سخنگوی دولت روز سه شنبه 16 آبان درباره درخواست کمک آمریکا و دولت عراق از ایران برای حل مشکلات عراق گفت: منطقه ما بدون حضور آمریکا و انگلیس از آزادی و امنیت و شکوفایی فرهنگ و تمدن برخوردار خواهد شد.

به گزارش ایرنا غلامحسین الهام  در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با تاکید بر اینکه "آمریکا باید مشکل حضور نامشروع خود را در عراق حل کند"، اظهار داشت: پس از روی کار آمدن دولت قانونی، نهادهای قانونی و تصویب قانون اساسی عراق، حضور آمریکا در این کشور کاملا نامشروع است.

الهام خاطرنشان کرد: مردم عراق مردمی متمدن و صاحب تجارب عظیم و عمیق فرهنگی و سیاسی هستند.

سخنگوی دولت افزود: همه می‌دانند صدام به ویژه وقتی که شیب جنایات او سرعت جنون‌آمیز یافت، مورد حمایت آمریکا بود و این کشور در جنایات صدام شراکت و نقش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه "مشکل پیچیده‌ای در عراق وجود ندارد"، اظهار داشت: آمریکا که عراق را تخلیه کند، مردم این کشور آن را اداره خواهند کرد و آمریکاییها باید به قواعد سیاسی و اخلاقی پایبند باشند.

الهام افزود: آنها بی‌جهت سربازان آمریکایی را به منطقه‌ای آورده‌اند که با آن کاملا غریبه هستند اما در اختیار نظامیان سلطه‌گر آمریکا قرار دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا باید اشتباهات خود در عراق را جبران و اداره این کشور را به مردم آن واگذار کند.

سخنگوی دولت همچنین آخرین گزارش مربوط به ‪ ۲۰‬سفر استانی هیات دولت در یک سال گذشته را تشریح کرد و گفت : تا زمان حاضر از دو سوم استانهای کشور بازدید شده است.

وی با اشاره به اینکه "سفرهای استانی هیات دولت از ‪ ۱۸‬آبان سال گذشته آغاز شده است"،گفت : در این سفرها ‪ ۱۸۸‬شهرستان یعنی حدود ‪ ۵۶‬درصد شهرستانهای کل کشور مورد بازدید قرار گرفته است.

الهام با بیان اینکه "تعداد مصوبات هیات دولت در ‪ ۱۸‬استان سه هزار و ‪ ۲۴۱‬مورد بوده است"، یادآور شد که از این تعداد دو هزار و ‪ ۴۷۰‬مصوبه در خصوص احداث، تکمیل و تجهیز برنامه‌ها و طرحها بود.

سخنگوی دولت همچنین گفت که ‪ ۵۰۴‬مصوبه نیز به مطالعه طرحها مربوط می‌شود.

الهام اظهار داشت: در این سفرها برای طرحهای اقتصادی زود بازده هشت هزار و ‪ ۵۰۰‬میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گفته سخنگوی دولت، یک هزار و ‪ ۳۶۰‬میلیارد ریال نیز در این سفرها برای تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص یافت.

کد خبر 7597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز