رئیس سیمافیلم ضمن ارائه توضیحاتی درباره سریال‌های دردست تولید مانند «عاشورا» و «گاندو۳» از تغییر کامل تیم تولید سریال «ترور» که پیش‌تر قرار بود سیروس مقدم آن را کارگردانی کند خبر داد.

گاندو

به گزارش همشهری آنلاین مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره سریال «عاشورا» و حواشی‌ای که گفته می‌شود هنوز بودجه سریال به طور کامل پرداخت نشده است بیان کرد: خود هادی حجازی‌فر کارگردان بر سر کار است و هیچ اتفاقی برای پروژه رخ نداده است و اتفاقاً مرتب و منظم جلو می‌رود.

وی اضافه کرد: تعامل خیلی خوبی با آقای حجازی‌فر داریم و این حواشی اگر هم باشد زمان تولید سریال بوده است و ربطی به پس تولید کار ندارد. خدا را شکر کار موفقی هم بوده است و ما قدردان تلاش‌های آقای حجازی‌فر و تیمش هستیم.

نقویان درباره مراحل فعلی آماده‌سازی سریال عنوان کرد: این سریال در مرحله نهایی شدن توسط خود کارگردان است و تدوین تمام شده ولی او با نگاه و ظرافت‌هایی که دارد کار را تدوین نهایی می‌کند. امیدواریم پخش آن از محرم امسال آغاز شود که تا هفته دفاع مقدس ادامه دارد و هفته دفاع مقدس هم یک بار دیگر روزانه پخش می‌شود.

نقویان درباره سریال «ترور» که با تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی سیروس مقدم قرار بود ساخته شود نیز گفت: تیم سریال ترور کلاً عوض شده است و به زودی از عوامل آن اطلاع رسانی می‌شود اما الان همه کارهایش جلو رفته و آماده تولید است.

تیم «گاندو» حفظ می‌شود

وی درباره اینکه در فصل جدید سریال «گاندو» چقدر از عوامل قبلی مانند وحید رهبانی در مقام بازیگر اصلی و یا مجتبی امینی و جواد افشار در مقام تهیه‌کننده و کارگردان بهره گرفته خواهد شد هم توضیح داد: فصل سوم گاندو در تعامل با همان مؤسسه شهید آوینی ساخته می‌شود و تصمیم‌گیری درباره ترکیب عوامل طبیعتاً با خود مؤسسه است، اما بنا بر این است که کل تیم و همه عوامل سریال در حوزه‌های مختلف حفظ شوند.

نقویان تصریح کرد: سیاست تلویزیون و مؤسسه شهید آوینی بر این است که عوامل این سریال که در دو فصل قبل بوده‌اند برای فصل سوم هم حفظ شوند مگر اینکه خودشان نخواهند و اتفاقات دیگری رخ دهد.

رئیس مرکز سیمافیلم تأکید کرد: فیلمنامه فصل سوم سریال «گاندو» در حال حاضر آماده است و مراحل نهایی کردن ترکیب تیم تولید سریال همین روزها در حال انجام است.

خط قرمز ما هویت ملی است 

وی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای جذب و بازگرداندن کارگردان‌های مطرحی که از تلویزیون به شبکه خانگی کوچ کرده‌اند دارند هم عنوان کرد: کیفیت و استفاده از کارگردان‌های باتجربه همواره برای ما مهم است. هیچ دوگانه‌ای هم برایمان در این زمینه وجود ندارد و اینگونه نیست که مثلاً بگوییم گروهی به پلتفرم رفته‌اند و گروهی در تلویزیون کار می‌کنند. ما هیچ خط قرمزی در تلویزیون برای همکاری با نیروها نداریم. خط قرمز ما هویت ملی است و هر جا رعایت شود ما هم استقبال می‌کنیم اما برخی از آن دوستان ممکن است بخش فرهنگی و بخش هویت ملی برایشان خیلی اولویت نباشد.

وی اضافه کرد: رسانه ملی باید منافع ملی را رعایت کند و همه جای دنیا هم همین است و رسانه‌ها در یک چارچوبی کار می‌کنند.

نقویان درباره گلایه‌های این کارگردانان نسبت به پول و آزادی عمل بیشتر در شبکه خانگی تصریح کرد: در هزینه و تولید همان مواردی را داریم که در سریال‌های خانگی است. منتها تفاوتی داریم که بحث استفاده آن‌ها از برخی چهره‌های خاص است که اتفاقاً انحصار مورد نظر شما همین است. شما بیایید در یکی دو سال گذشته، سریال‌های تلویزیون را از نظر عوامل بررسی کنید و ببینید ما از چند نفر عوامل استفاده کرده‌ایم و آنها از چند نفر استفاده کرده‌اند. ما از چند بازیگر متفاوت استفاده کرده‌ایم و آنها چگونه عمل کرده‌اند؟

وی در ادامه گفت: این انحصار در پلتفرم‌ها وجود دارد که از بازیگران و آدم‌های ثابت استفاده می‌کنند ولی ما هیچ مرزی نداریم که بگوییم چون در پلتفرم کار می‌کنند نباید از آن‌ها ستفاده کنیم و محدودیتی نیست.

کد خبر 762471
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    10 10
    در فیلم عامل گرانی‌ها و اختلال در نظام ارزی و ... دولت قبل نشون میداد! الان بعد از 3 سال از اومدن دولت انقلابی گرونی رو گرونی اومد. ... .... ... ...
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    7 21
    آیا سریال بی محتوای گاندو به دولت انقلابی و قطار پیشرفت هم اشاره‌ای خواهد داشت یا الآن همه چیز گل و بلبل است!