وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی مدعی شد که فلافل جزو غذاهای اسرائیلی است، ادعایی که موجب تمسخر و تعجب کاربران عرب شد.

فلافل خوری جنجالی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی در حال خوردن فلافل گفت که این ساندویچ غذای سنتی و لذیذ اسرائیلی است، این ادعای او با تعجب و تسمخر کاربران شبکه‌های اجتماعی عرب زبان همراه شده است.

به نوشته روسیا الیوم، او در حالی که در یک دست فلافل و در دست دیگر بطری خالی سس داشت، گفت: «فلافل با مقداری سس ارده، اسرائیلی‌ترین و لذیذترین غذا است، روز استقلال مبارک».

این ادعا که فلافل غذایی اسرائیلی است، پیش از این نیز سابقه داشته و صهیونیست‌ها بارها غذاهای اصیل فلسطینی و عربی را به نام خود زده‌اند تا شاید برای خود گذشته و پیشینه‌ای دست و پا کرده باشند، اما این بار چنین ادعایی از سوی وزیر خارجه این رژیم موجب خشم و تعجب و تمسخر کاربران عربی شده است.

بسیاری در شبکه‌های اجتماعی ظرف خالی سس را مورد توجه قرار داده و نوشته‌اند که اگر قرار است چیزی اسرائیلی باشد، همان ظرف خالی است، وگرنه فلافل غذای سنتی شام و مصر محسوب می‌شود.

عکس | فلافل خوری جنجالی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

در این راستا «احمد الطیبی» از نمایندگان عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز در واکنش به این تصویر نوشت: «ای وزیر خارجه، فلافل با نخود یک غذای شامی و فلافل با لوبیا هم یک غذای مصری است، اما بطری خالی تصویر دقیقی از دولت اسرائیل در سال ۲۰۲۳ است».

سرقت دارایی‌های معنوی و غیر مادی فلسطینی‌ها در کنار غصب سرزمین آن‌ها، تاکنون بارها توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. صهیونیست‌ها طی سال‌های مختلف غذاهای اصیل عربی مانند «کنافه»، «کبه»، «شکشوکه»، «شاورما»، «حمص» و «فلافل» را به نام خود زده‌اند.

در این راستا در جریان سفر بارام اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به سرزمین اشغالی در مارس ۲۰۱۳، صهیونیست‌ها، «فلافل»، «حمص» و لباس محلی فلسطینی را به عنوان غذای ملی و میراث فرهنگی اسرائیل به او هدیه دادند که در آن زمان نیز جنجال برانگیز شد.

کد خبر 756888
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha