آلودگی هوا و تصادفات از مهم‌ترین معضلات پایتخت‌نشینان است که راهکارهای مختلف برای حل آن پیش بینی شده از آموزش‌های شهروندی گرفته تا نظارت بیشتر مسئولان. مسئولان ترافیکی شهرداری منطقه ۱۰ آستین همت بالازده‌اند تا به شهروندان علاقه‌مند رایگان قوانین و فوت و فن دقیق رانندگی را آموزش دهند.

بهاره خسروی / محله

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : برای نهادینه شدن رفتارهای مناسب ترافیکی و همچنین استفاده مناسب از سیستم حمل و نقل پاک باید از دوران کودکی و مدرسه برنامه‌ریزی آموزشی داشت. به گفته مدیر پارک آموزش ترافیک پازل دهم شهر تهران واقع در محله بریانک آموزش به کودکان باعث می‌شود تا به نحوی خانواده‌ها هم به مسائل ترافیکی توجه نشان دهند و همین ماجرا گام مثبتی برعملی‌شدن آموزش‌ها در شهر می‌شود.

 ندا مشهدی دراین‌باره می‌گوید: « برای رسیدن به هوای پاک و حتی کاهش ترافیک شهر،   استفاده از دوچرخه تاثیر بسزایی دارد، برای همین برنامه‌ریزی شده تا در پارک ترافیک چگونگی استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک در شهر آموزش داده شود.   این آموزش‌ها به کودکان و نوجوانان و بزرگسالان زیر نظر ورزشکار مدال‌آور این رشته برگزار می‌شود.
آموزش مبانی ترافیکی، ایمنی حمل و نقل خودرو و محیط زیست، عبور مرور ایمن، برپایی مسابقات نقاشی برای پرورش ایده و قوه خلاقیت کودکان درحوزه حفظ محیط زیست و ترافیک، اجرای نمایش شاد و موزیکال همزمان با آموزش با نکات مهم  با موضوع رفتار مناسب در ترافیک و رانندگی با ماشین سمیلایتور (ماشین شبیه سازی شده برای شرایط مختلف ترافیکی)  از برنامه های آموزشی پارک آموزش ترافیک است که با حضور کارشناسان حوزه راهنمایی و رانندگی اجرا می شود.

به گفته مدیر پارک آموزش ترافیک منطقه ۱۰ مدیران مدارس و سایر شهروندان برای هماهنگی می توانند با شماره۰۲۱۹۶۰۱۹۰۲۹ تماس بگیرند تا  از برنامه های آموزشی مجموعه بهره مند شوند.

کد خبر 757032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha