شرکت ایرباس طرح‌ مفهومی از یک ایستگاه بین‌المللی فضایی جدید سه طبقه را رونمایی کرده است. این ایستگاه سه طبقه مختص سکونت و استراحت فضانوردان، تحقیقات و بررسی‌های علمی است.

لوپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، در حالی که کپسول های فضایی اختصاص داده شده به فضانوردان در فیلم‌های علمی تخیلی بسیار تمیز، براق، جادار و راحت به نظر می‌رسند، واقعیت برای کسانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) زندگی می‌کنند کمی متفاوت است. اگر تا به حال عکس‌هایی از بخش‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی دیده‌اید، می‌دانید که آنها کمی تنگ و شلوغ به نظر می‌رسند. ایرباس قصد دارد با طراحی یک ایستگاه بین‌المللی فضایی جدید به نام «لوپ» (Loop)، این موضوع را تغییر دهد، که می‌تواند طراحی هالیوود را با نیازهای عملی افرادی که برای مدت طولانی در فضا زندگی می‌کنند، ادغام کند.

تصاویر | طرح جذاب ایرباس از ایستگاه بین‌المللی فضایی آینده | تحقق رویای طرح‌های هالیوودی
ماژول‌های «لوپ» توسط یک تونل مرکزی که با ماژول‌های گلخانه‌ای احاطه شده به یکدیگر اتصال می‌یابند


همانطور که کمپانی ایرباس تصور می کند، «لوپ» (Loop) در سه سطح طراحی شده است که هر یک با قطر و ارتفاع هشت متر  طراحی شده است. در طراحی «لوپ» یک سطح مختص سکونت چهار فضانورد، یک عرشه علمی و یک سطح سانتریفیوژ که می‌تواند گرانش را شبیه‌سازی کند و به فضانوردان پس از بی‌وزنی استراحت دهد، وجود دارد. عرشه‌ها در مرکز سازه با آنچه به عنوان «تونل» نامیده می‌شود، متصل شده‌ و توسط ماژول‌های گلخانه‌ای احاطه شده‌اند.

تصاویر | طرح جذاب ایرباس از ایستگاه بین‌المللی فضایی آینده | تحقق رویای طرح‌های هالیوودی
کمپانی ایرباس اعلام کرده که سه سطح «لوپ» می‌تواند از اتاق‌های محل سکونت، یک عرشه علمی و یک سطح که گرانش را شبیه سازی می‌کند، تشکیل شود


طبق اعلام کمپانی ایرباس، این تنها طرحی است که امکان محقق شدن آن وجود دارد. این شرکت همچنین می‌گوید که می‌تواند هر سطح را متناسب با اهداف مختلف مأموریت تنظیم کند یا حلقه (لوپ) را به‌عنوان نوعی پوسته با عناصر مکانیکی در جای خود ارائه کند.

تصاویر | طرح جذاب ایرباس از ایستگاه بین‌المللی فضایی آینده | تحقق رویای طرح‌های هالیوودی
نمونه‌ای از «لوپ» متصل به ماهواره که توسط «اسپارتان اسپیس» ساخته شده است

چندین ماژول Loop را می‌توان در یک ساختار بزرگ‌تر ترکیب کرد و همچنین می‌توان آن‌ها را طوری طراحی کرد که با هر نوع سفینه مداری که ممکن است جای ایستگاه فضایی بین‌المللی را که قرار است در سال ۲۰۳۰ با سوزانده شدن ازبین برود، ترکیب شود.

بیشتر بخوانید:

این شرکت می گوید: «ایرباس LOOP به گونه‌ای طراحی شده است که اقامت طولانی مدت در فضا را برای ساکنانش راحت و لذت بخش کند و در عین حال از عملیات کارآمد و پایدار پشتیبانی کند. این بر اساس همه چیزهایی است که در طول دهه‌ها آموخته شده و به طور کامل از پتانسیل «فناوری‌های فردا» برای حمایت از آینده بشریت در فضا در مدار پایین زمین یا ماه یا در ماموریت های طولانی مدت به مریخ، استفاده می‌کند.

کد خبر 756029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha