مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص افزایش سوخت گفت: مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد و بارها اعلام کرده ایم که افزایش قیمتی در دستور کار نیست.

پمپ بنزین

به گزارش همشهری آنلاین، نژاد علی افزود: براساس کارت‌های هوشمند سوخت گروه بندی برای وسایل نقلیه ایجاد شد تمام نقاط ایران داری کارت هوشمند سوخت هستند و چالش تامین این کارت‌ها کاهش یافته است.

او ادامه داد: کارت‌های سوخت جایگاه‌ها برای موارد اضطراری است و تمام جایگاه‌های سراسر کشور دارای کارت اضطراری است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان برخی مشکلات طرح کدینگ منطقه‌ای کارت‌های هوشمند سوخت بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از سوخت‌گیری کارت‌های سوخت مهاجر و مدیریت مصرف سوخت، سامان‌دهی مجدد طرح کدینگ انجام خواهد شد.

او در خصوص افزایش قیمت سوخت گفت: دولت مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد و  بارها اعلام کرده ایم که افزایش قیمتی در دستور کار نیست.

نژاد علی گفت: براساس تکلیف قانونی شرکت ملی پخش این است که خودروها باید با کارت شخصی خود سوختگیری کنند.

او افزود: در عرضه سوخت تا قبل از فراخوان استفاده از کارت های شخصی یعنی تا یک ماه پیش، ۵۵ درصد سوخت‌گیری از طریق کارت شخصی و ۴۵ درصد از طریق کارت جایگاه ها انجام می شد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کردقانون بودجه امسال تاکید شد تحویل سوخت بر اساس کارت های شخصی باشد و پیش بینی های لازم را انجام دادیم و کارت سوخت را به متقاضیان تحویل دادیم.

نژاد علی گفت: از سال ۹۴ که عرضه بنزین تک نرخی شد دیگر افراد کمتر از کارت سوخت استفاده می کردند به جایی رسید که ۴۵ درصد از طریق کارت اضطراری سوخت گیری می شد نیاز بود اطلاع رسانی شود که افراد از کارت شخصی استفاده کنند.

او بیان کرد: بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در روز در کشور مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در حال حاضر صادرات و واردات بنزین در کشور نداریم.

او بیان کرد: ۶۵ درصد مردم از کارت شخصی و ۳۵ درصد از کارت جایگاه‌ها استفاده شده است، تا امروز ۲۹ میلیون کارت سوخت صادر و در اختیار مردم قرار گرفته است.

نژاد علی گفت: کسانی که در سال۱۴۰۱ نسبت به درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی و نو شماره اقدام نموده اند، در صورتی که هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده به وبگاه SCS.NIOPDC.IR مراجعه کنند.

 او افزود: در حوزه نفت گاز، مصرف به ۱۱۵ میلیون لیتر در روز رسیده است، همچنین در حوزه سی ان جی هم اقدامات خوبی شده است نزدیک ۲۴ میلیون لیتر کمک به مصرف بنزین است.

 نژاد علی گفت: از سال ۹۳ بر اساس مصوبه هیئت وزیران، بحث سامانه جامع پیمایش تخصیص سهمیه بر اساس پیمایش را در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با کمک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت کشور تهیه و تدوین کردیم که هدف آن پایش هوشمند بر اساس اسناد حمل‌ونقل جاده‌ای بود، اما بر اساس آخرین مصوبه شورای اقتصاد، درباره هزینه نصب جی‌پی‌اس و نحوه تخصیص هزینه موردنیاز در قالب طرح جدید سپهتن تصمیم‌گیری شد که مصوبه آن دریافت شد و نیاز به تمدید اعتبار دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: هدف از اجرای طرح سپهتن نصب و راه‌اندازی سامانه روی ناوگان حمل‌ونقل باری برون‌شهری در فاز نخست و پایش هوشمند سوخت است که با اجرای این طرح، بر اساس مقدار عملکرد واقعی در ناوگان برون‌شهری، تخصیص سهمیه سوخت از سوی وزارت نفت انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: هزینه‌های اجرای این طرح طبق پیش‌بینی قانون، از محل صرفه‌جویی در تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان برون‌شهری در اختیار شرکت سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت و امیدواریم با اجرای آن، طرح پایش هوشمند توزیع سوخت و استفاده از اطلاعات الکترونیکی مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 759011
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • A IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    6 0
    صبح بلند می شیم می بینیم گرون شده هیچ کس هم گردن نمی گیره