شهردار تهران از ساماندهی و توسعه بازارهای گل و گیاه در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: ما رتبه هفدهم در تولید گل و گیاه را داریم اما در صادرات در جایگاه ۱۱۰ قرار گرفته‌ایم.

نمایشگاه گل و گیاه در کیش

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در آئین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران با تاکید بر اینکه تفاوت زیادی میان این دوره از نمایشگاه گل و گیاه با دوره‌های قبلی وجود دارد، افزود: کشور ما در حوزه‌های مختلف قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که یکی از این قابلیت‌ها در حوزه گل و گیاه است. با توجه به تنوع اقلیم فرصت طلایی برای کشور ما در این حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این در شرایطی است که کشور ما رتبه هفدهم در تولید گل و گیاه را دارد اما در صادرات در جایگاه ۱۱۰ قرار گرفته است. قطعا فرصت بزرگ تولید گل و گیاه فرصتی استثنایی است، اما باید توجه ویژه‌ای به حوزه صادرات داشته باشیم و با ارتقاء در ابعاد مختلف جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در داخل کشور نیز شاهد کاهش سرانه مصرف گل و گیاه هستیم که به زیر ۱۰ شاخه رسیده، در حالیکه همین ۱۰ شاخه نیز با میانگین جهانی آن فاصله معناداری دارد. قطعا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای این حوزه فرصت آفرین خواهد بود. تولید کنندگان خارجی که در این نمایشگاه حضور دارند فرصت بهره گیری از تجربیات‌شان را فراهم می‌کنند و ما نیز می‌توانیم تجربیات و دانش خود را منتقل کنیم. قطعا می‌توانیم به بهترین نحو این تعامل و همکاری را برقرار کنیم که موجب ارتقاء جایگاه تولید و صادرات گل و گیاه خواهد بود.

شهردار تهران تاکید کرد: در شهرداری تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد بستر انعکاس توانمندی‌های داخلی و از سوی دیگر در مقام فرهنگ سازی، ظرفیت‌های متعدد را در شهر فراهم کنیم و با ایجاد نیاز از طریق تبلیغات شهری سرانه مصرف گل و گیاه را بالا ببریم. قطعا تلاش می‌کنیم شهر را به نمایشگاه تبدیل کنیم و با گل و گیاه و سبزه و درختان مختلف شهر را آذین بندی کنیم تا نشاط لازم برای شهروندان فراهم شود.

زاکانی اظهار کرد: طی ۴۴ سال گذشته تعداد بوستان‌های تهران از ۷۵ بوستان به ۲۳۶۸ بوستان رسیده و فضای سبز درون شهری نیز از ۲۹۰۰ هکتار به بیش از ۴۶ هزار هکتار افزایش یافته است. اگر در حوزه گل و گیاه با محدودیت آب مواجه هستیم باید با بهره گیری از شیوه‌های نوین شرایط توسعه فضای سبز را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع گل و گیاه از اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: در مقام ارتقاء کیفیت زندگی در شهر باید فرصت آفرین باشیم. چرا که در حوزه اقتصادی نیز می‌توانیم از گل و گیاه بهره بگیریم.

وی ادامه داد: آلودگی هوا در شهر یک معضل اساسی است. هر چند که امری جهانی محسوب می‌شود اما تلاش برای رفع آلودگی در کنار توسعه فضای سبز امکانی را فراهم می‌کند که شهر را زیست پذیرتر کنیم. ما موضوع گل و گیاه را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و یکی از طرح‌هایی که توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پیگیری می‌شود امکان عرضه گل و گیاه در شهر است تا مردم گل و گیاه را ببینند.

به گفته شهردار تهران، قطعا تلاش شهرداری ساماندهی بازارهای گل و گیاه سطح شهر است. باید توسعه بازارها در سطح شهر را دنبال کنیم تا تولید کنندگان محصولات خود را به بهترین شکل عرضه کنند. البته امیدواریم ایجاد امکان و تسهیلات برای صادرات نیز در حوزه‌های بالادستی کشور مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 758424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 2
    والله یه شاخه گل ۷۰ الی ۹۰ هزار تومان ،مردم تو نون شب موندن