میزان واردات نهاده‌های دامی به کشور در سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تن رسید.

نهاده‌های دامی

به گزارش همشهری آنلاین از اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران (اوندا)، ارزش واردات نهاده های دامی در سال ۱۴۰۱، بیش از ۷میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

لازم به ذکر است؛ در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۳.۲ میلیارد دلار وارد کشور شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۱۷ درصد و ارزشی ۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین در بازه مورد نظر در این گزارش، بیش از ۲.۳ میلیون تن جو به ارزش بیش از ۹۹۰ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب کاهش ۲۹ و یک درصدی داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱.۳ میلیون تن کنجاله سویا به ارزش بیش از ۸۵۴ میلیون دلار وارد کشور شده که به لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به ترتیب کاهش ۴۳ و ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید؛ در سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون تن دانه سویا به ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد دلار وارد شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به ترتیب افزایش ۱۵ و ۳۶ درصدی را به لحاظ وزنی و ارزشی تجربه کرده است.

کد خبر 757130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha