جانشین رئیس پلیس راهور از ارائه پیشنهاد افزایش جریمه‌های رانندگی به وزارت دادگستری خبر داد و گفت: جریمه تخلفات حادثه‌ساز باید بتواند بازدارنگی ایجاد کند و فلسفه جریمه ایجاد بازدارندگی آن است.

جریمه واکسن نزدن

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور اعلام کرد: جریمه تخلفات رانندگی چند برابر می‌شود و ممکن است جریمه چراغ قرمز به یک میلیون تومان هم برسد.

وی افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، حرکات مارپیچ و رانندگی در حالت مستی از تخلفات رانندگی حادثه‌ساز هستند که پیشنهاد افزایش جریمه آنها را از طریق وزارت دادگستری داده‌ایم و این موضوع در هیأت دولت مطرح می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم جرایم رانندگی چند برابر شود و این افزایش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد است چرا که جریمه تخلفات حادثه‌ساز باید بتواند بازدارنگی ایجاد کند و فلسفه جریمه ایجاد بازدارندگی آن است.

سردار حسینی گفت: اگر هزینه جرم پایین باشد و فرد هزینه فایده کند، گاهی آن را انجام می‌دهد لذا در جهت افزایش بازدارنگی از تخلفات لازم است جریمه‌های رانندگی افزایش یابد.

کد خبر 755969
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    7 1
    بنظرم این جریمه بازدارنده نمی باشد برای کسب در آمد میباشد بجای اینکه خودرو و جاده ها را استاندارد نماید جریمه را افزایش می دهند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 1
    خیلی هم عالی