نام‌ها تلنگری‌اند برای یادآوری دنیایی از خاطرات و حرف‌ها. ‌گاه از کوچه و خیابان‌های محله می‌گذریم، اما به سبب ناآشنایی با نام کوچه، بی‌تفاوت راه خود را پیش می‌گیریم.

لبافی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، خیابان شهید دکتر مرتضی لبافی‌نژاد در ناحیه یک منطقه ۱۱ قرار دارد. خیابانی نه چندان بلند که نام یکی از بزرگمردان را بر پیشانی خود دارد. به مناسبت اول تیر، روز پزشک، زندگینامه دکتر لبافی‌نژاد را مرور می‌کنیم. «مرتضی لبافی‌نژاد» ۱۴ آذر ۱۳۲۳ در شاهرود متولد شد. تحصیلات خود را در دبیرستان البرز تهران ادامه داد.

 نام‌ها و نشانه‌ها | خیابانی به نام دکتر لبافی‌نژاد

فعالیت‌های سیاسی را از ابتدای جوانی آغاز کرد. سال۱۳۴۸در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شد و به سربازی رفت. در این مدت به‌عنوان پزشک در روستاهای اطراف نهاوند خدمت به محرومین را وظیفه خود قرار داد. دکتر لبافی‌نژاد در سال ۱۳۵۰ با سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق آشنا شد و به عضویت تیم پزشکی آن درآمد. پس از اطلاع از ماهیت و عملکرد مرکزیت سازمان، همکاری قبلی خود را، راه خطا توصیف کرد و از آن ابراز پشیمانی کرد و جدا شد.
مرتضی با اعتراف اعضای منافقان، توسط ساواک دستگیر شد و تحت شکنجه‌های طاقت‌فرسا قرار گرفت و سرانجام در ۴ بهمن ۱۳۵۴ اعدام شد. یادش گرامی!

___________________________________________________________

منتشر شده در همشهری محله منطقه ۱۱ در تاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۲۸

کد خبر 763342

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha