دبی، یکی از مهم‌ترین شهرهای «امارات متحده عربی» است.

image-20230526012802-1.jpeg

دبی، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد، مانند: برج های سر به فلک کشیده، مراکز خرید بزرگ، اسکی در دل بیابان، سافاری، جزیره‌های مصنوعی، امکانات مدرن و ... . این جاذبه‌ها ممکن است شما را وسوسه کتند تا برای تور دبی اقدام کنید. در این نوشته قصد داریم درباره دبی و جاذبه‌های گردشگری آن با شما صحبت کنیم.

دبی کجاست؟

دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی است. دبی یکی از شهرهایی است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. امروزه دبی، یکی از شهرهای موفق در سطح جهان است که از نظر اقتصادی و بازرگانی در وضعیت خوبی به سر می‌برد. زبان رسمی مردم دبی، «عربی» است و واحد پولشان نیز «درهم» است.

آب و هوای دبی، گرمسیری است. در تابستان‌ها هوای دبی بسیار گرم و مرطوب می‌شود. به علت نزدیکی دبی به خلیج فارس، رطوبت زیادی در هوا وجود دارد. شبهای دبی کمی خنک‌تر می‌شود؛ اما به ندرت سرما در این شهر احساس می‌شود!

به طور کلی دبی ۲ فصل بیشتر ندارد؛ فصل گرم و فصل گرم تر! فصل گرم، پاییز و زمستان است و فصل گرم تر، بهار و تابستان. بسیاری از افراد به دلیل هوای معتدل و مطبوع دبی در زمستان، در این فصل با تور دبی سفر می‌کنند؛ اما در این اوقات معمولاً گردشگران زیادی در شهر وجود دارند و همه چیز گران است. در تابستان تعداد گردشگران کمتر است؛ و قیمت تور دبی تابستان هم مناسب به نظر می رسد.

مردم دبی بسیار مهمان‌نواز هستند. در دبی می‌توانید فرهنگ‌های مختلف را ببینید. دبی از آن مناطقی است که از نظر غذایی به شما بد نخواهد گذشت! انواع غذاهای ایرانی، عربی و لبنانی در دبی سرو می‌شود. از غذاهای معروف دبی می توان به شتر شکم پر، الهریس، هوموس، فلافل، مجبوس، گجیا، تبوله، آش آسارایا و مهالابیا اشاره کرد. اگر دوست دارید بدانید در سفر به دبی باید از چه مکان‌هایی دیدن کنید، ادامه این نوشته را بخوانید.

در هنگام سفر به دبی، از چه مکان‌هایی دیدن کنیم؟

دبی جاذبه‌های زیادی دارد. ۱۰ جاذبه برتر دیدنی و جذاب دبی را بشناسید:

۱- بازار طلا: دوستداران طلا و جواهرات، باید زمانی را برای بازدید از بازار طلای دبی اختصاص دهند. در هر کدام از مغازه‌های این بازار می‌توان انواع دستبند، گردنبند، النگو، انگشتر را مشاهده کرد. این بازار در شب دیدنی‌تر هم می‌شود، زیرا زرق و برق طلاها زیر نور چراغ مغازه بیشتر هم می‌شود. بازار طلا یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه است.

۲-دبی اوت لت مال: اولین مرکز خرید اوت لت در خاورمیانه، دوبی اوت لت مال است. اجناس بیش از ۱۲۰۰ برند برتر دنیا در این مرکز خرید وجود دارد. افرادی که می‌خواهند اجناس را با تخفیف‌های باورنکردنی خریداری کنند، بازدید از دوبی اوت لت مال را از دست ندهند. انواع کیف، کفش، لباس، عطر، جواهرات، موبایل، کامپیوتر و... با تخفیف ۳۰ الی ۹۰ درصدی در این مکان به فروش می‌رسد. صدها فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد، در نتیجه با حوصله و وقت کافی به این مکان بیایید.

۳- باغ شگفت‌انگیز: همه هلند را به عنوان سرزمین گل می‌شناسند؛ اما چه کسی باور می‌کند که بزرگترین باغ گل جهان در یک سرزمین گرم و کویری مانند دبی وجود داشته باشد؟ باغ شگفت‌انگیز، بزرگترین باغ گل جهان است که بیش از ۴۵ میلیون گل دارد.

۴- موزه دبی: در قلعه «الفهیدی» ساختمانی برای دفاع از دبی ساخته شد که هم اکنون به موزه دبی تبدیل شده است. در گذشته این مکان، محل اقامت خانواده حاکم و مقر دولت بوده است. زمانی هم به عنوان پادگان از آن استفاده می شد. بازدید از این مکان برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری سنتی مناسب است. به موزه دبی بروید و ببینید چگونه از بلوک‌های مرجانی، چوب، گچ و برگ نخل خرما برای ساختن این بنا استفاده کرده‌اند.

تجربه تور دبی؛ خرید کردن از بازارهای سنتی و مدرن

۵- نماد دوبی، برج خلیفه: برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیا است. این ساختمان ۸۲۹.۸ متر طول دارد. بسیاری از گردشگران دوست دارند به سکوی بازدید برج خلیفه در طبقه ۱۲۴ بروند و منظره شهر را از آن ارتفاع ببینند. نمای شهر دوبی از آن ارتفاع واقعاً شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است.

۶- ساحل جمیرا: ساحل جمیرا در دبی، با شن‌های سفید، یکی از زیباترین جاذبه‌های دبی است. این ساحل، در جاده‌ ساحلی جمیرا قرار دارد. در این ساحل زیبا امکاناتی مانند جت اسکی و صندلی‌های راحتی برای استراحت وجود دارد.

۷- مارینا: مارینا، یک تفرجگاه ساحلی است. یک سمت مارینا با ساختمان‌های سر به فلک کشیده و سمت دیگر آن با قایق‌های بزرگ و کوچک احاطه شده است. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، سوار قایق شوید و دور بزنید.

۸- صحراگردی: یکی از مواردی که باید حتما در ارزانترین تور دبی ، آن را تجربه کرد، صحراگردی است. حداقل یک شبانه‌روز از سفر خود را به صحراگردی اختصاص دهید. در این مدت از سکوت صحرا لذت ببرید، ماسه‌های روان را مشاهده و لمس کنید، آسمان صاف و پرستاره کویر را تماشا کنید، شترسواری کنید، در خیمه‌های صحرا مانند صحرانشینان زندگی کنید و لذت سافاری را نیز بچشید. به شما قول می‌دهیم این بخش از سفر خود را هرگز فراموش نخواهید کرد.

۹- آکواریوم دبی: آکواریوم دبی، یکی از جاذبه‌های مشهور در دبی است. برای ساختن این آکواریوم، مخزن بسیار بزرگی در نظر گرفته شده است. مخزن را با ۱۴۰ گونه دریایی و حجم زیادی آب پر کرده‌اند. می توانید به همراه خانواده در تور دبی ارزان قیمت با دنیای زیر آب آشنا شوید، در میان تونل‌های آکواریوم قدم بزنید و محو تماشای آبزیان شوید. به علاوه در آکواریوم دبی می‌توانید سوار قایق‌های شیشه‌ای شوید یا برای مشاهده کوسه‌ها با قفس به زیر آب بروید. اگر اهل هیجان هستید، این جا مکانی برای تخلیه انرژی شما است.

۱۰- پیست اسکی دبی: پیست اسکی دبی، نخستین پیست سرپوشیده در خاورمیانه است. در سال ۲۰۰۵، پیست اسکی دبی افتتاح شد. پیشرفته‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده در این پیست اسکی استفاده شده است و برای تولید برف، تکنیک‌های خاصی به کار برده‌اند. حیرت‌آور است که چنین پیستی در کشوری ساخته شده است که بارش برف سالانه آن صفر است! اگر به اسکی‌سواری علاقه مند هستید، به این پیست اسکی هیجان انگیز بروید.

در این نوشته شما با دبی و ۱۰ جاذبه دیدنی آن آشنا شدید. امیدواریم این مطلب از آژانس مسافرتی آهوبال شما را به سفر به دبی ترغیب کرده باشد. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، از نکات گفته شده در این نوشته استفاده کنید و لذت ببرید. یادتان باشد که تور دبی لحظه آخری در حال حاضر وجود ندارد چون برای سفر به کشور امارات باید ویزای دبی تهیه کنید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره ۲۹۷۹۷۸۷۰  تماس بگیرید تا کارشناسان ما بهترین پیشنهادات روز بازار را برای شما تدارک ببینند.

کد خبر 762962

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha