آلمان به حکم اعدام جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر واکنش نشان داد.

محاکمه شارمهد

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خارجه آلمان امروز چهارشنبه به حکم اعدام جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر واکنش نشان داد و با اتخاذ یک رویکرد تکراری و مداخله جویانه آن را غیرقابل قبول خواند.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان هم با مداخله در این مساله گفت که سفیر آلمان در ایران که در یک سفر کاری بوده، در حال بازگشت به تهران است تا در مساله شارمهد ورود کند.

بائربوک افزود که از ایران می‌خواهیم تا فورا این حکم را برگرداند.

سرکرده گروهک تندر متهم به طراحی و هدایت اقدامات تروریستی، بمب‌گذاری در حسینیه شیراز مورخه ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۷ است که موجب به شهادت رسیدن ۱۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد.

شنبه یازدهم مرداد سال ۱۳۹۹ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون‌بار است که افراد بی‌گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.

کد خبر 756369
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    17 8
    شارمهد باید در اسرع وقت اعدام گردد . اونم نه یک بار بلکه دهها بار‌ .
  • مقدس IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    10 4
    نئونازيهاى جنايتكار فقط ... بگيريد شما فكر كرديد چكاره هستيد؟ شما تبهكاران و جنايتكاران بى سروپا كه ميليونها انسان بيگناه را در سراسر عالم قتل عام كرده و هم اكنون هم در حال جنايت در حق بشريت هستيد صلاحيت و حق اظهار نظر در مورد مجازات اين تروريست جنايتكار دست پرورده تان را نداريد .
  • هادی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    11 5
    شارمهد که اعدام میشه فقط به کشور المان وبقیه ی کشورها توصیه میکنم قبل اینکه اعلام نگرانی کنین برای بقیه تروریستهتایی که علیه ایران اقدامات ضد امنیتی انجام میدن جلوشونو بگیرین وگرنه ممکنه شارمهد هایی دیگه ای برن اون بالا وشما باز احساس نگرانی کنین
  • جواد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    13 4
    اگر از شرکت های آلمانی شریک در جنایات صدام،خصوصا دادن سلاح شیمیایی به صدام شکایت می شد ، اینهمه پر رو نمی شدند.
  • هموطن IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 2
    خانم آنالنا اگرافرادی که شهید شدن ازفرزندان خودت بودنذ گذشت میکردید...14نفر..................................................