مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: بارش باران طی هفته گذشته موجب افزایش روان آب های جاری و سرریز شدن آب از سازه‌های آبخیزداری این استان شد.

همدان

به گزارش همشهری آنلاین  «محمد مهدی آرتیمانی»  روز سه شنبه گفت: البته سازه های موجود در شهرستان های همدان، رزن، درگزین، کبودرآهنگ، اسدآباد و نهاوند به طور کامل آبگیری و سرریز شدند اما در برخی از مناطق نظیر شهرستان بهار، فامنین و قهاوند به علت کاهش بارندگی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت سازه آب پشت آن جمع شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه میزان بارندگی در ملایر نیز مطلوب بوده است ادامه داد: سازه های آبخیزداری این استان حدود ۶۰ درصد روان آب ها را کنترل کرد.

آرتیمانی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب روان آب در این استان کنترل شد که شامل ۵۰۰ هزار مترمکعب روان آب پشت سازه های کوچک و ۷۰۰ هزار متر مکعب در بندهای خاکی می شود.

وی افزود: میزان کنترل رواناب در استان همدان به ازای هر هکتار ۲۷۰ متر مکعب و استحصال آن ۸۰ متر مکعب در هکتار است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: استان همدان دارای ۲۴ هزار سازه کوچک و بزرگ است که ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان را پوشش می دهد همچنین از سال ۱۳۷۱ با آغاز اجرای طرح های آبخیزداری تاکنون ۹۴ میلیون متر مکعب روان آب در این استان کنترل شده است.

آرتیمانی افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته برای اجرای طرح های آبخیزداری استان همدان در نظر گرفته شد که ۲۰ میلیارد تومان از این رقم اختصاص یافته است.

کد خبر 756014
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha