تیم ملی فوتبال ۲راه کاملاً متفاوت برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا دارد.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا، کاملا به کام فوتبال ایران بوده است. این موضوع فقط به دور گروهی مربوط نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد تیم ملی مسیر ایده‌آلی برای رسیدن به فینال جام ملت‌ها خواهد داشت. تیم قلعه‌نویی به‌احتمال بسیار زیاد در این گروه صدرنشین خواهد شد. اگر این اتفاق رخ دهد، حریف بعدی ایران یکی از تیم‌های سوم در گروه‌های A، B یا F خواهد بود.

نبرد برای سوم‌شدن در این گروه‌ها بین لبنان، تاجیکستان، سوریه، هند، تایلند و قرقیزستان خواهد بود. در نتیجه به‌نظر می‌رسد ایران حتی بعد از عبور از دور گروهی نیز در نخستین مسابقه حذفی با هیچ تهدیدی روبه‌رو نمی‌شود. درست مثل همیشه اما یک‌چهارم نهایی، چالش جذابی را در مسیر تیم ملی قرار خواهد داد؛ جایی که تیم اولِ گروه کره‌جنوبی و تیم دومِ گروه ژاپن که احتمالا عراق خواهد بود، یک تیم را به نبرد با ایران می‌فرستند. پس حریف یک‌چهارم نهایی ایران از بین کره مرموز کلینزمن و عراق که گربه‌سیاه همیشگی این سال‌های ایران بوده انتخاب می‌شود. در این صورت، دیدار نیمه‌نهایی ایران نیز احتمالا جدالی بین برنده دیدار قطر و ازبکستان خواهد بود. پس اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و اگر قدرت‌های آسیایی در گروه‌شان ضعیف ظاهر نشوند، تیم ملی تا فینال مجبور نیست با استرالیا، عربستان یا ژاپن بازی کند؛ مسیری که برای تیم ملی بسیار ایده‌آل خواهد بود و می‌تواند تیم قلعه‌نویی را به قهرمانی در آسیا نزدیک کند.

مسیر دوم اما مسیری بسیار سخت خواهد بود. تیم ملی درصورت دوم‌شدن باید در نخستین بازی حذفی با تیم دوم گروه اول بازی کند؛ تیمی که احتمالا چین است. پس از آن نیز احتمالا ژاپن در یک‌چهارم و یک تیم از بین استرالیا و عربستان در نیمه‌نهایی منتظر ایران خواهند بود!

تیم ملی باید به مرحله گروهی جام ملت‌ها، به چشم دیدارهای تدارکاتی نگاه کند. این تورنمنت برای تیم ژنرال از یک‌چهارم نهایی شروع می‌شود. با این حال، راه عبور از یک مسیر هموار برای رسیدن به فینال، تصاحب حداکثر امتیازها در دور گروهی خواهد بود.

کد خبر 759915
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha