شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

شهردار مینیاپولیس، یکی از شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا، مجوز پخش اذان در این شهر را امضاء کرد.

اذان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از استار تریبون، جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس، پس از امضای تغییری در مقررات پخش صدا در شهر به سخنرانی پرداخت تا اذان مسلمانان در هر زمانی، از مرکز اسلامی دارالهجره پخش شود. این مجوز در حضور امام شیخ سعد موسی روبل، عایشه چغتای، عضو شورای شهر و شریف محمد، امام جماعت مسجد امضا شد.

بر اساس این مجوز، اذان مسلمانان در هر زمانی از روز، از بلندگوهای بیش از ۲۰ مسجد در این شهر پخش خواهد شد.

هنگامی که این تغییرات اِعمال شود، مینیاپولیس به اولین شهر بزرگ آمریکا تبدیل خواهد شد که اجازه می‌دهد هر پنج اذان روزانه در خارج از منزل در هر زمان، از جمله ساعات اولیه صبح و قبل از طلوع خورشید و ساعات پایانی عصر و پس از غروب خورشید پخش شود.

برای صدور این مجوز که در مرکز اسلامی دارالهجره در محله سیدر-ریورساید انجام شد، تعدادی از رهبران اسلامی محلی، چند تن از اعضای شورای شهر و رهبران مسیحی و... که از این اقدام حمایت کردند، حضور داشتند.

عایشه چغتای، عضو شورای شهر مینیاپولیس، نویسنده این اصلاحیه و یکی از سه مسلمانی که در شورا خدمت می‌کند، هفته گذشته با حداکثر آرا (۱۲ رأی در مقابل صفر رأی) این تغییر را تصویب کرد.

گفتنی است که زمان هر یک از پنج اذان روزانه در طول سال متفاوت است، زیرا با موقعیت خورشید ارتباط دارد.

در حوالی این انقلاب تابستانی، اولین ندای اذان در شهر مینیاپولیس می‌تواند در اوایل ساعت ۳:۳۰ بامداد و آخرین ندا در حدود ساعت ۱۱ شب به گوش برسد و در زمستان، وقت نماز اول و آخر وقت به ۶ صبح و ۶ بعد از ظهر نزدیک‌تر است.

قبلاً، دستور پخش صدا در مینیاپولیس، صداهای مذهبی را بین ساعت ۷ صبح تا ۱۰ بعد از ظهر محدود می‌کرد، اگرچه استثنائاتی نیز، وجود داشت. قانون اصلاح شده پخش صدا اجازه می‌دهد تا صداهای مرتبط با عبادات مذهبی، مانند اذان، تا ۶ دقیقه بیشتر شوند.

کد خبر 756835
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha