فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: ما در دستگاه‌ها ضوابطی داریم که به گفته دادستان کل کشور این ضوابط در حکم قانون هستند و باید اجرا شوند؛ بطور مثال اینکه کسی بدون حجاب وارد ادارات نشود که این در بسیاری از نقاط دنیا هم وجود دارد و الان در کشور ما هم در برخی مکان‌ها در حال انجام است.

سردار حسین حسن‌زاده - فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در همایش مشترک دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر مراکز و حوزه‌های سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات که امروز در محل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در سال گذشته علی رغم تمام برنامه‌ریزی‌های دقیق که به تمام جزئیات و کلیات پرداخته بود و تمام ظرفیت‌ها را در دست گرفته بود به فضل پرودگار و تدابیر مقام معظم رهبری شکست خورد؛ ولکن دشمنی تمام نشده و مشغول فعالیت در تمام عرصه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم منفعل باشیم و سکوت کنیم، گفت: البته هر اقدامی باید توأم با هوشمندی و تدبیر و درایت باشد، چنانچه رهبر انقلاب فرمودند ما در مواجه با مشکلات دو نگاه داریم، یکی نگاه انقلابی و یکی نگاه متحجرانه؛ که نگاه انقلابی یعنی به گذشته نگاه کنیم و نقاط مثبت و امیدبخش و عبور از تهدیدات را ببینیم و به این جمع‌بندی برسیم که می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به مسأله حجاب و این جمله شهید سلیمانی که «مقدار فرصتی که در دل تهدیدات است در دل خود فرصت‌ها نیست»، تصریح کرد: این تهدیدی که در مقوله حجاب به وجود آمده تهدیدی است برای ملت و کشور و دین و جوانان ما که اگر همه ما با اخلاص و درایت و دقت و صبر وارد عرصه امر به معروف و نهی از منکر شویم، بهترین و بزرگترین فرصت‌های مرتبط با این موضوع نصیب کشور ما خواهد شد.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: در این چند مدت اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است و از دل همین تهدیدها دستاوردهای خوبی نصیب ما شد؛ چند ماه پیش برای همه غیرممکن بود ما به این عرصه ورود کنیم، اما امروز در همین تهران بالغ بر سه هفته است که در معابر در مراکز تجاری و متروها بسیجیان خواهر و برادر حضور پیدا کردند و با رعایت تمام مسائل قانونی و اخلاقی و نهایت ادب و احترام و سعه صدر این دستور دینی را انجام می‌دهند که نتیجه بخش هم بوده است.

وی تصریح کرد: این ادب و صبر بسیجیان ما و اینکه امر به معروف آنها بدون عصبانیت و بدعملی است، طبق بازخوردی که از فضای مجازی دریافت کرده‌ایم موجب عصبانیت دشمنان شده‌است؛ این موضوع من را یاد شش ماه گذشته می‌اندازد که برخی افراد در پی بالا بردن خشونت بودند اما بسیجیان ما خویشتن‌داری به خرج دادند و سربلندی و نصرت نصیب انقلاب و کشور ما شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بزرگ افزود: دشمنان تصور نمی‌کردند که جامعه انقلابی وارد این عرصه شود اما در حال حاضر در اکثر شهرهای کشور شاهد ورود بسیجیان و مردم انقلابی به این عرصه هستیم؛ البته در برخی نقاط ورود کمتری به این عرصه شده که با حضور بسیجیان این خاک‌ریزها نیز باز می‌شوند و حصارها می‌شکنند و سایر افراد هم انگیزه پیدا می‌کنند و وارد می‌شوند.

سردار حسن‌زاده با تأکید بر امیدآفرینی این اقدامات برای مردم غیور کشورمان تصریح کرد: ما باید علاوه بر این اقدامات که در سطح معابر و مراکز تجاری و مناطق پرجمعیت روز به روز از لحاظ حجم و کیفیت بهتر می‌شوند، باید در ادارات هم به نحوی که شرایط محیط کار ایجاب می‌کند، اقدامات لازم را داشته باشیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: اولین موضوع که یک ابلاغیه در سیستم اداری است تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر هر دستگاه است که رئیس این شورا رئیس آن دستگاه و دبیر آن مسئول بسیج آن سازمان است که این دبیری بسیار مهم است و باید هوشمندانه و هوشیارانه عمل کند.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: نکته دیگر مطالبه‌گری و کمک به سیستم و دستگاه در نهایت طمانینه و ادب و آرامش است؛ ما در دستگاه‌ها ضوابطی داریم که به گفته دادستان کل کشور این ضوابط در حکم قانون هستند و باید اجرا شوند؛ بطور مثال اینکه کسی بدون حجاب وارد ادارات نشود که این در بسیاری از نقاط دنیا هم وجود دارد و الان در کشور ما هم در برخی مکان‌ها در حال انجام است که نتایج مثبتی هم داشته است؛ البته این موضوع باید در نهایت آرامش و طمانیه و صبر انجام شود.

وی اظهار کرد: این مطالبه باید از دو قشر صورت بگیرد؛ قشر اول افرادی از خود مجموعه که خدمات ارائه می‌دهند و ممکن است برخی مسائل را رعایت نکنند که البته این اقدام نباید با نگاه سلبی و خشونت و اهانت باشد بلکه باید در نهایت ملایمت و تشریح و بیان مناسب باشد؛ و قشر دیگر بحث مراجعینی است که با پوشش نامناسب هستند که این کار باید با کمک حراست‌ها و نگهبان‌ها انجام شود.

کد خبر 759333
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 247
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • یازهرا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    75 13
    محترمانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    89 12
    جز تخریب خودشان نتیجه نداره
  • ایران IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    88 6
    نیروی انتظامی را که خراب کردید حالا نوبت بسیج است که خرابش کنید ، بخدا کسانی که این تصمیمات بدون پشتبانه علم ودانش راجب عفاف و حجاب را میگیرند اینها دارند آشکارا به کشور خیانت میکنند و آب آسیاب دشمن میریزند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    77 9
    نتیجه ظاهری هیچ فایده ای نداره، همونطور که نتیجه جمع آوری نوار کاست، ویدئو، ماهواره و ... فایده نداشت. تا وقتی که با برنامه ریزی ذهن و دل عموم جامعه رو با خودش به همراه داشته باشه
  • سپهر نظری IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    15 72
    اگه میخاد مثله جریمه سلبریتی ها باشه معلومه آخرش،تا سلبریتی های کشف حجاب کرده رو نقره داغ نکنند وضعیت همینه
  • GB ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    85 10
    مردم خسته شدن از فقر و بدبختی گرانی وتورم چرا شما روز به روز کاری می کنید مردم از انقلاب و ارزشهای انقلاب دور می شند
  • Ali IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    19 78
    باز بسیجی ... رو بدون هیچ سلاحی بفرستید تا این جماعت .... .... به اینا حمله ور بشند
  • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    95 16
    این خوبه ولی کاش تو همه زمینه ها منفعل و بی تفاوت نبودیم ولی افسوس که تمام دغدغه دوستان فقط شده حجاب اجاره مسکن و ازدواج جوانان و گرانی رفته تو حاشیه
  • م IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    81 8
    خدا به داد مردم ایران برسد ... ... ....
  • سمیاری IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    باسلام اگر شیعه حضرت امیری بسیج را بفرست جلو گرانی بگیرن
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    106 9
    من راننده تپسی هستم 6-7 رانندگی کردم رسیدم به مسافر، میبینم خانم اصلا روسری نداره، من باید چکار کنم. سوارش نکنم متضرر میشم سوار میکنم پیامک کشف حجاب برام میاد یکی تکلیف تاکسی های اینترنتی را روشن کنه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    119 9
    امنیتی کردن مسائل بغیر از ایجاد نفرت و بدبینی ملت به حاکمیت چیزی ندارد کاش نظام در مورد تورم ،فساد ورانت وسایر مسائل هم همين کار را می‌کرد.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    ای کاش گرسنگی و بیکاری مردم هم مثل حجاب براتون مهم بود
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    99 3
    بخدا منم بسیجیم بقران منم بسیجیم، تورو بخدا یخورده ب فکر این مملکت باشید. بداد این مردم برسید. فقر داره بیداد میکنه، جوونا نمیتونن ازدواج کنن آرزوهاشون تبدیل ب رویا شده، والا حق این مردم نیس اینجوری تو فشار باشن... ....
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    69 3
    بهترین تدبیر اینه که دست از سر مردم بردارید و انها رو بجان هم نندازید در این شرایط سخت و افاضات الکی نکنید همین
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    65 5
    کاش از بسیجیان عزیز برای مبارزه با گرانفروشی هم استفاده بشه.
  • مرد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    60 3
    چرابا این شدت وجدیت با گرانی وفسادهای حکومتی، نبارزه نمی شه ؟!! به جای خدا وپیامبر نشسته اید وحکم صادر می کنید؟!؟ گناه ومجازات جلو زدن ازخدا وپیامبر راکه میدانید؟؟ اور مسلمان باشید!! ؟؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    97 8
    شماها بجای اینکارها بیاین گرانی تورم اختلاس نمایندگان مافیا اینها نهی از منکر برارید
  • دلواپس IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    87 6
    این همه کسر بودجه داریم و دولت مجبوره کلی پول بدون پشتوانه تولید کنه و در سال مهار تورم تورم بسازه و از اینطرف کلی هزینه های اضافی و کارمند و حقوق و پاداش و اضافه کاری بیهوده اضافه میکنن. قشری که باید در تولید استفاده بشه میشن قشر خدماتی. کل کشور رفتن تو قسمت خدمات و شدیم کشور خدماتی
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    24 79
    شما اگه واقعا بخوایین میتونین یه هفته ای جمع کنین. هر چی که بگذره و کسایی که الان دارن اینجور با اون وضع میگردن و براشون عادی شده رو چطور میخوایین کنترل کنین.
  • کاشانی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    10 68
    با سلام این همه شهید نظام اسلامی خوشبختانه آمار زنان لخت بدحجاب کم هستند. انشاءالله خدا ریشه شون بکنه. .. ... .. .. .. ... ...
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    62 12
    از شکم سیری نشستین به چی فکر میکنین واقعا متاسفم
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    9 70
    مبارزه ....بی امان با بی حجاب ها را درخواست داریم
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    13 70
    فک کنم این معضل بی حجابی را هم سپاه باید حل کنه.......پیش به سوی اجرای حکم خدا .......این .... را جمع کنید .......خانواده ها در خطرند
  • علیرضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    48 8
    بسیج را اگر برای تذکر و پیگیری گرانی‌ها روانه بازار و خیابان‌ها میکردید وضع باینجا نمیرسید.
  • ناصر IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    12 51
    در شأن سپاه نیست دخالت کند نیروی انتظامی تو کشور چکاره است
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    62 4
    رشوه شاسی بلندها منکر نبود؟ اگر هست چرا وارد نمی‌شوید؟ ... ... ... ....
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    12 57
    اجرتون با امام حسین. خدا حفظتون کنه.
  • سید IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    41 10
    کدوم دشمن؟ کدوم خاکریز و سنگر؟ مگه جنگه؟ اینکار فرهنگسازی میخواد، جاذبه میخواد. ... ... ... .... ....
  • مالباخته بورس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    61 4
    آیانمی شود چند تا از این بسیجی ها را به بازار بورس بگذارند تا از غارت سرمایه مردم جلوگیری بکنند؟