سخنگوی وزارت بهداشت به اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر فوت ۴۳ درصد مصدومان حوادث ترافیکی در بیمارستان‌ها واکنش نشان داد.

بیمارستان - - مصدوم - تصادف

به گزارش همشهری آنلاین، پدرام پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر "فوت ۴۳ درصد مصدومان تصادف در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود بخش تروما اظهار کرد: همه مراکز درمانی کشور مجهز به بخش اورژانس هستند و بیماران ترومایی را  پذیرش و  پاسخگویی می‌کنند؛ اقدامات اولیه برای آنها انجام می‌شود و در صورت نیاز به جراحی‌های سنگین و پیچیده به بیمارستان‌های سطح ۲ یا ۳ تروما ارجاع می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اینکه محل فوت چه تعداد از فوت‌شدگان حوادث جاده‌ای صحنه حادثه و چه تعداد بیمارستان است، معیار مناسبی برای تحلیل تصادفات جاده‌ای نیست، بلکه در این خصوص باید شدت حادثه در نظر گرفته شود چراکه ۷۶ درصد فوت‌شدگان تصادفات جاده‌ای بر اثر شدت حادثه و زیر ۶ ساعت فوت می‌کنند.

وی افزود: حتی ممکن است مصدوم در صحنه حادثه علائم حیاتی داشته باشد اما به دلیل آسیب‌های مغزی، شکمی و یا آسیب‌های شدید به قفسه سینه عملاً در شرایطی به بیمارستان برسد که امکان احیای وی نباشد.

روز گذشته سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور اظهار کرده بود که ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفات، در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و آن هم به این دلیل است که برخی از بیمارستان‌ها به بخش تروما مجهز نیستند.

کد خبر 759665
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha