گفت‌وگوی چهره کهنه‌کار و کارشناس داوری فوتبال ایران درخصوص صحنه جنجالی دربی خبرساز شد.

حسین عسکری

به گزارش همشهری‌آنلاین، دربی برگشت پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر که با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان خاتمه پیدا کرد یک صحنه بحث‌برانگیز در دقایق ابتدایی این مسابقه داشت که همچنان در رسانه‌ها با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

مهدی قایدی در محوطه جریمه توپ را ارسال کرد اما گئورگلی گولسیانی، مدافع پرسپولیس با یک تکل قصد داشت تا از ارسال مهاجم استقلال جلوگیری کند در این هنگام توپ قایدی ابتدا به پای گولسیانی و سپس به دست مخالف این مدافع برخورد کرد تا داور مسابقه در تصمیمی جنجالی و پر حرف و حدیث دستور به ادامه بازی دهد.

بسیاری از کارشناسان در پایان بازی معتقد بودند که تصمیم داور درست بوده و حتی کمیته داوران در جلسه‌ای نیز اعلام پنالتی در این صحنه را اشتباه دانست اما کارشناس«حسین عسکری» یکی چهره‌های قدیمی و کهنه‌کار داوری فوتبال کشور به شدت به تصمیم داور دربی معترض شد و این اتهاماتی را در این خصوص به کمیته داوران فدراسیون وارد کرد.

عسکری شب گذشته میهمان برنامه فوتبال برتر بود و با انتقاد از رئیس کمیته داوران گفت: خداداد افشاریان ۱۸ سال پیش در کلاس ملی من مردود شد؛ چرا؟ چون تخلف و تقلب کرد؛ او غیر از این کاری نمی‌تواند کند.

وی درخصوص اتهامی که به او زده شده است، افزود: حالا شما شدی صادق و من شدم ناصادق؟ همچین آدمی که متخلف  متقلب است می‌تواند داور سالم تربیت کند؟

پیشکسوت داور فوتبال با انتقاد از کمیته داوران گفت این صحنه مشکوک دربی قطعا پنالتی است و ادامه داد: اکثر داوران پنالتی برای استقلال در دربی را تایید کردند. در تمام کلاس‌ها مشابه این صحنه را پنالتی اعلام می‌کردند. اگر داور پنالتی اعلام می‌کرد، کمیته داوران باز هم دفاع می‌کرد. فقط نظر داوران خارجی که گفتند هند نیست را منتشر کردند.

در ادامه این برنامه ارتباطی با «علی طریفی» استاد بقیه کارشناسان داوری خارجی برقرار شد و وی در خصوص صحنه بحث‌برانگیز گفت: هند گولسیانی در دربی پنالتی بود.

کد خبر 757543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha