شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

آتش در فضاهای سبز و جنگل‌های تکه دوم پایتخت با اجرای طرح «آتش‌بُر» در زمان بروز آتش‌سوزی‌های احتمالی گسترش نمی‌یابد.

فضای سبز

به گزارش همشهری آنلاین، معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: «بیش از ۲ هزار هکتار فضای سبز شهر تهران در منطقه ۲ است که نیاز به توجه و رسیدگی دارد. به همین دلیل طرح‌های مختلفی مانند آبیاری، آفت‌زدایی، تشتک‌زنی و جمع‌آوری علف‌های هرز در آن انجام می‌شود.»

«علی‌اصغر طاهری» یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در فضاهای سبز منطقه را بروز آتش‌سوزی احتمالی دانست و افزود: «در فصل گرما، آتش‌سوزی‌ها بیشتر می‌شود، به همین دلیل علاوه بر اجرای عملیات حذف و جمع‌آوری علف‌های هرز در باغ‌ها، زمین‌های غیرمحصور، لچکی‌ها و رفیوژهای بزرگراهی، اجرای طرحی به نام”‌آتش‌بُر» در منطقه شروع شده است.»

 او در ادامه گفت: «در این طرح، محدوده‌های با بیشترین احتمال آتش‌سوزی، قطعه‌بندی شده‌اند تا اگر جرقه‌ای در قطعه‌ای افتاد و آتش گرفت، به محدوده‌های دیگر سرایت نکند. البته همزمان با اجرای طرح، گروه‌های اطفای حریق هم فعال شده‌اند و به طور مستمر از مکان‌های پرخطر بازدید می‌کنند.»

 طاهری با تأکید بر اینکه طرح در بخش‌های مختلف منطقه شروع شده است گفت: «علاوه بر اجرای این طرح‌ها، نیاز به همکاری شهروندان هم داریم. حتی برای اطلاع‌رسانی در فضاهای پرخطر موارد ایمنی نوشته و از آنها خواسته شده تا در زمان بروز حادثه‌ با آتش‌نشانی یا سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.»

کد خبر 760050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha