تحقیقات جنایی درباره قتل یک دختر جوان در پارک نهج البلاغه تهران با ضربات چاقو، با شناسایی یکی از دوستانش به‌ عنوان مظنون وارد مرحله تازه‌ای شد.

دستگیری-زن

به گزارش همشهری آنلاین، روز دوم اسفندماه ۱۴۰۱ یکی از شهروندان هنگامی که از یکی از بخش‌های خلوت پارک نهج البلاغه واقع در غرب تهران عبور می‌کرد از پشت شمشادها صدای ناله ضعیفی را شنید. وقتی شمشادها را کنار زد دختر جوانی را دید که بر اثر اصابت ضربات چاقو به‌شدت مجروح و دچار خونریزی شده بود. او با اورژانس تماس گرفت اما امدادگران وقتی رسیدند که دختر جوان به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داده بود. 

از همان زمان تلاش‌ها برای رازگشایی از این جنایت مرموز آغاز شد و کارآگاهان جنایی از طریق گوشی موبایل مقتول موفق شدند هویت او را کشف کنند. دختر جوان ۱۸سال داشت و آنطور که خانواده‌اش می‌گفتند هنگام خروج از خانه گفته بود که با یکی از دوستانش در پارک قرار دارد اما هیچ‌کس نمی‌دانست که این فرد چه‌کسی است.

با وجود اینکه هیچ سرنخی در این جنایت وجود نداشت ولی کارآگاهان به چند نفر مظنون شدند و به تحقیق از آنها پرداختند اما تحقیق و بررسی اظهارات همه مظنونان نشان داد که همگی بی‌گناهند. با وجود این، تجسس‌ها در شاخه‌های دیگری ادامه یافت.

در ادامه مأموران به تحقیق درباره زندگی خصوصی مقتول پرداختند و پی بردند که او از یک خوکچه هندی به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کرد. همچنین معلوم شد که او به‌خاطر این حیوان خانگی با دختر جوانی دوست شده بود که او نیز خوکچه هندی داشت و به همین دلیل رابطه آنها صمیمی‌تر شده بود.

ادامه بررسی‌ها در این‌باره حاکی از آن بود که دوست مقتول مدتی قبل از او مبلغ ۲میلیون تومان قرض گرفته اما به او پس نداده بود و همین موضوع به اختلافی بین آنها تبدیل شده و حتی چند مرتبه کار به زد و خورد بین ۲ دختر جوان کشیده شده بود.

تحقیقات همچنین نشان داد پسری که مدتی قبل با مظنون ارتباط داشت، با او قطع رابطه کرده و با مقتول دوست شده است که این هم می‌توانست اختلاف بین آنها را عمیق‌تر کرده باشد. 

از سوی دیگر شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد دوست مقتول مدتی پیش در استوری اینستاگرامش نوشته بود: «منو به خاطر سکوتم قضاوت نکن. کسی نقشه قتل رو از قبل اعلام نمیکنه!» کنار هم قرار دادن این یافته‌ها باعث شد که دستور بازداشت دوست مقتول صادر شود.

وقتی دختر جوان درباره دست داشتن در جنایت در پارک نهج‌البلاغه تحت بازجویی قرار گرفت، قتل دوستش را انکار کرد و گفت بی‌گناه است.

مظنون که سال آخر دبیرستان است، در این تحقیقات به قاضی محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی گفت: ما چون هر دو خوکچه هندی داشتیم با یکدیگر دوست شده بودیم و مدام با هم تماس داشتیم. حتی خوکچه‌های‌مان را با هم به دامپزشکی می‌بردیم و دلیلی نداشت که بخواهم دست به چنین کاری بزنم.

او در ادامه گفت: شب حادثه یکی از دوستانم با من تماس گرفت و این موضوع را خبر داد. خودم هم وقتی استوری دوستان مشترک‌مان را کنترل کردم فهمیدم که این دوستم در پارک به قتل رسیده است. من بی‌گناه هستم و دوستم را نکشته‌ام.

براساس این گزارش با وجود انکارهای دختر جوان، او هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. 

کد خبر 756471
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha