سرپرست وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم برای جذب معلم از سال آینده خبر داد.

رضامراد صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری که در اولین روز هفته بزرگداشت مقام معلم صورت گرفت، گزارشی از  اقدامات سرآمد و تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ و برنامه ­های پیش رو  در محضر مقام معظم رهبری ارائه داد.

صحرایی در این گزارش، با اشاره اینکه تربیت معلم، سازنده معلم به عنوان اصلی ترین عامل تحول در آموزش و پرورش است، گفت:‌ یک کشاورز خوب برای آینده مزرعه خود، از بهترین بذری که در اختیار دارد، استفاده می­‌کند. باید بهترین دانش­‌آموزان و دانشجویان ما به دانشگاه‌های تربیت معلم بیایند. برای تربیت معلمان آینده کشور یک برنامه راهبردی داریم. معلم قوی ضامن ایران قوی است.  به فضل الهی از سال آینده، کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت، زمینه جذب بدون کنکور دانش­‌آموزان و دانشجویان نخبه و سرآمد، خصوصاً در حوزه­‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی را فراهم آورده‌­ایم و یک نظام گزینشی ویژه، مبتنی بر استعدادیابی را پیاده­ خواهیم کرد.

وی ادامه داد:‌ کسانی باید به دانشگاه­‌های تربیت معلم بیایند که علاوه بر نمره علمی بالا، خلق­ وخو، عرق ­و ­علاقه و «ذات و زیّ» معلمی داشته باشند. با تعیین مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، آموزش‌­های علمی و عملیِ معلمی را به هم پیوند خواهیم زد. دروس کارورزی و کارآموزی به میزان حداقل ۲۰ واحد افزایش خواهیم داد و برای شکل­‌دهی هویت معلمی برنامه منظم و منسجمی طراحی و پیاده‌سازی خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش  تضمین کیفیت آموزش و تعلیم تربیت عمومی را در گروی توانمندسازی معلمان فعلی­ دانست و گفت:‌ با تأسیس مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، دوره های آموزشی حین خدمت را متناسب با نیازهای روز معلمان و محصلان طراحی و اجرا خواهیم کرد.

کد خبر 757944
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha