«جسیکا کاکس» به خاطر یک بیماری ژنتیکی، بدون دست به دنیا آمد و خیلی‌ها فکر می‌کردند که او با این وضعیت نمی‌تواند حتی زندگی معمولی‌ای داشته باشد اما این دختر جوان، به راحتی می‌نویسد، رانندگی می‌کند، کمربند مشکی تکواندو گرفته و در رشته روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شده است.

جیسیکا کاکس

به گزارش همشهری آنلاین، جسیکا هفته قبل، با تلاش بسیار به یکی دیگر از آرزوهایش رسید که باعث شد حسابی معروف شود. او بعد از ۳سال  آموزش توانست گواهینامه پرواز با هواپیمای سبک را بگیرد تا به عنوان اولین خلبان بدون دست دنیا شناخته شود. هواپیمایی که او با آن  پرواز می‌کند، یک هواپیمای معمولی  است و هیچ تغییری در سیستم‌های کنترل آن داده نشده است. به همین خاطر، دوره‌ای که او ۳سال وقت صرف آن کرد، برای آدم‌های دیگر ۶ ماه بیشتر طول نمی‌کشد.

جسیکا که دوستانش او را به خاطر داشتن آرزوی پرواز مسخره می‌کردند، می‌گوید: «من هیچ وقت نمی‌گویم من نمی‌توانم. حرف من همیشه یک چیز است؛ بالاخره این کار را انجام می‌دهم. هدف بعدی من صخره‌نوردی است که تلاشم را برای رسیدن به آن شروع کرده‌ام».

ماجرای جالب ساخت چشم مصنوعی ۵۰ قرن پیش در شهر سوخته | ایرانی‌ها اولین چشم مصنوعی دنیا را ساختند؟

تصاویر | این زن دست ندارد اما خلبان است | او بدون دست پیانو می‌زند، خلبانی می‌کند و کمربند مشکی تکواندو دارد

خانواده این دختر اهل تاکسون آمریکا هم البته در موفقیت‌های او نقش داشته‌اند. او می‌گوید: «پدر و مادرم وقتی من بدون دست به دنیا آمدم شوکه شدند اما هیچ وقت کاری نکردند که من فکر کنم فرقی با بقیه بچه‌ها دارم. من به این شکل  به دنیا آمده بودم و تلاش کردم خودم را با وضعیتم وفق دهم».پاریش تراوویک - معلم خلبانی جسیکا - که قبولی او در  آزمون‌های خلبانی را تایید کرده است، می‌گوید: «جسیکا خلبان خوبی است. او مانند صخره محکم و استوار است و از اینکه به عنوان معلم به او آموزش پرواز دادم، خوشحالم. او با پاهایش پرواز می‌کند و من به این اطمینان رسیده‌ام که او به راحتی می‌تواند یک هواپیما را کنترل کند».

خاطرات بازیگر سرشناس از روزهای حضورش در زندان قصر | با زندانی‌ها دوران خوبی داشتیم...

تصاویر | این زن دست ندارد اما خلبان است | او بدون دست پیانو می‌زند، خلبانی می‌کند و کمربند مشکی تکواندو دارد

جسیکا با وجود اینکه از بچگی آرزوی پرواز داشت از ارتفاع به شدت می‌ترسید. اما ۳سال قبل تصمیم گرفت با رفتن به کلاس آموزش خلبانی برترس خود غلبه کند. او می‌گوید: «خیلی مسائل وجود دارد که معلولان  فکر کنند نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند اما من می‌خواهم یک چیز را ثابت کنم؛ ما می‌توانیم به همه رویاهایی که داریم برسیم؛ فقط اگر بخواهیم».

تصاویر | گفت‌وگوی خواندنی با پسری که در ۱۳ سالگی پدر شد ؛ او جوان‌ترین پدر ایرانی بود؟ | از ۵ سالگی روی پای خودم ایستادم | خوشحالم پدر شده‌ام فقط...

کد خبر 756015
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha