گروه اجتماعی: دستگاه‌های اجرایی کارهای خود را به سازمان‌های مردم نهاد‌ها واگذار می‌کنند.

علیرضا افشار، معاون اجتماعی وزارت کشور، دیروز صبح با اعلام این خبر گفت: با فرستادن نامه‌ای به تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از آنان خواستیم تا کارهای اجرایی‌شان را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کنند.

به گفته او، این تصمیم برای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و در راستای اجرای هر چه بهتر اصل 44 قانون اساسی است.

افشار در نشست رسانه‌ای هشتمین همایش آیه‌های ایثار و تلاش در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت کشور از سازمان‌های مردم نهاد زنان حمایت می‌کند؟ گفت: فرقی نمی‌کند، سازمان‌های مردم نهاد چه خانم‌ها و چه آقایان تحت حمایت هستند.

معاون اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد که چنانچه دستگاه‌های اجرایی فهرستی از کارهای اجرایی‌شان را به وزارت کشور اعلام کنند، این وزارتخانه می‌تواند با توجه به توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد کارهای اجرایی را بر عهده‌شان بگذارد تا به این وسیله به تقویت سازمان‌های مردم نهاد کمک شود. نامه مربوط به اجرای این کار هفته گذشته از سوی وزارت کشور به سازمان‌های دولتی فرستاده شده‌است.

آیه‌های ایثار و تلاش

هشتمین همایش آیه‌های ایثار و تلاش با حضور 900 نفر از اعضای خانواده‌های ایثارگران از سراسر کشور در مشهد برگزار خواهد شد. از میان این شرکت‌کنندگان 150 نفر زنان فرهیخته‌ ایثارگرند که دارای مدارج عالی علمی هستند و  20 نفر از آنان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

افشار که ریاست ستاد آیه‌های ایثار و تلاش را بر عهده دارد با اشاره به اینکه امسال همایش دارای 8‌محور است، اظهار داشت: بررسی ابعاد هنر ارزشی، نقش تربیتی و توسعه سرمایه انسانی، نقش‌آفرینی در مدیریت اجتماعی، سلامت و بهداشت، جایگاه و شخصیت حقوقی زن مسلمان، نگرش فرهنگی اجتماعی به ایثار و توسعه ایثارگری در جهان اسلام محورهای این همایش‌اند.

او از انتشار 19 عنوان کتاب کوتاه با هدف ترویج فرهنگ ایثار، برگزاری کنگره شعر زنان عاشورایی، مسابقه فیلمنامه نویسی یاس زرین و برگزاری 3 جشنواره فیلم میلاد کوثر به‌عنوان دیگر فعالیت‌های ستاد آیه‌های ایثار و تلاش یاد کرد و افزود: طی برگزاری 8 دوره جشنواره آیه‌های ایثار و تلاش، نزدیک به 2 هزار نفر از زنان ایثارگر نخبه و فرهیخته در کشور شناسایی شده‌اند.

7 کمیته تخصصی

امیرالله شمقدری، مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری خراسان رضوی، نیز در این باره گفت: هشتمین همایش کشوری آیه‌های ایثار و تلاش در مشهد در نیمه اسفندماه سال‌جاری با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار می‌شود.

او با اشاره به تشکیل ستاد همایش بانوان فرهیخته و نخبه ایثارگر در تهران به ریاست معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور، یادآور شد: این همایش با تشکیل 7 کمیته تخصصی و علمی سعی در ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و ایجاد حلقه‌های گفت‌وگو دارد.

به گزارش ایلنا، او افزود: در این همایش که با حضور 240 نفر از بانوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود، موفقیت‌ها و توفیقات جامعه بانوان در عرصه‌های اجتماعی معرفی خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری خراسان رضوی تجلیل و تکریم از چهره‌های موفق و نخبه بانوان و معرفی بانوان ایثارگری را که در عرصه‌های علمی و مدیریتی کشور حضور درخشان داشته‌اند، از دیگر اهداف این همایش معرفی کرد.

هشتمین همایش آیه‌های ایثار و تلاش با هدف تجلیل از زنان فرهیخته ایثارگر 14 و 15 ماه جاری و با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج و برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود.

کد خبر 76244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز