نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مانعی بر سر حملات این رژیم به خاک سوریه نخواهد بود.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به برخی کشورها مدعی شده است که بازگشت دمشق به اتحادیه عرب مانع حملات این رژیم به خاک سوریه نخواهد شد.

روزنامه یدیعوت احارونوت، در این باره به نقل از یک مقام بلندپایه صهیونیست نوشت که نتانیاهو در این پیام تأکید کرده است که بهبود موقعیت سوریه در میان کشورهای عربی تأثیری بر اقدامات تل آویو در سوریه ندارد.

در بیانیه پایانی نشست سران عرب در جده در روز جمعه هرچند اشاره‌ مستقیم به حملات رژیم اسرائیل به خاک سوریه نشد، اما در این بیانیه بر پایبندی مجدد به محافظت از حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی و ثبات این کشور تأکید شد.

نتانیاهو در تاریخ ۱۳ فروردین ماه همزمان با حمله هوایی رژیم اسرائیل به پایگاه هوایی الضبعه در استان حمص سوریه گفته بود: «ما به جنگ علیه نیروهای حامی تروریسم در خارج از مرزهایمان ادامه خواهیم داد».

در تاریخ ۱۲ اردیبهشت نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در فرودگاه بین‌المللی حلب و منطقه «السفیره» حمله کردند که بر اثر این حملات، باند فرودگاه به‌دلیل آسیب دیدن، غیرفعال شد. در آن حمله جنگنده‌های مهاجم حداقل ۲۲ فروند موشک به سمت حلب شلیک کردند که از این میان ۱۷ فروند توسط سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه رهگیری شد.

تأکید نتانیاهو به ادامه حملات به سوریه در حالی است که تل آویو امید بسیاری به سرنگونی حکومت بشار اسد طی ۱۲ سال بحران داشت، اما حضور رئیس‌جمهور سوریه در نشست سران عرب در جده، آخرین میخ بر تابوت توهمات براندازان داخلی و خارجی سوریه محسوب می‌شد. 

بشار اسد روز گذشته در سخنرانی خود در جمع سران عرب گفت که سوریه توانسته از توطئه همزمان نوعثمانی‌گری، اخوانی‌گری، داعش و صهیونیست سربلند بیرون آید.

کد خبر 761660
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha