مجموع نظرات: ۴
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مودیان مالیاتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سال گذشته اظهاراتی را بیان داشته است که در ادامه به آن می پردازیم.

عکس

سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مودیان مالیاتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سال گذشته بیان داشته است که مشمولان این قانون می‌توانند در راستای انجام امور مالیاتی و صدور صورتحساب‌ الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی و سایر خدمات دیگر به صورت ارسال مستقیم و ارسال از طریق شرکت‌هایی تحت عنوان "معتمدین مالیاتی" کمک بگیرند.

درواقع تمامی مودیان مالیاتی اعم از ارگان‌های دولتی شرکت‌های خصوصی و سایر دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی می‌بایست صورتحساب‌ های الکترونیکی خود را در سامانه‌ مودیان ثبت نمایند. لذا از تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ کلیه‌ی مشمولان این قانون به جز اشخاص موضوع ماده‌ی ۱۶ قانون دائمی ارزش افزوده، مکلف به رعایت مقررات قانون مذکور هستند.

در همین راستا، سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مؤدیان برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سال گذشته بیان داشته است که مشمولان این قانون می‌توانند در راستای انجام امور مالیاتی و صدور صورتحساب‌ الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی و سایر خدمات دیگر به صورت ارسال مستقیم و ارسال از طریق شرکت‌هایی تحت عنوان «معتمدین مالیاتی» کمک بگیرند که نیاز به قرارداد با شرکت معتمد و پرداخت حق اشتراک برای ارسال و صدور صورتحساب الکترونیکی خواهند بود. گاهی این هزینه ها برای شرکت های کوچک قابل هضم نخواهند بود.

سامانه‌ مودیان مالیاتی رایگان

هزینه ارسال صورتحساب مالیاتی در سامانه مودیان

در صورتی که شما به عنوان مودی مالیاتی ارسال صورتحساب الکترونیکی را به صورت دستی انتخاب نکنید، موظف خواهید بود با یکی از شرکت های معتمد مالیاتی قرارداد بسته تا بتوانید صورتحساب های خود را در سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی به ثبت برسانید!.

به نقل از رئیس کل سازمان امور مالیاتی: طبق آخرین آمار ۲۲ میلیون صورتحساب به ارزش بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان با مالیات بر ارزش افزوده بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در سامانه مودیان ثبت شده است. این بدان معناست که شرکتهای معتمد مالیاتی درآمد بسیار چشمگیری برای ثبت و صدور صورتحساب الکترونیکی دریافت خواهند کرد که وجود سامانه ای رایگان برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان امری واجب خواهد بود.

سامانه ارسال صورتحساب الکترونیکی رایگان

با ارسال به صورت غیر مستقیم و کمک از شرکت‌های معتمد انجام خدمات مالیاتی و ارسال صورتحساب‌ الکترونیکی در سامانه پایانه‌های فروشگاهی، برای مؤدیان هزینه بر بوده و میبایست هزینه‌های انجام خدمات توسط شرکت‌های معتمد را پرداخت نمایند. شرکت‌های معتمد جهت صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه‌ی مؤدیان هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند، که با پیشرفت فناوری و وجود زیرساخت‌های نرم‌افزاری هنوز قادر به از بین بردن آن نشده‌اند.

حال آنکه مؤدیان میبایست علاوه بر پرداخت مالیات‌های تعیین شده توسط سازمان مالیات، هزینه ارائه خدمات شرکت‌های معتمد پرداخت کنند، که این امر به نگرانی و دغدغه‌ای مهم برای مؤدیان تبدیل شده است. بسیاری از شرکتها برای کاهش هزینه های طولانی مدت به استفاده از نرم افزارهای واسط ارسال صورتحساب در سامانه مودیان مالیاتی روی آورده اند که هزینه اولیه بالای چند ده میلیون تومان برای نصب، هزینه لایسنس، آموزش کارکنان جهت استفاده، نگهداری و به روز رسانی این نرم افزارها آنها در بر خواهد داشت. در این بین سامانه ای رایگان برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان، نیاز و دغدغه کاربران بوده است که هزینه صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال صورتحساب را برای این شرکت‌های تازه تاسیس، که تعداد تراکنش های آنها بسیار پایین است را پوشش دهد.

طبق رایزنی های انجام شده سامانه مودیان رایگان برای مرتفع کردن نیازهای مودیان گرامی راه اندازی شده و در اختیار تمامی مؤدیان مالیاتی اعم از ارگان‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی قرار گرفته می‌شود. راه‌اندازی سامانه‌ مودیان مالیاتی رایگان، می‌تواند راه‌حلی کارا و مفید در جهت حل مشکلات مالیاتی مشمولان مالیات باشد. زین پس مؤدیان می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ و در کمترین زمان ممکن از طریق سامانه مودیان مالیاتی فرداد جهت ثبت صورتحساب‌های خود در سامانه‌ی مؤدیان اقدام نمایند. از جمله مزایای استفاده مؤدیان از سامانه پایانه های فروشگاهی رایگان می‌توان به افزایش دقت در انجام عملیات مالیاتی و کاهش خطای احتمالی، کاهش هزینه‌های اداری و زمانی و افزایش شفافیت در فرایند انجام عملیات مالیاتی اشاره نمود. در مرحله اول راه اندازی این سامانه رایگان ظرفیت پذیرش و ثبت نام ۵۰۰۰۰ مودی را داراست، که تا اکنون ۸۳% ظرفیت آن پر شده است. قرار است مرحله دوم این سامانه از ابتدای خردادماه با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰۰۰ ثبت نام را دارا باشد. لینک ورود به این سامانه به شرح ذیل است: https://www.fardadgroup.com/taxpayer-cloud/

کد خبر 759313

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha