حکم اعدام محکومان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از عوامل حمله تروریستی محله خانه اصفهان در آبان ماه ۱۴۰۱ که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای حافظ امنیت شد، بامداد امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اجرا درآمد.

متهمان پرونده خانه اصفهان

مرکز رسانه قوه قضاییه -حکم اعدام محکومان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از عوامل حمله تروریستی محله خانه اصفهان در آبان ماه ۱۴۰۱ که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای حافظ امنیت شد، بامداد امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اجرا درآمد.

۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۱، در پی حمله مسلحانه تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، ۳ مدافع امنیت به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند.

عوامل این حمله، با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند دست به اقدام تروریستی زده و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند. 

در این عملیات تروریستی تعدادی از مردم و نیروهای حافظ امنیت نیز مجروح شدند.

پس از دستگیری عوامل تیراندازی و صدور کیفرخواست، جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمین این پرونده در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

در فرآیند برگزاری دادگاه چهار نفر از متهمان دارای وکیل تعیینی بودند و دو نفر نیز بعلت عدم معرفی وکیل تعیینی، از امکانات قانونی استفاده کرده و برای آن‌ها وکلای تسخیری در نظر گرفته شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی و بررسی مستندات و اخذ دفاعیات متهمان و وکلای آن‌ها، رای دادگاه بدوی صادر شد. 

براساس احکام صادره صالح میرهاشمی بلطاقی فرزند سید کاظم متهم ردیف اول پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری در معابر عمومی، تشکیل و اداره دسته و گروه مجرمانه به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی و عضویت و همکاری با گروهک منافقین؛ مجید کاظمی شیخ شبانی فرزند محمدرضا متهم ردیف دوم پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف و عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی؛ سعید یعقوبی کردسفلی فرزند کرمعلی متهم ردیف سوم پرونده به اتهام محاربه از طریق اقدام به کشیدن اسلحه و استفاده از کلت کمری، عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت داخلی کشور به اعدام محکوم شدند. 

طبق شواهد و مستندات موجود در پرونده و اقاریر صریح متهمین، تیراندازی‌های صورت گرفته از طرف این ۳ نفر منجر به شهادت ۳ نفر از نیروهای مدافع امنیت در شهر اصفهان شده بود.

همچنین برای دیگر متهمان پرونده احکام زندان صادر شد و یکی از متهمان نیز از اتهامات وارده تبرئه شد.

پس از اعتراض متهمان پرونده، رای بدوی در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت که با توجه اسناد و مدارک متقن، در نهایت حکم اعدام متهمان ردیف اول تا سوم تایید شد.

در دادنامه صادر شده از سوی دیوان عالی کشور آمده است: فرجام خواهان ردیف‌های اول تا سوم آقایان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از حیث عنوان اتهامی محاربه از طریق تیراندازی با سلاح گرم از نوع سلاح جنگی کلت کمری و کلاشینکف به سوی مامورین انتظامی و امنیتی که منجر به شهادت سه نفر شد قصد و نیت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته و سرکردگی اغتشاش و آشوب را برعهده داشته‌اند و از طرف دیگر با سرپل گروهک تروریستی منافقین در خارج از کشور در ارتباط مستقیم بوده‌اند و از سرپل خط گرفته و مراتب را به دیگران نیز منتقل کرده بودند.

همچنین متهمان در اغتشاشات سال گذشته اماکن عمومی را به آتش کشیده و با ساخت کوکتل مولوتف و پرتاب آن به سمت مامورین و مردم حریق عمدی ایجاد کرده و موجبات رعب و وحشت مردم را به همراه آورده‌اند.

دیوان عالی کشور در ادامه دادنامه صادره آورده است: وکلای متهمان مورد اشاره اعتراض موجه و مستدلی که توانایی خدشه و نقض دادنامه فرجام خواسته نسبت به حکم اعدام صادر شده را به عمل نیاورده‌اند و از جهت رعایت تشریفات دادرسی نیز در محکومیت صادر شده اشکال خاصی به نظر نمی‌رسد مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ و اصلاحی ۹۴ ضمن رد فرجام خواهی دادنامه فرجام خواسته اجرای حکم اعدام تائید و ابرام می‌شود.  

مرورری بر روند طی شده این پرونده در دادگاه

براساس مستندات و همچنین اقاریر صریح متهمان، این افراد با گروهک تروریستی منافقین در ارتباط بوده و اقدامات تروریستی خود را براساس دستورات گروهک منافقین انجام داده‌اند.

متهم صالح میرهاشمی در رابطه با ارتباط خود با گروهک تروریستی منافقین عنوان کرده است «یک صفحه به نام بی باک به من پیام داد که حاضر به همکاری با ما هستید؟ که در ادامه من هم چندین نقطه را برای اطلاع منافقین شناسایی و ارسال کردم، از جمله حوزه علمیه لیمجیر، پایگاه سپاه در خانه اصفهان و پایگاه بسیج که از طریق تلگرام آدرس این اماکن را برای آن‌ها ارسال و اعلام کردم که مسلح هستم.»

عوامل حمله تروریستی «خانه اصفهان» که منجر به شهادت ۳ نفر از نیروهای حافظ امنیت شد، اعدام شدند/ ارتباط رسمی متهم ردیف اول پرونده با گروهک تروریستی منافقین/ تیراندازی‌های مکرر متهمان به سمت مردم و نیروهای مدافعان امنیت/ اقاریر صریح محکومان درباره جزییات حادثه

متهم به همراه همدستان خود در یک اصطبل اقدام به ساخت کوکتل مولوتف کرده بود و تصاویر کوکتل‌ها را برای سرپل گروهک تروریستی منافقین ارسال می‌کرده است. 

متهم میرهاشمی همچنین در ارتباطاتی که با عوامل گروهک منافقین داشته، عنوان کرده است که «ما یک تیم ۵ نفره مسلح هستیم و از نظر مالی و پشتیبانی به هیچ کسی احتیاجی نداریم.»

براساس مستندات پرونده، صالح میرهاشمی همچنین تصاویری را از محله خانه اصفهان برای گروهک منافقین ارسال کرده است. 

صالح میرهاشمی درخصوص سلاح کمری خود عنوان کرده است که سال ۱۴۰۰ در کردستان اسلحه کلت کمری را به همراه تعدادی تیر به قیمت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با یک خشاب اضافه خریداری کرده است.

متهم صالح میرهاشمی در اقاریر خود نزد ضابط قضایی اعلام کرده است که چهار حلقه لاستیک در زمین حسن نفتی را برداشته به سمت فلکه نگهبانی خانه اصفهان رفته و آن‎ها را به وسط خیابان انداخته و اقدام به سر دادن شعار کردیم.

وی در اقاریر خود عنوان کرده است که مجید کاظمی محکوم علیه دیگر پرونده با اسلحه کلاشینکف از زمین کنار قرض الحسنه وارد خیابان شد و شروع به تیراندازی کرد.

تشریح دفاعیات متهمان در جلسات دادگاه

صالح میرهاشمی در دادگاه با اشاره به شب تیراندازی که منجر به شهادت سه مامور حافظ امنیت شد، گفت: در شب وقوع حادثه زمانی که مجید کاظمی شروع به تیراندازی کرد به سمت وی ایستادم و گفتم که روبرو شلوغ است، در محل سر و صدای زیادی بود و متوجه حرف من نشد. شروع به دویدن کردم که متوجه شدم فردی از پشت سر با سلاح کلت در حال تیراندازی به سمت شهید اسماعیلی است.

وی ادامه داد: زمانی که ماموران آمدند، مجید در حال تیراندازی بود، از پشت یک نفر را دیدم که اقدام به تیراندازی کرد، صورت وی پوشانده شده بود، اما از نظر هیکل و ظاهر شبیه سعید یعقوبی بود.

وی همچنین در رابطه با اسلحه خود به قاضی گفت: حدود یک سال و نیم گذشته بود که کلت کمری ترکیه‌ای را به همراه ۱۲ فشنگ از فردی به نام «حمیدلره» خریداری کردم و هیچ استفاده‎ای از آن نکردم. در شب وقوع حادثه اسلحه در پارکینگ خانه و در زیر زین موتور من بود.

کشف سلاح از متهمان در زمان دستگیری

پس از اخذ دفاعیات میرهاشمی و وکیل وی، اتهامات متهم ردیف دوم پرونده مجید کاظمی شیخ شبانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گفته نماینده دادستان، این فرد در اغتشاشاتی که منجر به شهادت سه مامور حافظ امنیت شد، با استفاده از سلاح کلاشینکف به سمت ماموران تیراندازی کرده است.

عوامل حمله تروریستی «خانه اصفهان» که منجر به شهادت ۳ نفر از نیروهای حافظ امنیت شد، اعدام شدند/ ارتباط رسمی متهم ردیف اول پرونده با گروهک تروریستی منافقین/ تیراندازی‌های مکرر متهمان به سمت مردم و نیروهای مدافعان امنیت/ اقاریر صریح محکومان درباره جزییات حادثه

مجید کاظمی شیخ شبانی در دفاعیات خود در دادگاه درخصوص اسلحه‌ای که در شب حادثه همراه خود داشته است گفت: در زمان دستگیری ما، سلاح‌های کلاشینکف و کلتی که سعید یعقوبی به من داده بود در اصطبل کشف شد.

شبانی در جلسه دادگاه در پاسخ به سوال قاضی که آیا اتهام خرید و فروش اسلحه را قبول داری یا خیر؟ پاسخ داد: سلاح کلاشینکف خریدم.

من که آب از سرم گذشته، بگذار همه را بکشم!

سعید یعقوبی، متهم ردیف سوم پرونده نیز در دادگاه جزییات حادثه را اینگونه شرح داد: شب اغتشاشات در خانه بودم که صالح به من زنگ زد و گفت که به نگهبانی خانه اصفهان بیا. در حین رفتن و در مسیر به مجید (محکوم علیه ردیف دوم) زنگ زدم که او هم در مسیر آمدن به آنجا بود. زمانی که به محل رفتم دیدم که اغتشاش شروع شده است. در محل سهیل و صالح را دیدم. کمتر از ۱۰۰ نفر وسط معرکه و ۲۰۰ نفر نیز در حال تماشا بودند. در همین زمان ماموران آمدند و دیدم که مجید از زمین خاکی تیراندازی کرد. مجید اسلحه را روی یک خودرو گذاشته بود و تیراندازی می‌کرد.

عوامل حمله تروریستی «خانه اصفهان» که منجر به شهادت ۳ نفر از نیروهای حافظ امنیت شد، اعدام شدند/ ارتباط رسمی متهم ردیف اول پرونده با گروهک تروریستی منافقین/ تیراندازی‌های مکرر متهمان به سمت مردم و نیروهای مدافعان امنیت/ اقاریر صریح محکومان درباره جزییات حادثه

متهم ادامه داد: بعد از این ماجرا به همراه مجید به یک کبابی رفتیم. در آنجا مجید از من خواست تا از وی فیلم بگیرم. در زمان فیلمبرداری صاحب کبابی ما را دید و فکر می‌کنم که صحبت‌های مجید را شنید. 

مجید از من خواست آنجا را ترک کنیم. مجید به من گفت که من را جایی ببر تا فشنگ بخریم، من که چند نفر را کشتم آب از سرم گذشته، بگذار همه را بکشم.

کد خبر 761310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 137
  • نظرات در صف انتشار: 108
  • نظرات غیرقابل انتشار: 101
  • ایران IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    خدایا شکر به درک واصل شدند
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      زیر فشار اعتراف دروغین گرفتید
    • ناشناس IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      پاشو باتوم ت رو بردار سوار موتورت شو برو اگه کسی اومد تو خیابون حرصت رو خالی کن ،فقط بعدش حاشا نکنی بنداز گردن کسایی دیگه .
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      اولا فیلم جنایات هست دوما باتوم رو باید بر سر منافقان زد
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      89 29
      ساکت شو
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      البته بسیجی‌ها باتوم نمیزنن
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      منفی دادن شما به اعدام این ۳ ملعون نه تنها سودی نداره بلکه شما هم شناخته خواهید شد و روزی باید جوابگوی این منفی دادن های خودتان باشید.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      کاش راه داشت هزار تا منفی میزدم
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      ... .... .... کسی داره زیر فشار مسکن و خرج زن بچه اش له میشه از چی میترسونی. ... ... .... ....
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    چرا برای گرفتن جان جوانان ایرانی اینقدر عجله می کنید؟ طبق دستور قرآن می شد از خانواده سه شهید رضایت گرفت.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      رضایت ندادن بعدش اینا جوان ایرانی نیستن بلکه منافق و تروریست هستن
    • ساسان IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      امنیت شوخی بردار نیست. خط قرمز در تمام دنیاامنیت است و بس و اینا امنیت مردم رو نشانه گرفتن،باید آن دستها قطع شود. در تمام دنیا پلیس در همان محل ارتکاب جرم ،جانی رو بدرک می‌فرسته، متاسفانه تو ایران دست نیروها بسته است و دست مجرم باز!!!
    • سعید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      خانواده انها پدر نمی خواست امثال شماها این مملکت را به این روز انداختید
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      آقای حافظ قران ...کدوم آیه نوشته دشمن حمله بکنه مردم رو لت وپار بکنه رعب ووحشت تو دل مردم ایجاد بکنه اونوقت برن از خانواده رصایت بگیرن صد بار باید اعدام بشن .برو یه بار دیگه قران رو مرور کن .......
    • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      مگه قتل عادی هستش رضایت بگیرن اینا به عنوان مفسد شناخته شدن رضایت مقتول شرط بخشش نیست حکمشون فقط اعدام هستش
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      اگه این ۳ نفر یکی از اعضای خانواده ی جنابعالی را که نطق میکنی ، به قتل رسانده بودند ، آیا رضایت می دادی ؟ اگه جواب بدی بله ، داری دروغ میگی مثل .......
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      اتفاقا" خیلی هم دیر شده بوده. اگه همین ها برادر و یا پدر جنابعالی را کشته بودند ، از دستگاه قضا می خواستی که فردا صبحش اعدامشان کنند . حالا میگی زود اعدام کردند!!!!!!!!!!!!!!!
    • رحمان IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      31 72
      خدا را شکر که قبل از رضایت 3 آدم کش جانی را اعدام کردند
    • عليرضا RU ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      76 19
      اوني كه ميگي اينا ايراني نيستن نظرات مثبت و منفي نشون ميده تو ايراني نيستي و اينده اين آب و خاكو ... ... ... فروختي
    • رحمان IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      41 88
      بیش از 7 ماه از شهادت 3 نفر از حافظان امنیت می گذرد و قاتلان پست 7 ماه در زندان خوردند خوابیدند آن وقت تو می گویی عجله کردن
    • کریم IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      2 16
      خوب 7 ماه فرصت داشتی رضایت بگیری ولی نگرفتی حالا که تروریست های قاتل به درک واصل شدند حر ف از رضایت می زنی
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    ملت مشخص میکنن چه کسانی شهیدن!
    • حسن IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      برای اینکه مدارک بیشتری بیرون میومد مثل اون فایل صوتی که از بیسیم پلیس ضبط شده بود
    • عادل IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      خدای متعال شهدای امنیت ما رو در بهشت و مرده های شما رو در جهنم ساکن خواهد کرد.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      34 78
      لابد بهشت و جهنم هم دست ملتن
    • ناشناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      حیف این جووونامون.
    • رحمان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      55 10
      شهید بودن را معیارهای الهی مشخص می کنند که در قرآن و احادیث ذکر شده
    • انسان IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      3 14
      آری ملت با استناد به معیارهای الهی که در قران کریم و احادیث نبوی و احادیث ائمه معصومین (ع) ذکر شده شهید را مشخص می کنند و بهتر است بدانید تروریست های مسلحی که در خیابان مردم را به رگبار بسته و 3 نفر از عزیزان حافظ امنیت را به شهادت رسانده و عده ای از مردم بی دفاع را مجروح کرند اهل جهنم هستند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    چه کردید با این مردم؟!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      اینا مردم نیستن
    • رحمان IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      با اعدام 3 آدم کش امنیت مردم را تامین کردند
  • زارعی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    ممنون ازسپاه بسیج و قاضیای باانصاف ..انشالله بازیگرای که باعث شدن جوونا دست به ابن کارابزنن اعدام کنید. ما مشت دولت سپاه هستیم ✌️..ننگ برمنافق وطن فروش روحانی .. ترانه علی دوستی..علی دایی .رامبدجوان.مهران مدیری..وبقیه وطن فرشای خائن ..زنده بادرهبر ✌️🫶زنده بادسپاه ..زنده باد مامورامنیت
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      نوچه رسایی
    • جواد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      تعداد موافق و مخالف خیلی چیزا رو مشخص میکنه تازه تو سایت داخلی
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    خدا رحمتشون کنه
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      خدا شما را با آنها محشور کند انشاالله
    • رحمان IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      خدا لعنت کند هر 3 قاتل جانی را که اعدام شدند
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    چطور وقتی طرف خودش گفته من به خاطر فشار اعتراف کردم و همه اون تلفن از زندان را شنیدند اعدام شدند . عجب!!!!
  • ی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    اعدام معترضین، فقط پاک کردن صورت مسئله است. راه حل بازگشت به مردمه. شنیدن صداشون و عمل به خواسته هاشونه...
    • عباس ش IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      گوش شنوایی تو حکومت نیست.
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      9 2
      خون مدافعان امنیت بر گردن کسایی هست هیچ اعتراضی رو به رسمیت نمیشناسن
    • شمسیان IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      3 18
      برادر من فیلم کشتار این ۳ نفر که دیگه جای شک و تردید نمیزاره .آخه چرا ما عادت کردیم حرف بی منطق بزنیم.اینا جانی بودن ....
    • انسان IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      1 13
      صدای مردم را اگر بشنوی خواست همه مردم اعدام تروریست های قاتل است
  • نادر IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    باید به غیر از رجز خوانی قبل اقدامات تروریستی این اراذل و اوباش اون لحظاتی را که در دادگاه و یا پای چوبه دار مثل دختربچه ها گریه میکردند را پخش میکردند که بقیه اراذل هم چشمشون بیفته به حساب
    • فاطمه IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      یعنی هنوز دلت خنک نشده؟!!بابا شما دیگه چه به اصطلاح مسلمونی هستید!!!!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    روحشان شاد .
  • اکبر IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    بنازم خب سقط شدند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    با سناریو‌سازی نمیتونین کسی رو متقاعد کنین...خودی ها هم که نیاز به متقاعد شدن ندارن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      اثر سوزشه این چرت و پرت گوییت
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    ...صدای بیسیم گویای حقایق دیگریست ولی کو عدالت
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      22 89
      چشمانت را باز کن
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    الان هم دزد شدید هم ادمکش
    • علی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      90 10
      الان شدند؟
  • ویسی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    چرا نفرت در دل جوانان درست میکنید می شد اعدام نشوند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    ملتی را با عنوان خوب و بد به جان هم نیاندازید
  • ارسلان IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    چه قدر خوب که اینها را اعدام کردند باعث تا امنی و تیراندازی شدند و حتما باید اعدام میشدند و هیچ شکی در آن نیست ولی ای کاش حدود دویست مدیر فولاد مبارکه که اون اختلاص را انجام دادند و باعث نابودی هزاران خانواده و مشکلات اقتصادی شدند اعدام میشدند . آن بی کسانی که خودرو پنجاه میلیونی را با کلک و نیرنگ پانصد میلیون به ملت میفروشند و باعث کشته شدن روزانه صدها نفر در اثر تصادف و پایین بودن امنیت خودرو می‌شوند هم اعدام میشدند . چرا قوه قضاییه در برابر جرم مدیران نجومی بگیر . اختلاص کنندگان فولاد مبارکه و ... سکوت کرده و هیچ کاری نمی‌کند در حالی آنها ضرر خیلی خیلی خیلی بیشتری به پیکره نظام و کشور و مردم وارد کردند .
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    74 32
    وماواه جهنم و بئس المصیر
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    با این کارها اسلام را بی اعتبار میکنید
    • رحمان IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      27 97
      لطفا بفهم اعدام آدم کش های وحشی اجرای دستورات اسلام است
  • بهروز IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    ممنون ازقوه قضاییه لطفا سایرمحکومین جنایتکاررا هم مثل ... سریعا اعدام کنیدسلبریتی هایی هم که مدافع اینها هستند و درفضای مجازی برای رهایی از مجازات این افراد شانتاژ میکنندقبل از اینکه به یک مسیح علینژادیا علی کریمی دیگر تبدیل شوند دستگیرو به اشدمجازات محکوم نماییدو تا واقع امتنبه نشدن وبه غلط کردن نیفتاده اندآزادشان نکنیدوگرنه کاسبی شان را بیشتر رونق بخشیده اید
  • ایوب IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    ... اینایی که اعدام میکنن از جنس مردم هستن ...
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      البته مردم مریم رجوی
    • عارف IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      17 93
      یعنی مردم یمشت تروریستن؟ببین قدرت رسانه چقدر زیاده که میتونه راحت بدون هیچ قید و شرطی از یه تروریست قهرمان بسازه
    • انسان IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      13 70
      لطفا روشن و شفاف حرف بزنید از جنس کدام مردم هستن ؟ کشتن آدم های بیگناه در خیابان جز وحشی گری چیزی دیگر نیست
    • رحمان IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      15 56
      ایوب آقا لطفا دقت کن آدم کش یک حیوان وحشی است که باید اعدم شود
    • کیان IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      70 5
      سوار خر شیطان شدی اینقد تند نرو .. ... ... ....
  • فرهاد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    خدا رحمتشون کنه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    ۳نفر از حامیان ملت احتمالا اگه راست باشه زدن ۳نفر از حامیان امنیت رو کشتن حالا خدا خودش جای حق نشسته و پاسخ خواهد داد
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    128 8
    ای خدا ریشه ظلم رو بکن
  • US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    147 7
    به امید اعدام قاتلان کیان پیرفلک
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      8 60
      سلام بر اساس حرفهای مادر کیان، کیان تو ماشین به پدر مادرش می گه این دفعه به پلیس اعتماد کنیم مگه صدای تیراندازی نمی شنیدن مگه نمی دیدن چیزی رو مگه رفته بودن ماه عسل تفریح تو اون اوضاع اینجوری حرف می زده؟ بعد هم با این حرفش به پلیسها تهمت زده مگه اینکه مشخص شود برای چی این حرف رو زده چکارش کرده بودن قبلا؟ بعد هم مادرش بر اساس حرفهای مادرش که می گفته از یه راه دیگه می ریم و نرفتند معلومه علاوه بر زمان جای تیراندازی رو هم می دانستند و خوبه این موارد در شناسایی عوامل حادثه به کار بره.
  • ایران IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    66 16
    اگه واقعا عدالت وجود داره محاکمه روحانی که این همه صداکرد چی شد
    • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      107 5
      تو چقدر ساده ای که هنوز تو روحانی گیر کردی ، تو هنوز نمیدونی اینا همه با هم ...
  • سیب IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    95 6
    کاش عوامل اصلی نارضایتی جامعه کسایی که باعث شدن این جوونا به این احساس انزجار اتقام به این حد از نا امیدی برسن و وهمچین کارایی بکنن رو هم به سزای عمالشون برسن،همون مسئولینی که باعث این همه فقر تبعیض بی عدالتی فساد و الی ماشالله مشکلایی که باهاش روبرو هستیم…
  • حمید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    اعتراف اجباری . شما که اول گفتید با 405 بودند
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    لعنه الله علیهم انشاا..... . منتهی فقط اعدام کافی نیست .! خائنین به این آب خاک حق دفن شده در این خاک را هم ندارند
  • محسن نصرالهی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    تشکر از قوه قضایه
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    غلط کردن روی مردم اسلحه کشیدن هرجای دیگه دنیا هم اینکار بکنن سزاشون مرگه به درک واصل شدن، زمین از شرشان درامان شد
  • خاطره IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    خدا رحمتشون کنه... دست و پای عدالت رو بستن
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      27 89
      منافق و تروریست اعدام کردن شد دست و پای عدالت از پشت بستن اثر سوزشه
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      57 15
      دقیقا قلبمون سوخت!
    • رحمان IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      10 53
      خاطره لطفا دقت کن قصاص عین عداله
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    73 18
    تمام اتفاقاتی که توی ایران پیش میاد همش بر اثر فقر هست نه انتظامی گناه کاره نه به قول خودتون ضارب که هردو بی گناه به جون هم می اندازید
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      این سه تا که اعدام شدن عضو منافقین بودن بعدش فقر نیست فقط مشکلات هست که اونم شما منافقان به وجود آوردید
  • جعفرزاده IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    24 78
    ریخت و قیافه سه تاشون معلومه که ارازل و اوباشن و ازنظر سیاسی چیزی بارشون نیست. اگه واقعاََ اسلحه داشتند و آدم کشتند پس اعدام حقشون بوده من طرفدارجمهوری اسلامی نیستم اما اگه امنیت در هرکشوری از بین بره و هرج و مرج حاکم بشه اونوقت سنگ رو سنگ بند نمیشه و آدمای عصبی ، لات و لختی ، زورگو و باجگیر به بهانه آزادی خواهی وعدالت طلبی و مبارزه با فساد، امنیت کل مردم را به خطر میندازند. برای کشته شدگان نیروهای انتظامی و امنیتی که حافظ جان و مال و امنیت مردم بودند و توسط این جونورهای روانی و عصبی کشته شدند تسلیت می‌گوییم.اما نیروهای قضایی باید کسایی را که در پست های بالای مدیریتی با انواع فساد مالی، دزدی، رشوه مسبب زیادشدن فقر ،بیکاری ،فحشاء و اعتیاد جوان‌ها شده اند را هم مجازات و اعدام کنند.
  • بابک IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    23 93
    تسریع در حکم یعنی اثر گذاری بیشتر احسنت به اقتدار
  • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    67 9
    امیدواریم هرچی اصلش درست باشد صد ها جوان پسر و دختر کشته وزخمی و ناقص شدند چند نفر دستگیر شدند و مجازات شدند؟
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    93 26
    ناراحت شدم... روحشون در آرامش
  • مسعود IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    عراق ب ایران‌حمله کرد هزاران جوان ایرانی روکشت الان بشون میگی برادررررررر،ولی جونای خودت چ پسر چ دختر شدن تروریست؟؟واویلااااااا
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      48 4
      دلیلش روشنه،،تو ومن با فامیلت و همخونت دعوا کن.گوشت همو بخوریم.استخوان هم را بیرون نمی اندازیم.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    16 91
    خب دیگه هر حکومتی معترضان را اعدام می‌کنه
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    85 8
    عجیب اکثر این جوانان اعدام شده متولد بعدازانقلاب هستند جوانانی که با صدا و سیما و آموزش و پرورش و اصول جمهوری اسلامی بزرگ شده اند و هیچکدام پرورش یافته نظام شاه نیستند عجیب است اعدام جوانانی که دراین نظام بدنیا آمده اند
  • شادی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    79 7
    خدا...!!!!!
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    114 3
    اگه میخواهیدعدالت اجرابشه مسولین کشتارزاهدان وخاش و تظاهرات مردمی روهم مجازات کنید
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      77 7
      اونا از ما بهترونن! رعیت فقط اعدام میشن.
  • صادق IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    82 9
    خدایا چی بگم دلم بدرد اومده از این همه ...
  • سید،سجاد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    15 95
    درود بر قوه قضاییه
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      73 6
      خاوری چی شد.؟؟
  • سحر IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    80 20
    روحتان شاد
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    79 20
    خدا رحمتشان کند
  • علی ES ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    10 85
    خدا اجر بی کران به پاسداران امنیت و برادران بی باک قوه قضاییه دهد. مرگ بر منافق خود فروش درود بر جمهوری اسلامی
  • ایرانی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    15 88
    آنهاییکه از اعدام این جانیان ناراحت هستند خدا وکیلی اگر از خانواده خودتان جز آن شهدا بودند که مظلومان شهید شدند باز این نظر داشتید که این جانیان اعدام نشوند،فرق انسان با حیوان در تعقل آنهاست.
  • US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    57 8
    فقط خداوند قاضی است بندگان خداوند هرگز نمی‌توانند قضا وت درست کنند چون فقط به نفع خودشان فکر می‌کنند چطور اینا با اینهم اعدام راحت می‌توانند بخوابند
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    14 67
    سلام ودرودبرسربازان گمنام امام زمان عج و سپاهیان اسلام درود برشرف سپاه پاسداران مرگ بر منافق
  • کرماشانی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    75 11
    آقای یاخانمی جعفرزاده ک کامنت گذاشتی از قیافشون معلومه ارازلن مگه ب قیافه س؟خب اگ اینجوریه قیافه اونیم ک هواپیمای اکراینی رو زد بیار ببینیم چ شکلیه
    • عارف IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      9 53
      خودتونم نمیدونید دارین از چی حمایت میکنید فقط میخواین از یمشت سلبریتی که همون سلبریتی ها هم میخوان از رسانه تقلید کنن تقلید کنین
  • ایمان IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    15 57
    بقیه رو هم باید اغدام کرد
  • ایمان IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    17 79
    تو جهنم به نوید افکاری و ریگی هم سلام برسونید
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    18 82
    اعتراض با اغتشاش، آشوب ، فتنه و قتل تفاوت داره . کاره اینها اعترض نبوده . قتل بوده .
  • ناشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    62 12
    خود مسئولین میدونند که اعتراضات مردم تمام نشده بلکه آتش زیر خاکستره. گرانی تورم فقر بیکاری تبعیض رانت پارتی بازی دروغگویی مسئولین و هزاران مشکل و معضل دیگه جان مردم را به لبشان رسانده است. این قصه سر دراز داره....
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    16 80
    از قیافه هاشون پیداس که اینها چقدر نکبت و جانی بودند. خدا رو شکر که به دَرَک واصل شدند.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    16 74
    دستگاه قضا تشکر تشکر .
  • ......... IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    74 9
    دیشب رسانه های حکومتی چک کردم دیدم نوشته این سه نفر امروز اعدام نخواهند شد و شبکه های معاند دروغ میگویند ،الان امروز خبر رسانه های معاند درست در اومد !! حداقل اخبار دروغ نزارید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    65 14
    روحشون شاد 💓💓💓💓💓💓
    • رحمان IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      15 56
      انشاء الله روح 3 قاتل اعدام شده در جهنم شاد خواهد شد
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    10 38
    شش هموطن کشته شدن ... لعنت بر عاملین فتنه اشوب و تحریک کننده مردم
  • مسعود حبیبی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    12 77
    از اونها احمق تر و بی شرف تر کسی هست که حرف از اعتراف زوری بزنه .اون کسی که از این جور ادمهای سفاک اعلام بیزاری نکند حتما به حکمت خداوند روزی روزگاری در مواجهه با آنها پشیمان خواهد شد و آنروز دیگر دیر هست چون خود خواسته را چنان شود که خود بوده .انشاالله که همیشه حق را بگوییم حتی اگر به ضرر شخصی خودمان باشد ولی رضای خدا در آن باشد.
    • ... یکتا IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      51 7
      تو که ندونسته داری از مرگ سه جوان هلهله و شادی میکنی از خدا و دین و انشاءالله و ماشالله حرف میزنی حیف کامنتها منتشر نمیکنند تاببینید نظرات مردم ... ... .... ... چی هست هرچند براتون مهم نیست
  • حسین IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    35 10
    از اونجایی که انسان جایز خطا تصویر شده این حکم در دنیا در حال منسوخ شدنه.
  • DE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    75 5
    چرا مفسدین اقتصادی که خون این ملت را می مکند اعدام نمی شوند؟ کجا این عدالت هست ؟
  • سینا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    62 9
    خدا رحمتشون کنه
  • رسول IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    67 12
    شماهایی که اونجور با پهپاد مثل این فیلم های هالیوودی یکی یکیشون دستگیر میکردین چطور فیلمی از کشت و کشتارشون ندارید که افکار عمومی رو هم اقناع کنید ...
    • رحمان IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      7 44
      لطفا دقت کن اقاریر صریح تروریست های جانی مکرراً از تلویزیون پخش شده
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    54 11
    دادگاه مدرک کافی نداشته
  • US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    10 59
    لعنت ابدی نثارشان باد که به درک واصل شدند
  • US ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    10 66
    لعنت ابدی نثارشان باد که به درک واصل شدند
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    13 62
    خدایا شکرت که اینا اعدام شدن.انشالله نسل همه این اراذل و اوباش هر چه زودتر از بین بره که به بهانه گرانی و تورم امنیت کشور را مختل کردن و با سواستفاده میخواهند هرزه گری و فساد و شرارت را در جامعه امن ایران ترویج کنند. شما غلط کردید که داعیه حمایت از حق مردم را سر میدهید .شما خود ضایع کننده حق و امنیت مردم هستید که به دنبال بر هم زدن امنیت و اسایش و ارامش مردم ایران هستید و بی رحمانه مدافعان امنیت رو می کشید.غلط کردید اسلحه کشیدید به روی مردم و حامیان امنیت و ناموس این مملکت.شما قاتل جوانان پاک این مملکت هستید.اعدام حقتونه و خیلی لطف کردن بهتون که اجازه میدن تو این خاک که حرمتش رو حفظ نکردید دفن بشید.نباید اجازه میدادن تو این خاک مقدس که میراث خون پاک شهیدان مدافع ناموس و خاک است دفن بشید.لعنت خدا بر شما و همه امثال شما و همه حامیان شما یزیدیان زمان و اینو بدانید تا ابد مثل یزید لعنت نثارتون میشه.اون مدافعین امنیت مرگ باعزت داشتن و به بالاترین درجه یعنی شهادت رسیدن ولی شما با ذلالت و خواری و خفت به درک واصل شدید
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    20 6
    ملت کار به قاتل ندارن و دفاع نمیکننن.این لجبازیشون هم بخاطر اینه که میخوان سر به تن .... دزدا نباشه.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    10 53
    دستون دردنکنه قضات محترم اگه جلوناهنجاری گرفته بشه عدای سودجوکشوربه اختشاش نمیکشند
  • ایرانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    67 10
    نور بر قبرتان ببارد خدایا خودت جای حقی خودت میدونی
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    14 53
    خدا را شکر بدرک واصل شدن. تشکر از قوه قضاییه. امروز یه کلیپ دیدم از این .... شرم اوره. تو گوگل سرچ کنید ببینید اعدام برای اینا کم بوده.
  • زنده ام با نفس رهبرم IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    14 55
    هرکسی که امنیت نظام، همانگونه که امنیت نظام امنیت من است، بخواهد خدشه وارد کند، به همین سرنوشت دچار خواهد شد.
  • رحمان IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    15 61
    از جمهوری اسلامی تشکر می کنیم که با اعدام 3 تروریست جانی و خطرناک امنیت ملت را تأمین نمود
  • reza US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    13 64
    به درک واصل شدند
  • ناشناس IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    57 9
    اعتراف گیری اجباری مخالف تمام اصول دینی وقوانین موجود است، در اصل شما میخواهید دگراندیشان را بترسانید
    • کریم IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      2 8
      لطفا دقت کنید اینها دگر اندیش نبودند بلکه 3 تروریست مسلح بودند که مردم در خیابان به رگبار بستند و 3 نفر بیگناه کشتند یعنی قاتل 3 نفر بودند
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    33 4
    .... .... خب راست و درست ماجرا بنویسید