واقعیت این‌است که در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای هستیم. جهاد تبیین فقط مربوط به رسانه‌ها نیست. همه مسئولان ما باید آرایش جنگی بگیرند. در این جنگ تمام عیار که همه در یک جبهه در حال تقابل با اهریمن و خناسان رسانه‌ای هستیم، تقابل با رسانه‌های انقلابی منطقی است؟

مهدیان

به گزارش همشهری آنلاین، محسن مهدیان مدیرمسئول نوشت: روزگذشته از دادسرای فرهنگ و رسانه احضاریه‌ای مبنی بر شکایت فراجا دریافت کردم. اصل شکایت برایم حیرت انگیز بود. دقیقا برای چه چیز باید توضیح می‌دادم؟ اینکه چرا از سردار رادان حمایت کرده‌ایم؟ چرا نوشتیم:«خدا قوت به شجاعت و جسارت سردار»؟ با این حال در جلسه بازپرسی حاضر شدم و درباره اتهام توضیح دادم. توضیح درباره کاریکاتور سردار رادان.

بعد از جلسه با خود کلنجار رفتم که موضوع شکایت را خبری کنم یا خیر، اما به‌نظرم رسید خبر این شکایت در این شرایط حساس و دشمنی‌ها، به نفع مجموعه فراجا نیست. لذا عبور کردم. تا اینکه خبر توسط عدلیه محترم منتشر شد.

از این‌رو آنچه در جلسه بازپرسی گفتم و نوشتم را در چند جمله مختصر خطاب به مخاطبان عزیز و فرماندهی محترم فراجا طرح می‌کنم.

یکم. تیتر یک همشهری چنین است: «تنهایی سردار» ذیل این تیتر در گزارش یک صفحه‌ای و ۲ یادداشت به تقدیر از عملکرد فراجا در طرح حجاب پرداختیم و در ادامه از نهادهای کم کار و متولی در موضوع حجاب گلایه کردیم؛ البته پیشنهادهای تکمیلی هم داشتیم.

حالا سؤال این‌است که چطور از این تیتر و متن توهین تلقی شده است؟ فرض‌کنیم طرح، اشکال داشت. آیا از تیتر یک و متن‌ها روشن نبود که نیت و غرض روزنامه توهین نیست؟ آیا این حمایت تمام قد را ندیدم و در یک طرح متوقف شدیم؟

بسیارخب؛ از این متن متوجه نیت روزنامه نشدیم، آیا سابقه رسانه هم روشن نبود؟

دوم. طرح مذکور اساسا کاریکاتور نیست. کاریکاتور یعنی اغراق در اجزای صورت که در این تصویر هیچ اغراقی در اجزای صورت دیده نمی‌شود. این طرح نقاشی چهره به‌صورت کارتون است که ممکن است مدیران فراجا وبرخی مخاطبان طرح مذکور را نپسندیده باشند و یا نزدیک به چهره سردار ندانند. با این فرض، آیا این اختلاف سلیقه، یعنی توهین؟

همشهری بارها طرح چهره مسئولان مختلف را منتشرکرده است. پیش‌تر طرح چهره آقای شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی را منتشر کردیم. در جریان استیضاح وزیر صمت، طرح چهره آقای فاطمی امین منتشر شد. این رویه حرفه‌ای مهم نبود تا برداشت توهین نکنیم؟

سوم. فرض‌کنیم این کاریکاتور باشد. آیا هر کاریکاتوری یعنی تمسخر و توهین؟ در این کشور کاریکاتور بسیاری از مسئولان درجه اول کشیده شده است. روسای قوا و شهردار و مسئولان سیاسی و غیره. همه باید تلقی توهین می‌کردند؟ با این تفسیر اساسا باید بساط کاریکاتور را از رسانه‌ها جمع کنیم. روح امام شاد؛ پیشنهاد می‌کنم حتما خاطره مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) با امام را بخوانیم.

بگذریم؛ اما یک نکته کلیدی تر.

واقعیت این‌است که در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای هستیم. جهاد تبیین فقط مربوط به رسانه‌ها نیست. همه مسئولان ما باید آرایش جنگی بگیرند. در این جنگ تمام عیار که همه در یک جبهه در حال تقابل با اهریمن و خناسان رسانه‌ای هستیم، تقابل با رسانه‌های انقلابی منطقی است؟

آیا نظام را در مظان این اتهام قرار نمی‌دهیم که سعه صدر مواجهه با رسانه‌ها را ندارد؟ پیشنهاد می‌کنم فردای انتشار این خبر رسانه‌های ضدانقلاب را مرور کنید.

خلاصه با شناختی که از سردار وجود دارد بعید است این شکایت با رضایت ایشان باشد؛ اما اگر هم‌ چنین باشد هیچ تغییری در نگاه ما نسبت به این نهاد انقلابی ایجاد نمی‌کند و همشهری همچنان تمام قد از فراجا حمایت خواهد کرد.‌

کد خبر 757772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    14 1
    وقتی از همین حکومت دفاع می کنی گریبانگیر خودت هم میشه. نوش جان. همیشه از حق دفاع کن نه صاحب قدرت
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    9 1
    از دست شما ها چی می کشیم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    8 1
    این مقاله کافی نیست! یه جلسه حضوری هم برید که از دلشون دربیاد!!!!
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    6 1
    فکر کردی هر کاری می تونین بکنین مگه بقیه غیر انقلابین با تورم ۷۰ درصدی که ایجاد کردین
  • NL ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 3
    آقای انقلابی آگاه یا ناآگاه یک نیروی مردمی و انقلابی را هدف گرفته ای اگر راست می گویی جبهه دشمن که کاملا مشخص است سیبل را اشتباه گرفته ای آقای انقلابی ؟!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 1
    جناب مهديان لااقل حالا درس بگيريد و يادتان باشد كه اين جهان كوه است و فعل ما ندا.... موفق باشي برادر
  • حسن ازساوجبلاغ IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 7
    حضرت آقا فرمودند: سعی کنید گرفتار حاشیه ها نشوید. بنظرمن گرفتاری برای یک کاریکاتور که درروزنامه ها یک موضوع متعارف است،یعنی حاشیه
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    7 0
    جنگ‌زرگری
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 8
    منطقی نیست. کاریکاتور فرمانده فراجا را کشیده اید. موجب خنده و استهزا او شده اید.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 6
    باسلام؛درست همان روزکه این کاریکاتور رانشر دادیداین حقیر هم ازشما گلایه وعرض نمودم از رسانه همشهری بعیداست چنین کاری! امّا نکته مهم ماجراکجاست وان اینست که بایدنسبت به زمان وشرایط اوضاع کنونی شناخت دقیق داشت ... باتوجه به همراهی رسانه های خائن داخلی ازبدو بی حجابان وجلب توجه بعضاً مردم به خود با تیترهایی بامضمون بی اثربودن مقابله‌گری، به یکباره انتشار کاریکاتورسردار رادان بعنوان تنها چهره قاطع برای پبگیری ومقابله با آن معاندین برانداز ونیز تیتر تنهای سردار دراین میدان،مسلماً ذهن مخاطبان رابسوی هر چیزی غیراز خیرخواهی شما میرود. بنابراین ایرادکار از خود شما یعنی رسانه همشهریست وباید برای حمایت ازسردار رادان عزیزمان،جبران مافات و حمایتی آشکار وقاطع بدون حواشی را ارائه دهید.باتشکر
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    7 0
    وقتی که روزنامه های دوم خرداد فله ای می بستن ، شماها داشتین می خندید، حالا دور گردون به خودتون افتاده سخت نگیرید ،
  • ایرانی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    6 0
    شاید این تلنگری باشد برای جلوگیری از ذوق زدگی، وقتی روزنامه های جناح مخالف را با بهانه ای کوچکتر توقیف می کنند .
  • فریبرز IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 0
    متاسفانه خیلی وقت است که هر نظر و انتقاد و اعتراض و غیر اعتراض شده توهین و ضد انقلاب و دشمن و جالب تر قوه قضایه هم حاضر و آماده برای اقدام سریع در این موراد است. حالا اندفعه هم گریبان گیر همشهری شد!
  • حمید NL ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 1
    با عرض سلام و خسته نباشیدجناب مدیر مسول محترم همشهری. شما اینقدر از کاریکاتور خوشتون میاد لطفا بجای عکس خودتون که هر روز مجبوریم در سایت روزنامه همشهری ببینیم ، کاریکاتور خودتون رو بذارید که یه مقدار تنوع بشه ، برا روحیه مردم هم تو این اوضاع احوال خوبه چرا از سردار رادان مایه میذاری آقا جان؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 0
    همین میشه دیگه کم کم همه از خوشون دارن مقدس سازی میکنن کسی باهاشون شوخی نکنه قدیما مجله گل اقا عکس همه وزیرها رو میکشید هیج اتفاقی هم نمیفتاد تازه پایینش انتقاد هم میکرد
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 3
    نخیر، معنایی که کاریکاتور شما می رساند این بود که سردار رادان این وسط خودش را مضحکه کرده!. حالا مهم نیست چه نوشته بودید بلکه مفهوم تصویری که منتشر شد، این بود.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    خودمونیم بینیشو زیاد بزرگ کشیده بودین.
  • عجیب IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    3 0
    سخن حضرت علی: خدایا قبل از اینکه نعمتی (مقامی) بما اعطا کنی، ظرفیت آنرا بما اعطا کن (که از یک نقاشی کاریکاتور خودمان شاکی نشویم)
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 0
    اینم عاقبت خوش خدمتی
  • مجید IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 0
    سعه صدر افراد مورد حمایت رسانه های خاص را دیده ایم شما هم دیدید آقای مهدیان؟! رادان از این کارها کرده فرزاد حسنی یادتان نیست؟ یادمان هست!!!!!
  • US ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 4
    واقعا دم همشهری گرم... رسانه ی بسیار خوبی است... من دوستش دارم...
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 0
    آره فقط باید به بقیه گیر بدن! شما هر کاری به اسم انقلابی بودن دوست داشتی بکن
  • مجید IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    8 0
    حالا کم کم متوجه میشید حتی خودتون هم از شیفتگان و دلواپسان نظام باشید اگ ی انتقاد کوچیک که حتی اگ کاریکاتور باشد انجام دهید از مصونیت ازادی بیان‌ در مطبوعات برخوردارنیستید.خخ
  • NL ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 0
    نوش جونت، کاسه داغتر از آش.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    11 0
    وقتی نصف پیاما رو منتشر نمیکنی😂 خوبتون شد