سعید دقیقی بازیکن سابق فوتبال کشورمان بعد از آنکه مقطعی را در فدراسیون فوتبال و باشگاه پیکان کار مدیریتی کرد توانست در این فصل تیم شمس آذر قزوین را با اقتدار به لیگ برتر هدایت کند تا خیلی‌ها به این باور برسند؛ به نظر می‌رسد، دقیقی بهتر بود از همان اول به مربیگری می‌پرداخت تا کار مدیریتی.

سعيد دقيقي

حرف‌های او را در گفت‌وگو با همشهری آنلاین می‌خوانید.

دقیقی در ابتدا درباره اینکه آیا بهتر نبود از همان اول به جای مدیریت در فوتبال به دنبال سرمربیگری می‌رفت، گفت: «در کل خداوند به انسان‌ها استعدادهایی داده و انسان‌ها به اندازه تلاش‌هایی که می‌کنند استعدادهای‌شان شکوفا می‌شود. ‌هر چقدر تلاش کنی شانس هم جلوی آدم قرار می‌گیرد. آدم استعدادهای مختلفی دارد مهم اینکه باور داشته باشید. من مدیر بودم، اما به مربیگری رو آوردم چراکه وقتی بازیکنی از فوتبال خداحافظی می‌کند، خیلی دوست دارد در نزدیک‌ترین فضا به مستطیل سبز فعالیتش را ادامه دهد.»

وی ادامه داد: «من به دلیل اینکه پدر و مادرم تحصیل کرده بودند در همان زمانی که هم که فوتبال بازی می‌کردم تاکید داشتند تحصیلاتم را همزمان ادامه دهم. دانشگاه رفتم و بعد از فوتبال عضو شورای شهر شهرم قزوین شدم. در شورای شهر فضای اجتماعی و سیاسی وجود دارد و مولف‌های مختلف در آن قرار دارد. کمیسیون‌های مختلفی از جمله معماری، حمل و نقل، ورزش، املاک و... وجود داشت که هر کدام فلسفه‌های مختلفی دارند. من هم در فاصله ۳-۴ ماه انتخاب تا شروع فعالیت در شورای شهر تلاش کردم در این زمینه‌ها مطالعه و تحقیق کنم. خوشبختانه در مدتی که در شورای شهر بودم تلاش کردم کارهای خوبی انجام بدهم و در حوزه فرهنگ و ورزش اقداماتی را انجام دهم که می‌توان ادعا کرد موفق هم بوده‌ام. چندین زمین ورزشی هم احداث کردیم و باشگاه‌های ورزشی قزوین را سر و سامان دادیم.»

دقیقی تاکید کرد: «بعد از پایان دوره ۴ ساله شورای شهر تصمیم گرفتم به مدیریت فوتبال بیاییم. همان زمان با پیشنهاد آقای تاج در فدراسیون فوتبال فعالیتم را در مدیریت فوتبال شروع کردم و کار ساخت ساختمان فدراسیون فوتبال و پروژه‌های عمرانی دیگری را دستور کار قرار دادیم که بعد از من آقای بابایی معاون پیگیر آنها بود. در همان مقطع که فدراسیون فوتبال بودم کارهای خوبی در ساخت خوابگاه بانوان، خانه فوتسال، کمپ تیم‌های ملی، چمن و زیباسازی کمپ و رختکن‌ها انجام شد. این‌ها در دوران من و البته با همراهی آقایان تاج، ساکت و علوی بود. بعد از آن هم به باشگاه پیکان رفتم و معاون باشگاه بودم. آنجا هم کارهایی از جمله تجهیز سالن های ورزشی و غیره ... مورد بحث قرار گرفت.»

او با اشاره به پشت سر گذاشتن دوره‌های مربیگری خود اضافه کرد: «من در این مدت ۵-۶ سال تقریبا همه دوره‌های مربیگری را هم پشت سر گذاشتم و حتی در کلاس‌های خصوصی آقایان اقبالی و چراغپور هم همراه مجتبی جباری، وریا غفوری، حنیف عمران‌زاده و امید روانخواه شرکت کردم و دنبال فرصتی بودم تا در کنار زمین (اشاره به مربیگری) باشم. در همین ارتباط فرصتی نصیبم شد در خدمت تیم شهرم، شمس آذر قزوین باشم. در این دو فصل میانگن امتیازی و گل زده را حساب کنید، عملکردمان قابل قوبل بود و به لیگ برتر رسیدیم که حاصل تلاش تمام بازیکنان، مدیریت و کادرفنی است.»

دقیقی تاکید کرد: «کار بزرگی انجام شد؛ چراکه شهر قزوین تجربه فوتبالی ندارد. تعداد ملی‌پوشان این شهر هم در تاریخ حساب کنید، انگشت شمار است. رضایی، رودباریان و من هستیم و اگر علیرضاجهابخش هم که اصالتی شمالی دارد، اما بزرگ‌شده قزوین است هم حساب کنیم بازهم تعداد زیادی بازیکن ملی‌پوش نداشته است. یعنی با شهرهای مثل شهرهای خوزستان، انزلی، اصفهان و غیره خیلی فرق دارد. بودجه‌مان هم خیلی پایین بود. با پاداش صعود ۳۰ میلیارد تومان شد. با این حال ما دنبال بازیکنانی بودیم که هم از نظر شخصیتی و هم از لحاظ فنی شرایط خوبی داشته باشند.»

او درباره برنامه‌های خود برای حضور پرقدرت در لیگ برتر گفت: «من بازی به بازی فکر می‌کنم و پیش می‌روم، اما برای فصل بعد چه من باشم چه نباشم، به‌عنوان شهروند طرفدار شمس آذر قزوین خواهم بود، اما باید قبول کرد تیم شمس آذر با تیم‌های کرمانی که کارخانه‌های مس و معدن حامی آنها هستند یا تیم‌های مانند ذوب آهن و پیکان که بزرگ‌ترین حامی ها را دارند، تفاوت‌های زیادی دارد و بودجه‌اش قابل قیاس با آنها نیست. در واقعا در اندازه‌ای نیستیم که با این قبیل  تیم‌ها رقابت کنیم. استقلال و پرسپولیس که هر کدام در فصل ۵۰۰-۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند، اما مدیران شمس آذر هم باید با تدبیر و برنامه پیش بروند تا انشاالله این تیم در لیگ برتر هم عملکرد قابل دفاعی داشته باشد.»

دقیقی در پایان گفت: «با توجه به نتایجی که ما در لیگ یک گرفتیم، خیلی از مردم شهر قزوین وقتی ما را می‌ببینند انتظار دارند مشابه همین بازی‌ها را در لیگ برتر هم انجام دهیم؛ در حالی که شرایط در لیگ برتر با دسته یک خیلی متفاوت است.»

کد خبر 758681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha