یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

بازیکنان فوتبال به چابکی، قدرت و حرکات چشمگیر در زمین شهرت دارند. اما وقتی بازی تمام می‌شود و به خانه می‌روند چه اتفاقی می‌افتد؟ گاهی اوقات، حتی مشهورترین بازیکنان فوتبال هم نمی‌توانند از فروپاشی ازدواج خود جلوگیری کنند.

پیکه و شکیرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تاپ ساکر بلاگ، برخی فوتبالیست‌ها آنقدر خوش‌شانس بوده‌اند که قبل از تبدیل شدن به بت‌های فوتبال مانند مسی که با آنتونلا روکوزو ازدواج کرد، عشق زندگی خود را ملاقات کردند. برخی دیگر وقتی در اوج زندگی حرفه‌ای خود بوده‌اند ازدواج کردند و تا به امروز با خوشی زندگی کردند، در حالی که بسیاری دیگر که ازدواج کردند، برای مدت طولانی نتوانسته‌اند در کنار هم باشند.

بازیکنان فوتبال افراد مشهور بزرگی هستند که بسیاری خارج از زمین بازی، می‌خواهند بدانند با چه کسی ازدواج کرده‌اند. و وقتی صحبت از ازدواج ورزشکاران و فوتبالیست‌ها می‌شود، طلاق آنها هم موضوعی می‌شود که برخی با جدیت آن را دنبال می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به ۱۰ بازیکن محبوب فوتبال بیندازیم که طلاق گرفتند و اینکه چطور شد زندگی مشترک آنها به پایان رسید.

۱. امانوئل ابوئه

۱۰ فوتبالیست مشهور که زندگی شخصی‌شان جنجالی شد

امانوئل ابوئه قبل از پیوستن به آرسنال، با همسر بلژیکی خود، اورلی، ازدواج کرد. مدافع سابق آرسنال در سال ۲۰۱۷ طلاق گرفت و پس از آن فاش کرد که پس از سرمایه‌گذاری بدی که برای مراقبت از همسر سابقش انجام داده بود، ورشکست شده است.

با توجه به اینکه ابوئه قبلاً از فوتبال بازنشسته شده بود، حتی یک آپارتمان نداشت و در خیابان می‌خوابید. اما هم‌تیمی‌ها و دوستان سابق به کمکش آمدند و او را سرپا کردند. با این حال این مرد اهل ساحل عاج اظهار داشت که در غرب آفریقا، ساحل عاج و غنا دارایی دارد و ادعا کرد که فقیر نیست.

امانوئل ابوئه بعداً در سال ۲۰۱۹ با استفانی بوئده ازدواج کرد. استفانی یک روزنامه‌نگار فرانسوی است و این زوج سال‌ها قبل از ازدواج یکدیگر را می‌شناختند.

۲. جرارد پیکه

۱۰ فوتبالیست مشهور که زندگی شخصی‌شان جنجالی شد

جرارد پیکه اسطوره اسپانیایی پس از دیدار در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با خواننده معروف شکیرا آشنا شد. ماجرای آشنایی آنها در ابتدا مثل داستان‌های افسانه‌ای بود تا زمانی که معلوم شد اینطورها هم نیست. در سال ۲۰۲۲، شکیرا در یکی از پیش پا افتاده‌ترین دلایل جدایی زوج‌های مشهور، از همسر خود جدا شد.

مدافع سابق بارسلونا با یک دختر ۲۳ ساله به شکیرا که ده سال از او بزرگ‌تر است، خیانت کرد. آنها بیانیه مشترکی مبنی بر جدایی خود منتشر کردند. آنها دو فرزند از زندگی مشترک خود دارند.

۳. اشرف حکیمی

هیبا اکوب علیرغم اینکه ۱۲ سال از بازیکن پاری سن ژرمن بزرگ‌تر است، از سال ۲۰۲۰ با اشرف حکیمی ازدواج کرده است که ماهیانه حدود یک میلیون یورو درآمد دارد.

این ازدواج دور از چشم رسانه‌ها بود تا اینکه حکیمی درگیر یک پرونده تجاوز جنسی شد که باعث شد هیبا اکوب تقاضای طلاق کند. با این درخواست، او می‌توانست ۵۰ درصد از دارایی‌های بازیکن مراکشی را به خانه ببرد. اما در اتفاقی جالب که این طلاق را به یکی از پربحث‌ترین طلاق‌های ورزشی در تمام دوران تبدیل می‌کند، این جوان ۲۴ ساله چیزی به نام خود ندارد و همه دارایی‌اش به نام مادرش است. این بدان معناست که همسر او احتمالاً باید دارایی‌های خود را ۵۰/۵۰ با بازیکن تقسیم کند، مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد که واقعیت‌های فعلی را تغییر دهد.

۴. اشلی کول

۱۰ فوتبالیست مشهور که زندگی شخصی‌شان جنجالی شد

اشلی کول به عنوان یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، اما او هم یکی از فوتبالیست‌هایی است که از همسر خود جدا شده است. داستان طلاق آنها شاید یکی از مواردی است که عشق را حتی در جدایی نشان می‌دهد. کول و شریل تویدی در سال ۲۰۰۴ با یکدیگر آشنا شدند و دو سال بعد ازدواج کردند.

اتهامات مربوط به خیانت اشلی کول با سه زن دیگر باعث شد این زوج در ژانویه ۲۰۰۸ از هم جدا شوند. علیرغم اتهامات، کول این ادعاها را رد کرد و موفق شد با شریک زندگی خود آشتی کند. با این حال، این دو در سال ۲۰۱۰، چهار سال پس از ازدواجشان، به دلیل چندین اتهام تقلب علیه بازیکن سابق آرسنال و چلسی از هم جدا شدند.

شریل هیچ غرامت مالی از اشلی کول نگرفت و هرگز نمی‌خواست طلاق بگیرد، اما این اتفاق اجتناب‌ناپذیر افتاد. در حالی که شایعاتی مبنی بر بازگشت بین این دو وجود داشت، اما هیچگاه اینطور نشد.

۵. اودارتی لمپتی

احتمالاً یکی از جالب‌ترین پرونده‌های طلاق در فوتبال جهان، به‌ویژه برای آفریقایی‌هایی که داستان را می‌دانند، ماجرای جدایی اودارتی لمپتی از همسرش است.

این ستاره در سال ۱۹۹۳ با گلوریا آپیا ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند شد که دو نفرشان بر اثر بیماری ریوی جان باختند. اما ماجرا از آنجا آغاز شد که آزمایش‌های دی ن ای نشان داد که سه نفر باقیمانده متعلق به او نیستند و این ازدواج در سال ۲۰۱۳ به هم خورد.

گلوریا آپیا، همسر سابق لمپتی، خواستار غرامت مالی شد و از دادگاه غنا خواست تا دستور دهد لمپتی خانه آنها را ترک کند. اما درخواست او از سوی دادگاه رد شد. سپس درخواست تجدیدنظر داد و ۵۰ درصد از دارایی لمپتی را، که شامل آپارتمان این زوج می‌شد، درخواست کرد، اما قاضی درخواست تجدیدنظر او را رد کرد.

دادگاه درنهایت به گلوریا لمپتی مبلغی به عنوان تسویه حساب مالی، یک خانه و دو وسیله نقلیه اعطا کرد.

۶. جبرئیل سیسه

۱۰ فوتبالیست مشهور که زندگی شخصی‌شان جنجالی شد

در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۵، سیسه با آرایشگر سابق ولزی، جود لیتلر ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند به نام‌های کاسیوس، پرنس کوبی و مارلی جکسون بود. با این حال، آنچه منجر به طلاق آنها شد دقیقاً مشخص نیست.

جود لیتلر زمانی که از سیسه جدا شد، طلاق خود را با یک مهمانی و یک کیک سه طبقه، با تصویری از یک عروس سنتی با یک داماد سربریده جشن گرفت!

۷. پل مرسون

۱۰ فوتبالیست مشهور که زندگی شخصی‌شان جنجالی شد

پل مرسون در طول دوران حرفه‌ای خود و همچنین مربی شدن در آرسنال، بازی‌های زیادی انجام داد. با این حال، یک طلاق بد، فوتبالیست حرفه‌ای ۵۵ ساله انگلیسی را درهم شکست و بی‌خانمان کرد.

مرسون سه بار ازدواج کرد و به سوء مصرف مواد و الکل و همچنین اعتیاد به قمار دچار شد که مبنای اولین طلاق او در سال ۲۰۰۱ بود. او خانه خود را در وست میدلندز فروخت و در حال حاضر به عنوان یک کارشناس در تلویزیون مشغول است.

۸. دیوید جیمز

برخلاف پل مرسون، دیوید جیمز ثروت خود را به دلیل یک طلاق ناسالم و نه ترکیبی از مشکلات از دست داد. او با تانیا ازدواج کرد، اما در سال ۲۰۰۵ این ازدواج به هم خورد و دروازه‌بان سابق مجبور شد ۳ میلیون پوند برای طلاق بپردازد.

او در سال ۲۰۱۴ اعلام ورشکستگی کرد، نه به خاطر طلاق، بلکه به این خاطر که مجبور به پرداخت بدهی‌هایش بود. جیمز به عنوان یک مدل نیز شناخته می‌شود و به سمت نقش‌های مدیریتی و کارشناس رفته است.

۹. تیری آنری

تیری آنری یکی از بهترین فوتبالیست‌های جهان فوتبال است، اما در زندگی شخصی‌اش موفق نبود. این مرد فرانسوی در سال ۲۰۰۳ با نیکول مری ازدواج کرد و تا سال ۲۰۰۷ با هم بودند. نیکول زمانی درخواست طلاق کرد که متوجه شد هنری با آرایشگرش در ارتباط است.

ستاره سابق بارسلونا ۸ میلیون پوند به عنوان غرامت به همسر سابقش پرداخت کرد. هنری در سال ۲۰۰۸ در مصاحبه‌ای با دیلی میل در مورد درد طلاق خود صحبت کرد و اینکه چگونه این یک تجربه سخت برای او بود.

۱۰. رایان گیگز

۱۰ فوتبالیست مشهور که زندگی شخصی‌شان جنجالی شد

رایان گیگز در ۷ سپتامبر ۲۰۰۷ با استیسی کوک ازدواج کرد که مدت‌ها قبل با او آشنا شده بود. گیگز از آن ازدواج دو فرزند داشت و علیرغم اینکه به منچستریونایتد بسیار وفادار بود، در زندگی شخصی‌اش اینطور نبود و با همسر برادرش رابطه داشت.

همسرش، استیسی، با اینکه نمی‌خواست او را از دست بدهد، اما در نهایت در سال ۲۰۱۶ درخواست طلاق کرد و در سال ۲۰۱۷، پس از رابطه گیگز با یک پیشخدمت در رستورانش، ۴۰ میلیون پوند از طلاق به دست آورد.

کد خبر 760275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha