مرسدس بنز برای تولید ون‌های کمپر برقی و «خودروهای چند منظوره لوکس سرنشین‌دار» (MPV) بیشتری در سال‌های آینده آماده می‌شود.

ون مرسدس

به گزارش همشهری آنلاین و به نق از نیو اطلس، مرسدس یکی از اولین خودروسازانی بود که با یک ون کمپر برقی از دروازه خارج شد و دو بسته مختلف «ای - کمپر» (e-camper) و یک «ای اسپرینتر» (eSprinter) را به‌عنوان یکی از خودروهای تولیدی در آینده با ۴۰۲ کیلومتر برد معرفی کرد. از همین رو این خودرو ساز برای سال‌های آینده نوید ساخت ون‌های تفریحی محکم، پایدار و مقاوم را می‌دهد.
 

تصاویر | پیشتازی بنز در تولید ون‌های برقی و تفریحی | برنامه مرسدس برای یک دهه آینده اعلام شد


این شرکت قصد دارد به پیشتازی خود در بازار ادامه دهد، زیرا در حال آماده سازی  بخش ون خود برای آینده با یک مهندسی برقی مدولار و مقیاس پذیر به نام«ون. ای ای»( VAN.EA) است که زیربنای نسل بعدی محصولات ون برقی مسدس بنز خواهد بود. مرسدس بنز برپایه این پلتفرم به شدت محصولات در عرصه ون کمپر برقی و اولین ون لوکس سایز متوسط ​​خود را توسعه خواهد داد و  برای یکی از بازارهای مهم هدف خود یعنی آمریکا عرضه خواهد کرد.

تصاویر | پیشتازی بنز در تولید ون‌های برقی و تفریحی | برنامه مرسدس برای یک دهه آینده اعلام شد



ون‌های مسافربری متوسط ​​غیرتجاری مرسدس مانند کلاس V و EQV هرگز در آمریکا عرضه نشده‌اند، اما همه چیز در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد. مرسدس روز سه شنبه اعلام کرد که برای اولین بار یک ون مسافری لوکس سایز متوسط ​​را در آمریکا عرضه می کند.

تصاویر | پیشتازی بنز در تولید ون‌های برقی و تفریحی | برنامه مرسدس برای یک دهه آینده اعلام شد
مدل جدید خط تولید ون‌های متوسط و بزرگ کاملا برقی



ون سایز متوسط ​​برقی جدید بر اساس مهندسی الکتریکی ون (VAN.EA) خواهد بود که مرسدس در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد کرد. خودروی سواری و سرنشین دار این مهندسی، با نام «VAN.EA-P » برد بالای ۵۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. این ون‌ها با قابلیت‌های رانندگی خودکار سطح ۲ عرضه خواهند شد و مرسدس قصد دارد تا پایان دهه ۲۰۲۰ قابلیت رانندگی خودکار آن‌ها را به سطح ۳ ارتقاء دهد.
پلتفرم VAN.EA همچنین زیربنای مجموعه کاملی از ون‌های تجاری سایز متوسط ​​و کامل خواهد بود. مرسدس محدوده تخمینی برای توسعه این محصولات ارائه نمی‌دهد، اما قصد دارد تا پایان دهه به سطح ۴ خودمختاری در بخش تجاری برسد.

تصاویر | پیشتازی بنز در تولید ون‌های برقی و تفریحی | برنامه مرسدس برای یک دهه آینده اعلام شد
نقشه شبکه تولید ون‌های مرسدس بنز در سال‌های آینده

پلتفرم جدید «ون الکتریک»( Van Electric) نیز با در نظر گرفتن تبدیل ون‌های برقی عادی به ون‌های تفریحی طراحی خواهد شد. مرسدس بنز قصد دارد از این پلتفرم برای تبدیل شدن به یک کمپانی پیشرو در ساخت ون‌های کمپر کارخانه‌ای استفاده کند و VAN.EA کلاس B را هم در اندازه متوسط ​​و هم فول سایز(اندازه کامل) عرضه کند. مرسدس مشخص نمی کند که آیا خط جدید ون «ای کمپر» (e-camper) به دنبال تولید ون لوکس برقی خود در آمریکا متحده خواهد بود یا خیر، این شرکت قبلا در امریکا با «متریس ویکندر» تولید ون‌های لوکس را در کوتاه مدت آزمایش کرده بود. با این حال مرسدس بنز آمریکا را به عنوان بخش مهمی از برنامه بزرگ‌تر خود برای افزایش فروش جهانی ون می‌داند.

تصاویر | پیشتازی بنز در تولید ون‌های برقی و تفریحی | برنامه مرسدس برای یک دهه آینده اعلام شد
در این عکس به ترتیب از چپ به راست، تصاویر ماژول استاندارد جلو، ماژول میانی و ماژول عقب خودروهای ون مرسدس نسل‌های آینده در اندازه‌های متفاوت نشان داده شده است


پلتفرم VAN.EA خود دارای یک طراحی مقیاس پذیر با سه ماژول است که با یک ماژول جلو شامل پیشرانه برقی و محور جلو شروع می شود. قسمت جلوی ون در تمام اندازه‌ها و سبک‌های ون مرسدس یکسان خواهد بود. ماژول میانی مقیاس طول خودرو را ارائه می‌دهد و همچنین حاوی باتری است که در ظرفیت‌های مختلف ارائه می‌شود. ماژول عقب با موتور برقی برای ون‌های چهار چرخ متحرک و بدون موتور برای مدل‌های دیفرانسیل جلو در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ون‌های مرسدس بنز قبل از اینکه خانواده VAN.EA را معرفی کند، در تابستان امسال خط تولید سایز متوسط ​​اروپایی خود را اصلاح خواهد کرد. این شرکت می‌گوید که ون‌های سایز متوسط ​​جدید شامل تغییراتی در طراحی بیرونی و داخلی، همراه با بهبود راحتی و به‌روزرسانی برخی از ویژگی‌ها خواهند بود.

کد خبر 761018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha