یک مرد درشت هیکل با موهای بلند و سبیل‌های از بنا گوش دررفته و قیافه‌ای متفاوت با بقیه راننده‌ها، مرد خطر، اهل زدن به دل بیابان‌ها و جاده‌های بی‌انتها؛ این تصویری است که بیشتر ما از راننده‌های ترانزیت داریم.این گزارش سال ۱۳۸۸ در هفته نامه همشهری سرنخ منتشر شده است.

بانوی تریلی ران

به گزارش همشهری آنلاین، اما بعید است هرگز به ذهنتان رسیده باشد که یک زن، انحصار این شغل مردانه را بشکند و پای ثابت مسافرت‌های دور و دراز جاده‌ای شود.  

پروین عابدی اولین زن که نه، اما جزو معدود زنانی است که از حصار آشپزخانه و خیاط‌خانه، به گستره پیچ در پیچ جاده‌های ترانزیتی رسیده تا برای خانواده ۵نفره‌اش هم مادر باشد هم پدر. او با اینکه به‌خاطر شغل پدرش از ۱۵سالگی رانندگی را فوت آب بوده تا ۱۸سالگی صبر کرده و بعد یکی از هزاران نفری شده که با برگه قبولی از شهرک آزمایش بیرون آمده‌اند.

تصاویر | بانوی تریلی ران
  نفر اول سمت چپ ، خدابخشی مکانیک مخصوص بهار است . نفر سمت راستی او هم پسرش است. او همراه با یک تیم حرفه‌ای مکانیک ماشین‌های سنگین را برعهده دارد

پروین ۴۰ساله درباره‌ آن سال‌ها می‌گوید: «هم رانندگی بلد بودم، هم مکانیکی. آن وقت‌ها مثل الان این همه آموزشگاه رانندگی نبود؛ هر کس گواهینامه می‌خواست باید می‌رفت شهرک آزمایش. نه استرس داشتم، نه هول شده بودم. وقتی نشستم داخل ماشین، فرمان را یک دستی گرفتم. هنوز روشن نکرده بودم که افسر گفت: «ردی! ۳بار امتحان دادم تا بالاخره گواهینامه گرفتم. آن‌قدر خوشحال بودم که همان شب به همه سور دادم».

با اینکه پدرش از این همه عشق و علاقه او به رانندگی به شدت استقبال می‌کرد، اما برادرهایش به خاطر همین علاقه پسرانه حسابی با او لج و لجبازی می‌کرده‌اند تا جایی که خودش می‌گوید: «پدرم عاشق این بود که یکی کارش را ادامه بدهد و به قول معروف چراغ شغلش را روشن نگه دارد اما هر سه برادرم علاقه‌ای به این کار نداشتند.

ما همیشه با هم کل کل داشتیم. این را هم بدانید که هیچ کدام از آنها دست فرمان من را ندارند. خدا بیامرز آن‌قدر من را تشویق کرد که بالاخره راننده شدم. ازدواج کردم. شوهرم هم مرد جاده بود. خودش ماشین نداشت اما یک آشنایی داشت که روی ماشین سنگین او کار می‌کرد و دستمزد می‌گرفت. آخرش هم جانش را بالای همین جاده‌ها داد و با یک ماشین سواری در اتوبان تهران- کرج تصادف کرد و رفت». دختر نوجوان ۲۸سال پیش هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که آن‌قدر زود وارد این حرفه بشود.

تصاویر | بانوی تریلی ران

عابدی همین جور که تر و فرز از پله‌های بلند تریلی‌اش بالا می‌رود، می‌گوید: «عاشق کارهای سخت و مردانه‌ام. کار هر چقدر سخت‌تر باشد، وسوسه انجام دادنش بیشتر گرفتارم می‌کند. آن سال‌هایی که خانه بودم و بچه‌داری می‌کردم همه آموزش‌ها و هنرهایی که لازم است یک خانم بلد باشد را یاد گرفته بودم؛ از آشپزی و خیاطی بگیر تا هویه‌کاری و گل‌چینی اما انگار رانندگی شوق دیگری در من ایجاد می‌کند». 

پروین خانم از دورانی تعریف می‌کند که به عنوان مربی به جوان‌هایی که مثل خودش عشق رانندگی داشته‌اند رانندگی یاد می‌داد؛ «۵سال مربی بودم. توی این ۵سال یک بار هم تصادف نکردم. کارم را دوست داشتم اما درآمدش کفاف زندگی‌مان را نمی‌داد. قسم خورده بودم به ارثیه بچه‌ها دست نزنم». 

انگار قرار نبود زندگی روی خوش خودش را به عابدی نشان بدهد؛ گرفتاری پشت گرفتاری و گره بعد از گره اما او هم بیدی نبود که با این بادها بلرزد. خودش می‌گوید چون متولد دی‌ماه است هیچ در بسته‌ای برایش وجود ندارد؛ برای همین ۲سال بیشتر از فوت همسرش نگذشته بود که یکه و تنها با ۳ تا بچه قد و نیم قد راهی کرج شد تا روزی‌اش را آنجا طلب کند.

آن روی سکه

«فامیل کلا با کارهای من موافق نبودند. مادرم می‌گفت کله شقی هم حدی دارد؛ تو حد و اندازه استانداردش را شکسته‌ای. یک مدت مربی رانندگی بودم و بعد خودم یک آموزشگاه تاسیس کردم». 

تصاویر | بانوی تریلی ران
حسین- پسر پروین عابدی- هم حالا کامیون‌دار شده و آنچنان با اشتیاق از مدل‌های جدید ماشین سنگین حرف می‌زند که بیا و ببین. اسم کامیونت حسین «ترانزیت کوچولو» است

خاطرات آموزشگاه او را هنوز هم خیلی‌ها به یاد دارند؛ مربی بچه به بغلی که از ۶صبح تا ۸شب پشت ماشین، دور دو فرمان و پارک دوبل آموزش می‌داد؛ «بالاخره ما هم روی خوش زندگی را دیدیم و افتادیم توی کفی جاده. چرخ آموزشگاه خوب می‌چرخید و کلی هنرجو داشتم. ۲تا ماشین‌ سواری هم خریده بودیم و داده بودیم دست مربی. رفتن به کرج برایم آمد داشت؛ هم اجاره خانه کمتری می‌پرداختم هم اینکه به دلیل دوری راه کسی کاری به کارم نداشت.

دخترهایم هم دیگر از آب و گل بیرون آمده بودند و کمکم می‌کردند. پسر کوچکم را هم هر روز با خودم می‌بردم سرکار. تمام کودکی حسین داخل ماشین و پشت فرمان سپری شد؛ به خاطر همین هم او علاقه شدیدی به رانندگی دارد؛ درست مثل خودم دیوانه رانندگی است؛ هر چند تا وقتی که از سفر برگردد و ببینمش دلم هزار راه می‌رود». 

   ناسازگاری روزگار

زندگی پروین عابدی پر از فراز و نشیب است. درست در روزهایی که همه چیز رو به راه شده بود یک اتفاق دوباره او را به دردسر انداخت؛ «۵سال پیش بود که سر هیچ و پوچ ۴۰ میلیون تومان سرمایه‌ام به باد رفت. این‌بار دیگر هیچ کاری نمی‌توانستم انجام بدهم دفعه اول آن‌قدر از خودم غدبازی درآورده بودم که خانواده به کل بی‌خیالم شده بودند. نه راه پس داشتم نه راه پیش. اما بالاخره خدا بنده‌اش را تنها نمی‌گذارد».

همین‌جا بود که پروین عابدی تصمیم گرفت به عنوان هنرجو در دوره آموزشی رانندگی پایه یک ثبت‌نام کند و دور از چشم دخترها و بدون اینکه کسی متوجه شود سر کلاس برود؛ «شاگرد بدی نبودم. مربی‌ام باورش نمی‌شد دفعه اولم است که پشت کامیون می‌نشینم. فرمان کامیون آن‌قدر برایم نرم بود که یک‌بار هم فکر نکردم کار شاقی می‌کنم».

تصاویر | بانوی تریلی ران
  این هم عکس یادگاری خانم عابدی با کامیون معروفش «بهار»است. این کامیون رفیق جاده راننده‌اش است

او با این همه سخت‌کوشی بالاخره بعد از ۳بار امتحان دادن، گواهینامه پایه یک می‌گیرد؛ هر چند هنوز هم قاطعانه می‌گوید: «حقم بود که همان دفعه اول قبول می‌شدم؛ سرهنگ ممتحن هم همین عقیده را داشت اما به خاطر اینکه مردها ناراحت نشوند ردم کرد. آن دفعه‌ای هم که قبول شدم ۲ نفر از من امتحان گرفتند.

آن‌قدر دنده کم و زیاد کردم که کف دستم تا ۲ روز زق‌زق می‌کرد». یک هفته بعد از گرفتن گواهینامه بود که خانم راننده کار با ماشین سنگین را شروع کرد؛ اول تریلر ۵تنی بعد هم یواش‌یواش پیشرفت کرد تا رسید به ۱۸چرخ و تریلر ۴۰تنی، «الان ۴ سال است که توی جاده‌ام؛ تهران، اصفهان، شیراز، سیستان، بندرعباس؛ هر جایی که فکرش را بکنید رفته‌ام. من و بهار (ماشینم) را همه توی جاده‌ها می‌شناسند. جان کندم تا سری توی سرها درآوردم و شدم خانم عابدی!». 

راننده کرایه‌ای

روزهای یخ‌بندان و بستن زنجیر چرخ به غول ۱۸ چرخی که حرف آدمیزاد حالی‌اش نمی‌شود، شب‌های گرم در جاده‌هایی که محض رضای خدا یک لامپ هم در آنها پیدا نمی‌شود و زندگی در شرایط سخت علاوه بر اینکه روی دست‌های عابدی تاثیر گذاشته، خوی و منش او را هم حسابی تغییر داده  و از او یک انسان سخت کوش و شکست ناپذیر ساخته است.  

او با گلایه از رفتار بد بعضی از راننده‌های ترانزیت‌ می‌گوید: «نمی‌دانم چرا مردها با رانندگی زن‌ها مشکل دارند! حسودی‌شان می‌شود خانم‌ها با احتیاط‌تر و نرم‌تر رانندگی می‌کنند. حالا که شناخته‌تر شده‌ام کمتر، اما قدیم‌ترها راننده‌های گذری هم با من کل می‌انداختند و هم اذیتم می‌کردند. تصورش را بکنید؛ یک غول ۱۸ چرخی که بارش شیشه است و یک خطای کوچولو باعث انحرافش می‌شود، تبدیل به وسیله بازی و تفریح بعضی راننده‌ها می‌شد. سر همین شیطنت‌ها یک مدت تصمیم گرفتم راننده اتوبوس باشم؛ دفترچه‌اش را هم گرفتم؛ ۲تا سفر هم تا سوریه رفتم و آمدم اما زیاد به دلم ننشست.» 

تصاویر | بانوی تریلی ران
    او رانندگی اتوبوس را هم تجربه کرده است. ولی راننده اتوبوس علاوه بر جان خودش مسؤولیت جان مسافرها را هم برعهده دارد. عابدی ترجیح می‌دهد که  راننده ترانزیت باشد

او حالا می‌رود سراغ روزهایی که مجبور بوده لاستیک کم‌باد و پنچر ۱۵۰ کیلویی تریلی‌اش را تنها عوض کند و می‌رسد به لجبازی راننده‌ها برای حرکت کردن در شب. خانم راننده از هر دری می‌گوید تا می‌رسد به امنیت جاده‌ها. اینجا که می‌رسیم تازه سر درددلش باز می‌شود؛ «جاده‌هایمان جاده‌های مرگ هستند. از رانندگی بی‌ملاحظه بعضی‌ها که فاکتور بگیریم نبود چراغ روشنایی و کمبود علائم راهنمایی و رانندگی، جاده‌ها را به جاده‌های بسیار پرخطری تبدیل می‌کند». 

الان با کامیون اجاره‌ای در خط بندرعباس- عسلویه کار می‌کند و سفرهای خارجی هم می‌رود. پروین می‌گوید: «می‌توانید از پلیس راه آمار بگیرید تا حالا شکر خدا تصادف نکرده‌ام».

عابدی که دلش از دست خارجی‌ها حسابی خون است می‌گوید: «با اینکه راننده ترانزیت بودن در کشورهای دیگر کاری عادی محسوب می‌شود اما راننده‌های کشور ترکیه با دیدن خانم‌های راننده به شدت بد رانندگی می‌کنند. از سوریه پیشنهاد کار داشتم اما خودم قبول نکردم».

تصاویر | بانوی تریلی ران
گیرافتادن در بیابان زن و مرد نمی‌شناسد. برای عبور از این مشکل باید مکانیکی را هم بلد بود. گرچه کار بسیار سخت و سنگینی است

تعریف از جاده و نوع رانندگی راننده‌ها ادامه دارد تا اینکه نوبت به پلیس راه می‌رسد. عابدی از برخورد نیروهای پلیس راهور کاملا راضی است؛ «پلیس، همه جا هست. با این صفحات کامپیوتری و گشت‌های نامحسوس چیزی از قلم نمی‌افتد. البته راننده‌هایمان هم بد نمی‌رانند اما جاده‌هایمان هنوز خطرناکند. دوست دارم کم‌کم بروم سراغ خلبانی. می‌خواهم آسمان را هم تجربه کنم!» راننده بودن یک شغل موروثی در خانواده عابدی‌هاست.

رانندگی در بیابان از آدم یک همه‌فن حریف می‌سازد 

پروین عابدی برای خودش یک پا استاد مکانیک هم هست. او هم مثل مردها برای به دست آوردن یک لقمه نان حلال تاریکی و تنهایی جاده‌های ترانزیت را انتخاب کرده است؛ بچه‌هایش به مادرشان افتخار می‌کنند و آرزو داشتند آن‌قدر پولدار بودند که برایش یک کامیون می‌خریدندتا به جای کار کردن و زحمت‌کشیدن روی ماشین غریبه‌ها برای خودش کار کند.

تصاویر | بانوی تریلی ران
  او باید بتواند از عهده خیلی از کارهای مربوط به تروخشک کردن «بهار» بربیاید
مثل عوض کردن آب باتری و یا روغن موتور و ...

کد خبر 761887
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرنخ

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 85
  • نظرات در صف انتشار: 102
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • علی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    171 8
    دمت گرم بااون همه پشت کاری ات!! خدا پشت وپناهت ای بانوی میهنم !
  • احمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    185 6
    درودبه شرفت هم وطن
    • شروین IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      90 6
      درو به شرافت
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    130 8
    ما آقایون بعضی کارها رو انجام نمی‌دهیم اما خانم ها انجام میدم دمشون گرم انشاالله در چهارچوب اخلاق رفتار بشه همه مادران سر زمین ما غیورن ممنون ای مادران ایران
  • مرتضی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    149 9
    دمت گرم خواهر ایرانی و بانوی زحمتکشی که برای خونواده و شهرت افتخاری به امید تندرستی و روزهای خوب .فقط چشم ونظر اطرافیانت رو هم فراموش نکنین که واقعا خونه برندازن
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    86 38
    بابام 30 سال‌ رانندگی‌کرد‌ انهم‌ با‌و ماشینهای‌ قدیم 10دقیقه‌ از‌این‌30 سال‌ حرف‌نزد. فقط‌میگفت‌ گرد و‌پر‌ ماشین‌نیایید‌ که‌ قلمتون‌ میکنم. خان‌گیر‌دزدان‌ بیشرف‌ نیوفتادی‌.تا‌ عشق‌ حالی‌بشه. گیر‌ اشرار نیوفتادی‌که‌ موتور‌تو را‌ ببندن‌ به‌ رگبار‌تا‌ عشق‌ حالید‌ بشه
  • سیدامیر هاشمی میمند فارس IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    79 11
    دست خوش و موفق بانوی ایرانی
    • محمدجواد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      17 48
      یه متخصص اعصاب و روان خوب برات سراغ دارم.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    72 8
    لعنت بر اختلاصگران
  • عابد IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    71 6
    درود بر شیر زن ایرانی خدا وقت
    • ناشناس IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      22 20
      چه ربطی داشت
  • سعید IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    58 10
    سلام بنده ۲۰ساله راننده بیابونم دمش گرم این خواهربزرگوار واقعا این شغل تعریف نداره
  • منصور IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    70 4
    واقعآ دمش گرم
  • غیبعلی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    56 5
    غیبعلی هستم من با بهارعلی راننده بیابان هستیم بر شما بانوی باغیرت درود می فرستیم و برایتان بهترینها را آرزو میکنیم
  • اشغال کردن شغل IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    49 51
    خانم ها تمام کار ها دولتی را برای مردان اشغال کردن این تریلی هم روش
    • شمیم IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      43 65
      👌👌👌👌من خودم یک زن هستم و معترض به این مشاغلی که در خور یک زن نیست زن روحی لطیف و روحانی دارد برای اینکه بعضی خانما ثابت کنن که تو این کارها میتونن با مردها رقابت کنن.. خب که چی؟ ککه بگن مثل مرد میمونه؟ حب همون خانم باشه با کارهایی در شأن یک خانم... این مشاغل هم بزارین برای مردانی که نان آور خانوادشون هستن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    44 20
    دمت گرم
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      49 93
      معنی نداره زن بره روماشین سنگین و همیشه توبیابان وتومرداباشه کاملن مسخره س
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      42 0
      دمت گرم و همیشه موفق وپیروز وسلامت باشید خواهر زحمتکش واقعا باید افتخار کرد که کشور عزیزمان همچین زن خواری داریم الهی که صدساله باشی خواهر مهربان
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    42 7
    ایول احسنت واقعا خسته نباشی افتخاری واسه ما خانما
  • حسن IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    51 1
    خسته نباشی دلاور من نوعی برایت ارزوی سلامتی وتندرستی دارم وامید وارم چرخ بهار همیشه و بی خطر بچرخد وخداوند همیشه پشت وپناهت باشد اقایان راننده بهش احترام بگذارید و تو جاده کمکش کنبد و بهش افتخار کنید
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      42 1
      شیر به بیشه درامد نر وماده ندارد همشه شیر ماده شکار مکند درود بی پیان
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    39 1
    موفق باشی خدانگهدارت باشه
  • خزای IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    27 39
    خانم عابدی سلام خسته نباشید بنده هم همکار شما هستم ولی رانندگی بیابان کار مردانه است نمیدانم چرا بعضی ازخانما لج بازی میکنند و باعث شدن از جرگه مشاغل سخت وزیان بار خارج بشه این ظلم به تمامی شب بیداران است بخاطر کنکاوی شما و دیگر خانمهای راننده سنگین
    • صلح IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      44 19
      حسودای بدذات
  • سام IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    23 3
    درود بر شما ..شیرزن هستید.خداوند پشت و پناه تمام رانندگان دنیا باشه .🤲❤🙏
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    31 4
    درود برشرفت خانم عابدی عزیز شما و همه دخترها وخانم های که راننده پایه یک هستید حمایت تان میکنم چون افتخار ما هستید یک روز بیاد نصف راننده های پایه یک زن باشند درود بروجودتان یکی گفته بود گیر اشرار ودزدها نیافتادی ‌ و فلان بخدا قسم اولا دزد اگر شرف داره به این خانم کمک میکنه واگر دست بهش بزنه تکه تکه میکنم دزدها رو
  • راننده کشنده برون شهری IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    20 4
    سلام خانم همکارامیدوارم که همیشه دراین جادهای ناهمواردرسلامتی درحال کاروزحمتکشیدن باشی و موفق باشی بیاری خدا(صادقی )هستم راننده کامیون کشنده برون شهری )
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    31 6
    دمش گرم من اگر جای رئیس جمهور بودم یک اف هاش ۵۰۰بهش میدادم.جگر داره
  • رضا بابازاده IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    29 5
    سلام خوشا غیرتت بزرگ بانوی ایران زمین ، خدا پشت و پناهت و همیشه روزگار سالم و دلخوش باشی
  • علیرضا IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    27 2
    خدا قوت قهرمان همکار
  • ناشناس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    21 1
    باید افتخار کرد به این شیرزن هموطنان خداوند پشت وپناهتان باشد انشاالله
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    27 3
    بانو زحمت کش وطنم..... درپناه پر مهر آقا امام حسین علیه السلام باشید
  • خخ IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    16 32
    زشته زن پشت کامیون این قانون بیخودی تراشیدن
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    11 38
    شما باعث میشی که قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای آقایان که در این شغل هستند اعمال نشود
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    13 5
    منم از کوچکی علاقه شدید به رانندگی با کامیون ها و اتوبوس ماشین های سنگین داشتم ولی حیف که روزگار به ما نتابید معلولیت ژنتیکی گرفتم وقتی کوچک بودم سالم تر بودم بزرگتر که شدم پیشرفت کرد گواهینامه پایه بالاتر بهم نمی دهند نه اینکه معلولیت نتوانم راه بروم حتی موتور هم هندل میزنم ولی ندادند ارزوی شغلی ام به باد رفت افسرده شدم هر موقع تریلی یا اتوبوس میبینم افسردگیم بیشتر میشه تو کشور خارجی تو اینیستا دیدم طرف روی ویلچر نشسته داره تریلی را سوار میشه رانندگی کلا با دست ترمز و گاز دادن با دست انجام میدهد ولی تو ایران اینقدر سخت میگیرن بابا اقایان مسئولین این همه ادم های سالم هم تصادف میکنند سالم هم باشی اتفاق می افته اینقدر واسه معلولین سخت نگیرید میدونید بخاطر این چقدر حالم بد است اگر گواهینامه پایه گرفته بودم تا الان زندگیم هم از این رو به اون رو میشد میتوانستم ازدواج هم کنم ارزوم بود شغل رانندگی ماشین های سنگین کنم
  • صادقی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    13 4
    ماشاالله، دمت گرم شیر زن ایرانی، هرسفری که میری خدا نگهدارت باشه. منم عاشق رانندگی با ماشین سنگینم که امیدوارم یه روزی بتونم و موفق بشم.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    19 0
    دمت گرم ی خواهشی دارم از راننده های مرد توی جاده ب این خانم که از بعضی مردها مردتر هست احترام بزارن و بهش کمک کنن ان شاالله خدا بهت کمک کنی وی بهار از خودت داشته باشی وهمه ارزوهات براورده بسه
  • M.M IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    18 3
    شیرزن، افتخار ایران.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    11 1
    دمت گرم منم عاشق رانندگی هستم هر روز ماشین شوهر م و میرونم ولی حیف که خودم ماشین ندارم
  • راننده پایه یک IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    10 3
    زنان هم می توانند بمانند مردان و‌حتی در کنار همسر یک شغل داشته باشند در کل نباید بانوان زحمتکش دانا عاقل خردمند دانشمند پر توان و توانگر را دست‌کم‌گرفت دریابید
  • رضا شیرازی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    13 5
    خدا پشت و پناهت شیر زن ایرانی .
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    9 1
    خانم عابدی خسته نباشی ای ولا داری باغیرت
  • یوسف IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    12 2
    نمره ات بیست آبجی مرد تویی
  • آصف IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    9 2
    درودبرشما همکار گرامی خداقوت
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    8 4
    خیلی هم عالیه
  • تیارا IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    9 1
    خسته نباشی خواهرعزیز ان شالا موفق باشی
  • ناشناس IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    12 0
    ایول داری خانم محترم ، الله یار و یاورت باشه
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    7 1
    خداوند یار و باورش باشه آن شاالله که زندگیش از هر جهتی تامین بشه تا بشین تو خونه کنار بچه هاش
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    10 2
    هرچی تصور میکنم در فکرم نمیگنجد خداوند ان شااللهموفق بدارد این بانوی هم وطن را
  • محرم IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    9 1
    آرزوی سلامتی و موفقیت آنچه که آرزوی دلت هست برسی انشاالله
  • رضا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    10 0
    خسته نباشی دردت بخوره توی سره اونای که نمیتونند ببینند
  • قربانی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 2
    سلام خدا نگهدارشما کاش آنقدر پول داشتم که بتونم برای شما یک ماشین آخرین مدل که مورد نظر شما بود براتون میخریدم و هدیه میکردم به وجود با ارزش شما شیر زن ایرانی
  • توکلی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    خدا قوت آن شاالله صاحب ی ماشین بشوی کار سختی است ولی جای کسی را نگرفته ای پاینده باشی
  • قربانی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    9 0
    هزار هزار هزار لایک داری خدا حفظت کنه
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 0
    ماشاالله تنت سالم شیرزن ایرانی افتخارایران هستی
  • احمد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 0
    خدا قوت بانوی محترم وطنم افتخار ایران زمین
  • محمود IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    عالی باید سازمان حمل و نقل ماشین صفر در اختیار خانم قرار بده با روحیه عالی که خانم دارد
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 0
    سلام شیر زن ایرانی افرین ‌..خواهر گلم خداقوت.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 1
    عالی. کار کردن زن و مرد نداره دمت گرم که نشات دادی خیلی مردی
  • حسن IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    سلام وخداقوت به این شیر زن سرزمینم منم همکار شماهستم متاسفانه با این تورم دیگه به جز بدبختی هیچ چیزگیر راننده بیابون نمیاد یا باید پول لاستیک بدیم یا لوازام اونم از نوع چینی خدا لعنت کنه باعثو بانیشو ولی وقتی میبینم هنوز کسانی هستن که اینقدر علاقمند رانندگی هستن امیدوار میشم که شاید روزی برسه که قدر این همه زحمت راننده ها رو بدونن تا راننده نباشی نمیتونی هیچ وقت خودتو جاشون بذاری و بفهمی چه مشکلات وسختیهایی دارن بازم خدا قوت به تمامی همکارانم
  • محمدرضا IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 1
    درود بر شیر زن سرزمینم
  • حسین باغبان IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 1
    درودبرغیرت وپشتڪـــــــارش ڪه باجون خودش بازی میڪنه تامحتاج نامردنشــــــــــــــــہ
  • میثم IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    10 2
    راننده تریلی خانم توی اکثر کشور ها نرماله ولی اینجا ایرانه خوب میتونم درک کنم که چی کشیده از زخم و زبون های بقیه .من خودم راننده کامیونم و به خانم ها در این حرفه خیلی احترام میزارم ،زنده باشی و سلامت آبجی
  • شمیم IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 14
    خدا زن را لطیف آفرید با احساساتی از مهربانی و لطافت از نظر ذاتی و سرشتش خلقی ظریف و نرم خویی و وظایفی زیبا همسران، مادرانه، اگر شاغل هم مسشد چه بهتر که با روحیات بخوره پزشکی پرستاری تعلیم ووووو... حالا یک. زن بیاد بخواد خودش رو با مردان بسنجد که چی بشه تا بهش بگن مثل یک مرد هست مثل مرد نه مرد اونهم شغلی خشن و بیراه... چه بهتر خانم بودن خودش رو ثابت کنه در مشاغل در خور یک بانوی با هوش و ذکاوت
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 3
    واقعا‌‌عجب‌زن‌شجاعی‌‌
  • رستم IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    کار شغل و پيشه، خانم و آقا ندارد؟ خدا پشت پناه همه بنده‌اش باشه که سوار قطار زندگی‌ شدن و به دنبال روزی حلال هستند!من خودم جوشکار هستم با پول حلال فقط امورات می‌گذرد. توان خرید هر نوع ابزاری را نداری.این خانم عابدی خواهر بزرگوار من هم حلال خوری کرده که امروز راننده کسی هستش.اگر قدم کج بر می‌داشت الان صاحب وسیله بود.حرف دلم بود. به هم نوع خود کمک کنید قبل از اینکه قطار در ایستگاه توقف کند و بگوید .عمر شما به پایان رسید. زندگی سختی داره دست همو بگیرید.ففط همین. کاری از دست نیامد.فقط چوب لای چرخ نکن.به امید روزهای بهتر.فقط خدا .
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 0
    عالی بود
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 6
    گیردزدها نیفتاده رانندگی از یادت بره
  • کرمانی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 2
    دمت گرم خداحفظت کنه وموفق باشی به بچهات تبریک میگم باوجودچنین فرشته یی که دارن قدرهموبدونین.همش برات دعامیکنم هروقت توجاده ای بسلامت بری وبرگردی خواهرم🌹🌹🌹🌹
  • محسن IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 7
    به نظر من بعضی کارها فقط مردونه است و بعضی کارها فقط مخصوص زن هاست اگه تو اون کارها جای مرد وزن عوض بشه قشنگی ولذا اون کار از دست میره راننده تریلی یه کار صدرصد مردونه است زن نباید دخالت کنه ...
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 9
    این یک کارمردانه است وبیابانی است وبرای یک زن زشت است.لابد.................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • افشار IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      12 0
      دوست عزیز این خانم به هر دلیلی که داره وباعث شده بره سراغ این شغل بنده تمام قد به احترامش خبر دار می‌ایستم.فقط به این دلیل که تو همین مملکت آنقدر مرد بی غیرت دیدم که سالم و سرحالن اما زن وبچه اشون رو به بدترین شکل ممکن اداره میکنن اونم فقط بخاطر اینکه حاضر نیستن تن ... رو به سختی بدن
  • گیتی IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 1
    دخترم هم راننده تریلی است پدرش هم بود و جانش را سر این کار گذاشت من هم مدتها مربی رانندگی بودم خیلی رنج کشیدیم و هنوزهم منو و پسر و دخترم در گردباد زندگی تنها ماندیم اما خدا را در کنارمان داریم دخترم برای یه شرکت خصوصی کار میکند اما....
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    خداقوت شیرزن ،احسنت
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 0
    بسیار هم عالی
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    آفرین به توشیرزن....باعث شدیدکه منم استارت پایه یک بزنم باکمک شوهرعزیزم که خودشون پایه یک دارن
  • حرف حق IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    4 5
    این همه مرد داریم که راننده تریلی هستند و صد برابر این زن زحمت میکشم از کدومش گزارش تهیه کردین؟؟
  • ب ز IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    6 0
    ان تنصروالله ینصرکم ویثبت اقدامکم
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 0
    زنده باشی وسلامت ‌شیرزن هموطن .
  • ستایش IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    احسنت دم غیرتت گرم اول احسنت به حجابو متانتت احسنت خدا کمکت کند بانو
  • احمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    8 0
    آفرین به شما
  • مهدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    5 1
    دمت گرم آبجی . واقعاً مردی .مرد بودن به ریش و سبیل وصدای کلفت نیست به غیرت که شما در آن اسطوره هستی
  • امید IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 0
    درود به شرفت خدا حفظت کنه کمکت کنه ماشین نو بخری
  • فرهاد IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    7 1
    آفرین به شرفت باعث افتخار ایران شدی آفرین