همشهری آنلاین: یک انجمن خلبانان ترکیه اعلام کرد احتمالا تلاطم هوا در فرودگاه شیفول آمستردام که پس از فرود یک هواپیمای غول‌پیکر به وجود آمده باعث سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه بوده است.

به گزارش رویترز این انجمن به منابع خبری گفته است درست دو دقیقه پیش از فرود هواپیمای بوئینگ 737 هواپیمایی ترکیه یک هواپیمای غول‌پیکر بوئینگ 757 در همان باند فرود آمده است که احتمالا فرود آن باعث آشفته شدن هوای مقابل بوئینگ 737 شده است. چنین مواردی از آشفتگی هوا می‌توانند باعث جلوگیری از ادامه حرکت هواپیماها هنگام فرود شوند. این انجمن اعلام کرده است آشفتگی هوا می‌تواند توجیه کند که چرا هواپیما به یکباره ارتفاع از دست داده و به صورت عمودی سقوط کرده است.

با این حال تا وقتی که اطلاعات پروازی این هواپیما از سوی فرودگاه شیفول هلند اعلام نشود نمی‌توان گفت چه عاملی باعث سقوط هواپیما بوده است. یکی از مقامات هلندی در این باره اما گفته است که آشفتگی هوا یکی از گزینه‌هایی است که آن‌ها به عنوان عامل سقوط هواپیما به آن فکر می‌کنند.

جعبه سیاه این هواپیما به پاریس فرستاده شده است و قرار است تا هفته آینده گزارشی اولیه از نتایج بررسی آن اعلام شود.

در سانحه سقوط هواپیما مسافربری ترکیه که قبل از باند فرود فرودگاه شیفول اتفاق افتاد 9 نفر جان خود را از دست دادند.[در همین رابطه]

کد خبر 76152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز