عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای کارکرده خارجی در بازار قیمت نجومی دارند و بعضاً تا ۱۰ برابر قیمت واقعی و قیمت معادل آنها در کشورهای همسایه به فروش می‌رسند گفت: حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

خودروهای وارداتی کیا در ایران در سامانه تخصیص خودرو عرضه می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به آشفتگی بازار خودرو و لایجه دولت برای ورود خودروهای کارکرده خارجی اظهار داشت: آقایان می‌دانند مجلس موضوع ورود خودروهای خارجی را تصویب کرد اما با درِ بسته هیئت عالی مجمع تشخیص مواجه شد!؟ آیا تضمینی از هیأت عالی گرفته‌اند؟ یا باز همان درب وهمان پاشنه است و وضع همان وضع سابق خواهد بود؟

وی افزود: مجلس دوسال با پافشاری واردات خودرو را در بودجه سالانه گنجاند اما مجمع ایراد گرفت ابتدا دولت هم مخالف بود اما در طی مسیر دولت موافق شد این درحالیست که امسال نیز مجلس واردات خودروهای نو و کارکرده را تصویب کرد اما هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت ایراد گرفت به طوری که برابر بودجه تعیینی سال گذشته باید ۱۰۰ هزار خودرو وارد می‌شد که متأسفانه انجام نشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای کارکرده خارجی در بازار قیمت نجومی دارند به طوری که این خودروها در کشور ما تا ۱۰ برابر قیمت عادی آنها در کشورهای همسایه به فروش می‌رسند که با توجه به مشکلات بازار خودرو، در بودجه امسال مجلس مصوب کرد خودروهای با کارکرد زیر پنج سال با رعایت قوانین گمرکی وارد کشور شود که هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت ایراد گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خودروسازان داخلی توان تأمین نیاز بازار کشور را ندارند و از طرفی خودروهای تولیدی آنها ایمنی لازم را ندارد چرا که در تصادفات خودروها یکی از عوامل تصادف و تلفات جاده‌ای هستند.

حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بود

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وضعیت تصادفات جاده‌ای گفت: البته در کنار نقش جاده و نقش عمل انسانی، اما متاسفانه هیچ گاه در گزارش‌های کارشناسی و بررسی تصادفات این موضوع بررسی و پیگیری نمی‌شود قوه قضائیه باید به این موضوع ورود کرده و نقش خودروسازان در تصادفات و همچنین نقش مدیران مسئول در بحث جاده‌سازی از مدیران کل راه وشهرسازی تا معاونین وزرای راه وشهرسازی و حتی خود وزیر راه را مشخص و در صورت قصور با آنها برخورد قانونی کند و برای ترک فعل‌ها و قصور مدیران در تصادفات سهم در نظر گرفته شود.

سلیمی بیان کرد: متاسفانه در اکثر تصادفات رانندگان مظلوم را مقصر حادثه اعلام می‌کنند درصورتیکه دادستان‌ها موظفند به سراغ خودروسازان و مدیران جاده‌ای بروند و با بررسی ابعاد حادثه نقش کیفیت خودرو  و وضعیت جاده در تصادفات را مشخص و در صورت قصور با خودروسازان و مدیران برخورد قانونی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه مجلس با بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که واردات خودرو می‌تواند در ایجاد رقابت در بین خودروسازان داخلی به بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن قیمت کمک کند تصمیم بر واردات خودروهای خارجی گرفت اما متاسفانه این مصوبه به صورت ناقص و ابتر در حال اجراست، گفت: انحصاری شدن تولید خودرو و جلوگیری از واردات را زمینه‌ساز ایجاد دلالی و واسطه گری است چراکه حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که این سود به جیب واسطه گران و دلالان رفته است.

آیا دولت راهکارهایی دارد که مجمع تشخیص را در واردات خودروی کارکرده خارجی قانع کند

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات باید به این موضوع ورود کند و بررسی کند و با مقصران و متخلفان برخورد قانونی انجام شود، با این حال مجلس برای رسیدگی و تصویب سریع لایحه دولت آمادگی داشته و اعلام می‌کنیم آماده‌ایم لایحه دولت را باقید فوریت بررسی و به رای نمایندگان بگذاریم اما آیا هیئت عالی مجمع تشخیص باز هم سنگ‌اندازی خواهد کرد، آیا دولت راهکارهایی دارد که مجمع تشخیص را قانع کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای بالا برای خرید خودرو و نیاز بازار این محصول در حال حاضر واردات خودروهای کارکرده با عمر زیر پنج سال یکی از موثرترین راهکارهای حل مشکل خودرو است.

کد خبر 755612
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 74
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    110 5
    مافیای خودرو اجازه نخواهد داد چون منافع خیلیا به خطر میافته
    • مهدی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      22 31
      مافیای خودرو سهمش رو برمیداره نگران کاسبان تحریم و صاحبان زر و زور نباشید.وقتی اونها احساس خطر خواهند کرد که قیمت ۱۰ برابر خارج نباشد مثال یک تویوتای شاسی بلند فول آبشن ساخت کره در هندوستان به مبلغ ۷۰۰۰ دلار فروخته میشه که کمتر از قیمت پراید هست مافیا وقتی این ماشین ۳۰۰ میلیونی ۱۰ برابر یعنی ۳ میلیارد به ایران بیاید ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون رو میزاره جیبش خریدار رو دعا هم خواهد کرد
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      6 26
      اصلا انگار خواب میبینیم همه جای دنیا ماشین کالای مصرفی هست حتی دربدبخت ترین انها .ماشین بطرز مضحک عجیب وباورنکردنی درایران به ۱۰برابرقیمت واقعی رسیده وهیچ کس واقعا هیچ کس جوابگوی این قیمتهای خنده دار نیست
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      27 10
      آقامهدی عزیز اولا تویوتا ساخت ژاپنه نه کره قیمتش هم زیر 15هزار دلار نداریم ولی اونم سواری نه شاسی بلند، لندکروز 2022الان 85هزار دلاره ک می شه 4میلیارد و سیصد البته بدون کرایه تا ایران و عوارض و سود واردکننده می شه،لطفا اطلاعات غلط ندید به مردم حرف شما در یک صورت درسته که ماشین ها کارکرده باشند چون ماشین کارکرده بالای پنج سال تقریبا قیمتش نصف هست در خارج از ایران...
  • گودرزی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    88 3
    اگه برا مردم ارزش قائل بودن این غارتگرا ماشین خارجی ده برابر قیمت نبود
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    95 1
    همش سو استفاده از مردم ،میزان حقوق کارمند و کارگر، سازمانهای بیمه ای، تامین دارو ، بهداشت، سودهای بانکی، خودرو، مسکن...، لااقل از یه جا شروع کنید به اصلاح امور
  • احمد حیدری IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    105 3
    با این مملکت داریتون پدر ایران و مردم دراوردیدعلاوه بر بیکیفیتی اجناس ایرانی هزار برابر گران کردید این مدیریت نیست این مملکت داری نیست
  • محمود IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    68 4
    مجمع تشخیص مصلحت چرا بایدموافق باشه ...
  • غریبه IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    107 1
    بخاطر این هست که ما ده برابر کشورهای همسایه رانت خوار انقلابی نما و سوپر انقلابی نما داریم و اینها بدون هیچ زحمتی زندگی لاکچری میخوان هزینه بچه های اون ور مرزها هم هست .. گناه دارن سختی و بی پولی بکشند
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      43 1
      چون خودشون همون مافیای خودرو هتند
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    112 2
    مجمع تشخیص مصلحت اول مصلحت خودشان را در نظر میگیرند بعد مردم...
    • بهروز تی تی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      31 1
      لایک داری
  • تو IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    68 1
    محنت ایام رو گفتی،، سرزنش شام رو هم بگو این که ما ۲۰ برابرکمتر حقوق می گیریم
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    56 2
    مافیای قدرت و ثروت بر جان، مال و شرف مردم چنگ انداختند و با سو استفاده در عرصه اقتصادی و صنعتی از قبیل صنعت خودرو فقط به چپاول مردم به هر قیمتی هستند، خدا به داد این ملت بخت برگشته برسد.
  • شاهرخ IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    65 2
    جیب دزدای از خدا بی خبر پر شدنی نیست
    • محمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      23 3
      واقعا . خدایا کسی در این کشور توان مقابله با این مافیای خودرو نداره؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    58 0
    دولت و حاکمیت تا اینقدر در مقابل انواع مافیاهای موجود مخصوصا مافیای خودرو ناتوان و ضعیف است ؟
  • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    80 0
    این مورد نیز از همان دسته دلایلی است که اثبات میکند دشمن واقعی مردم در داخل هست و بیخودی دنبال دشمن و دشمنان توهمی در خارج نباید بگردیم .!
  • علیرضا IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    79 0
    یک مشت دزد جمع شدن دور همدیگه مردمم که اصلا مهم نیستن
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    129 4
    ۴۴ سال پیش مردم ایران می توانستند بهترین ، به روزترین ، ایمن ترین ، مدرن ترین خودروهای جهان با برندهای یک را با چند ماه حقوق کارمندی بخرند چرا آلان جوان وپیر و مردم ایران ناتوان از خرید این خودروها هستند حالا برعکس شده ترکیه ، عراق ، شوروی روسیه فعلی و دیگر کشورها حسرت ماشینهای موجود ایران را می خوردند امارات نه هواپیما داشت و نه خودرو با شتر مسافرت می رفتند حالا بهترین ومجهزترین هواپیماها و خودروها را سوار می شوند باز باید بگوییم پیشرفت کردیم ؟
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      45 3
      درود به شرفت عین واقعت هست
  • Aa IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    7 0
    خدا نگذرد از هر کس در هر پست و مقامی که باعث شده خودرو با این قیمتها فروش رود با یک فراخوان خرید خودرو میشود بهترین شرکتهای خودرو را با تمام تجهیزات خرید.
  • بهرام IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    5 0
    ۲۰ برابر قیمت. بخاطر میرسلیم ها اینطوری شده خدارو شکر
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    8 0
    الان اگر توی اینترنت سرچ کنید قیمت لندکروز 2023 در خارج 85000دلار هست که به پول ما میشه 4 میلیارد ولی الان لند کروز 2010 توی ایران ۷ میلیارد قیمت داره حالا حساب کنید ببینید اگر ۲۰۲۳ داخل ایران بیاد چه قیمتی پیدا میکنه.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    9 0
    تمام کشورهای تولید کننده خودرو مثل تویوتا،هیوندا،بنز،بی‌ام‌و و.... تعجب میکنند که چطور خودروهای اوناتا۱۰برابر قیمت کارخانه درایران فروخته میشوند،وسود آن بیشتراز تولید کننده خودرومیباشد
  • محمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    5 0
    تا مافیای خودرو تو ایران هست مردم ایران باید این گاریهای تولید داخل رو با قیمتی نجومی بخرن و سوار بشن ...
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    25 0
    اگه حداقل خودمون خودمونو تحریم نکرده بودیم باهمین پول خودروهاکه نه حلبی های داخلی خودومتوسط سوار می شدیم
  • علی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    27 0
    خدایا کسی توان مقابله با این مافیاهای خودو را نداره ؟آخه چقدر در حق این ملت می خوان ظلم کنند و همه ساکت باشند
  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    25 0
    تورا خدا بداد این مردم برسید و این مافیای های،خودرو را نابود کنید
  • Ja ad IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    16 0
    زمانی که بنز ۲۳۰ e ( در باز معروف به بنز کپل) در ایران ۴۰ میلیون بود من در ترکیه با راننده ایرانی یک تریلی حمل خودرو که داشت چندتا از این بنزها رو از آلمان به افغانستان میبرد سوال کردم و گفت هر کدام از آلمان معادل یک میلیون خریداری کرده . جالبه ظاهر همشون به نویی و تمیزی همون مدل ۴۰ میلیونی ایران بود . شما همین مقایسه چند سال پیش رو بیا تا امروز . سال ۹۶ با پول پراید امروز در تهران منطقه ۲۲ یک آپارتمان پیش خرید کردم و اگر میخواستم میشد در کرج دوتا اپارتمان متوسط بخرم
  • محمد ارجمند US ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    15 3
    کافی است واژه دامپینگ اقتصادی را به دقت بخوانیم. آیا با روش آزمون و خطا بورس کالا در خارج کردن دلالان موفق بود؟ آیاتورم امروز خیلی از کالاها حاصل تفاوت قیمت خودور بین سال ۹۶ تا اواخر ۱۴۰۱ ( متاثر از ممنوعیت واردات خودرو ) نبوده؟ اگر این سیاست نبود شاهد این حجم از خودرو چینی و تین قیمت ها بودیم؟ اگر بازارا وارادت آزاد می شد فارغ از قیمت میلیاردی خودرو چینی کسی خریدار آن با قیمت یک صدم امروز بود؟ آیا حاصل این سیاست مغایر جدی با شعار نوروزی فرمایش مقام معظم رهبری نیست و نباید سریعا جبران شود؟ اگر واردات خودرو آزا د شود آیا شاهد قیمت ۵۰ میلیارد و ۲۷ میلیاردی برخی خودرو ها هستیم؟ تا کی باید هزیته تدابیر اشتباه متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بدهند. آیا این ها ولایتمدار هستند اگر هستند ببینند حضرت آقا چه فرمودند و آنها چه کردند ؟ اختلاف دریافتی یک‌کارمن با یک خودرو در سال ۹۶ و ۹۷ چقدر بود الان چقدر است؟ حاصل و نتیجه این شکاف طبقاتی چه خواهد بود؟
  • ناصر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    34 0
    بهتره که در اون دوتا کارخانه تولیدات ارابه مرگ رو ببندن تا مردم دیگه کشته نشن
  • وحید IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    28 0
    صنعت خودروسازی دلال پرور و مافیاپرور ، خودروهای دهه پنجاه با قیمت صدبرابر ، ظلم کمرشکن به مردم مستاصل ، کشته های نجومی و خسارات سنگین مالی و جانی
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    27 0
    نمی توانید مملکت داری کنید و کار شما نیست
  • شیعه IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    27 0
    همه مثل هم هستید بیخودی گردن همدیگه نندازید
  • Hoder IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    29 0
    همش حرفه مثل همیشه هیچ کاری ازتون برنمی‌آید
  • محمد IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    30 0
    فکر خدمت رسانی نیستین فکرچاپیدن .
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    27 0
    واقعا که این ملت را خوب بار کردید،چند برابر قیمت خودروهای به درد نخور به خودشون میدید و هر روز تشنه تر هم هستند ،نمی دانم چه سری در این کار هست ،
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    20 6
    حالا چرا خودرو کارکرده مگه ما ایرانیها آدم نیستیم یا چی از عربها کم داریم که باید سوار ماشین قرازه های کفار شویم
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    24 0
    وای بر مسئولین انقلابی که مملکت را به این روز انداختند و مردم باید حسرت پراید که انسان کش است را به گور ببرند .
  • جعفری IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    34 1
    سال مهار تورم مبارک ،جل الخالق ۱۰برابر قیمت کشورهمسایه خودرو به ما میفروشند آخه کدوم دشمنی با ملت خودش اینکارو میکنه،البته جا داره چون ملت درصف خرید خودرو سرودست وپا وچونه وکله میشکنند.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    28 0
    کیفیت خودرو خارجی خیلی بالاتر از داخلی است حتی کار کرده شان
  • امی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    16 3
    دوستان عزیز توروخدا برید درخصوص افغانی های که هر روز وارد ایران میشن تحقیق کنیدکه چه اثرات مضری برای ما ایرانیان داره . یه خلاصه کوتاه بگم زمانی که افغانی ها وارد ایران میشن تقاضا برای کار،خورد وخوراک ، مسکن و ... بالا میره و چون تقاضا بالا میره به تبع اون عرضه هم بالا میره و چون تعادل تو این دوبخش نیست اینکه یه دلیل اصلی گرونی همین افغانی هان . حالا می پرسین چرا دولت افغانی وارد ایران میکنه چون از سازمان ملل بودجه میگه . بودجه رو دولت میگیره ، هزینه و بهای افغانی هارو ما میدیم توروخدا اطلاع رسانی کنید که یه کمپین زده شه برای ممنوعیت ورود این حجمه از افغانی ها .
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    24 1
    وزیرک عامل مافیا و دولت بی کفایت!!
  • جواد IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    18 0
    از ماست که بر ماست
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    17 0
    همه آنها توی این ده برابر قیمت سهم دارن چون اگر خودرو را به قیمت کشورهای همسابه بدهن منافع آنها بهم می خورد بعد شعار انقلابی بودن می دهند از خدا بترسید
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    22 0
    کامنتها دقیقا رفراندوم هست
  • دارا شاد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    13 9
    چرا خودرو ۵ سال کارکرده یعنی از رنگ رو رفته و درب و داغون وبدون گارانتی و ما چقدر بد بخت شدیم و این یعنی آبروی همه رابردن و کشور را تبدیل به انبار ضایعات خودرو های کشور های مختلف کردن چه فکر کثیفی که در مثلا مجلس توسط بعضی از نمایندگان مطرح شده و فکر میکنند خیلی فهمیده هستند آخه خودروی ۵ سال کارکرده که بخرج افتاده رو بیاری به این مردم بندازین خدا پدر آنهایی که با طرحشان مخالفت کردند را بیامرزه آنقدر خودرو های صفر باد کرده کارخانه های مختلف هست که میشه با یک چهارم قیمت ازشان بخری مثل تویوتا و ووووو .و بعضی ها فکر میکنند چون نماینده مجلس و.....غیره هستند برتری فکری بهمه دارند ما به چه روزی افتادیم بازم دست دولت درد نکنه که زیر بار این چرندیات نمیره.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    17 3
    مجمع تشخیص مقصر اصلی این مسائل است
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    14 0
    فقط آقایان کاری کردن که فقط خودشان وافرادی که از رانت و فساد میلیاردر شدن می توانند خودرو خارجی و داخلی سوار شونند قشر کارمند بازنشسته بااین تورم ۲۰۰درصد خرج روزمره زندگی خودرا ندارن چطور با حقوق ۱۰ یا۱۱ میلیون می توانند پراید بالای سیصد میلیون بخرنند
  • بازنشسته IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    22 0
    گرانی خودروهای ایرانی عقده بسیارسنگینی بردل ایرانیهاگذاسته فقط کافیه ورودخودروهای خارجی آزاد بشود انگا به خودروایرانی تف هم نخواهند انداخت حیف تف که به خودروهای ایرانی بیندازند
  • ابوالقاسم باقری IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    23 0
    بسمه تعالی مجمع تشخیص از کی و به استناد کدام اصل قانون اساسی قانون گذار شده و چنین حقی را بدست آورده!!!؟؟؟
  • تنها IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    16 0
    خود دولت و وزیر خودشان از دلالان بزرگ هستن و از شانس بد مردم ایران جیبشون هم تح نداره
  • یاسر IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    12 0
    آخه ی پراید ۶۰۰ کیلو میگه ۳۵۰ تومن یعنی حدودا کیلویی ۱۳ تومن حالا به نظرت با عقل جور در میاد
  • Fazel IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    2 0
    هر کس بگه میرسلیم مقصره امیدوارم شاخص اقتصادیش افت کنه،اون بنده خداگمون نکنم وارد کننده قطعات خودروباشه.
  • حسن DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    3 1
    اگر اسم این نحوه بازار گردانی اجحاف نیست ،عدم رعایت کیفیت خودرو و عدم رعایت استاندارد هائی چون ضخامت و جنس ورق شاسی خودرو و یا کیفیت پایین رنگ نامش چیست،بیایید صداقت و پاکدامنی یا .. سر لوحه تولید قرار دهیم.
  • داود IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 5
    اگر میشود ماشین خارجی را 20برابر گرانتر کنید 10برابر کم است
  • مسعود IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 4
    فقط اختلاس گر ها ودلالها میخرند ملت دستش به آنها نمیرسه ده برابر کارخانه سازنده از کجا مردم بیاره
  • صادق IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 5
    اینجوری نگین آقای میرسلیم بهش برمیخوره.ناراحت میشه
  • سجاد IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 5
    خدا وکیلی اقایون مجمع خودشون سوار چه خودروی میشن .به اندازه یه بنده انگشت به فکر سلامت جامع باشین
  • بازنشسته IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 4
    این نتیجه بلایی است که چند سال ممنوعیت واردات بر سر کشور آورده که مسببین آن باید محاکمه شوند
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    2 7
    بنام خدا، باید ورود خودرو آزاد بشه و خودرو سازها با شرکتهای خارجی رقابت کنند و هر کد ملی حق ورود حداقل یک خودرو داشته باشه، انشاا... خداوند به ما توفیق خدمت به خلق عطا فرماید