وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به بروکسل و دیدار با مقامات ارشد اتحادیه و پارلمان اروپا به رایزنی علیه ایران پرداخت و مدعی هم‌گرایی مواضع دو طرف در قبال ایران شد.

کوهن و روبرتا متسولا

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه تایمز آو اسراییل نوشت: الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل مدعی شد که اروپا بالاخره در قبال ایران در حال نزدیک شدن به موضع اسراییل است و رژیم اسراییل قصد دارد سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران را به مسیر قاطعانه‌تری هدایت کند.

کوهن با روبرتا متسولا، رییس پارمان اروپا نیز دیدار کرد و درباره «تلاش‌های ایران برای  هدف قرار دادن یهودیان و اسراییلی‌ها در خاک اروپا»، ادعایی که قویا از سوی ایران رد شده است، گفت‌وگو کردند.

آن‌ها همچنین درباره موضوع قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا نیز گفت‌وگو کردند.

پارلمان اروپا در ماه‌های گذشته و با اتخاذ رویکردی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران، از اتحادیه اروپا خواست که نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

با این وجود، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این درخواست گفت که برای عملی شدن آن ارائه شواهد و حکمی قانونی از دادگاهی در یکی از کشورهای اروپا لازم است و نمی‌توان بدون طی شدن این روند اقدامی در این راستا انجام داد.
 

کد خبر 757728
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    12 1
    کلک‌ تازه‌ای‌ نیست‌ که‌ صهیونیستها‌ برای‌ راضی‌ کردن‌‌ افکار عمومی‌‌ مردمی‌ را که‌ در سرزمین‌های‌ اشغالی‌ نگه‌ داشته‌ و بگویند هیچ‌ کجای‌ دنیا‌ برایتان‌ امن‌نیست‌
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    لعنت بر همشون لعنت بر سیاست هاشون ظلمشون سراسر جهان را فراگرفته اونوقت مدعی بر تروریست بودن سپاه هستند خاک برسرتون مرگ بر اسرائیل و همراهانشان