یک استاد حوزه گفت: براساس آیه ۲۸ سوره انفال تمام نعمت‌ها وسیله امتحان الهی است؛ حتی آن‌هایی که ما گمان نمی‌کنیم مثل اموال و فرزندان. در بین موارد ابتلاء، اموال و اولاد جزو امتحانات سخت و پیچیده است و کسی که در آن سربلند بیرون بیاید به اجر عظیم و بهشت می‌رسد.

زنان - جمعیت

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی استاد حوزه در تفسیر آیه ۲۸ سوره مبارکه انفال «واعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُکُمْ وَأَوْلَادُکُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ» اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید «و بدانید اموال و اولاد شما وسیله آزمایش است و پاداش عظیم (برای آنها که‏ از عهده امتحان برآیند) نزد خدا است».

وی با اشاره به اینکه چند نکته‌ در این آیه وجود دارد ادامه داد: نکته اول اینکه خیلی از موارد است که ما گمان می‌کنیم اینها امتحان الهی نیست مثل اموال و اولاد، انسان مومن به دنبال رزق حلال است یا با ثمره ازدواج دارای فرزند می‌شود و هیچ خطایی در این‌ مسیر وجود ندارد اما خداوند با هر دو این موارد یعنی اموال و فرزند انسان مومن را امتحان می‌کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: براساس این آیه شریفه تمام نعمت‌ها وسیله امتحان الهی است؛ حتی آن‌هایی که ما گمان نمی‌کنیم مثل اموال و فرزندان. پس انسان باید این‌ موارد را بفهمد تا دچار خسران نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی با اشاره به نکته دوم یادآور شد: در بین موارد ابتلاء، اموال و اولاد در آیه شریفه مورد تاکید قرار گرفته است آن هم به نحو فتنه؛ یعنی امتحان سخت و پیچیده.

وی افزود: نکته سومی که از این آیه استنباط می‌شود این است که زندگی انسان در یک دوگانه قرار دارد؛ یک طرف اجر عظیم و بهشت و طرف دیگر اموال و اولاد مورد آزمایش، که اگر مورد دلبستگی انسان قرار گیرد از اجر عظیم باز می‌ماند.

به گفته این استاد حوزه انسان‌هایی که به مراتب عالیه رسیدند چه از علما، صدیقین و شهدا در این دوگانه دل از اموال و اولاد کندند تا به اجر عظیم رسیدند.

کد خبر 755414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    2 0
    جوان ایرانی که مال و منال ندارد ازدواج هم که امکانش را ندارد پس از هفت دولت آزاد است این هم از مزایای بی پولی و بی کسی