عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان گفت: دو کشور همسایه دارای سابقه روابط عمیق و تاریخی هستند و حاکمیت امروز آذربایجان خاطرات خوبی از ایران و جمهوری اسلامی دارند.

ایران و آذربایجان

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به تماس تلفنی وزیر خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود اظهار داشت: ایران خطوط قرمز خود را در خصوص موضوع آذربایجان بارها اعلام کرده است و این مساله همان تغییر جغرافیا و مرزها است.

وی افزود: ایران و آذربایجان دو کشور همسایه با سابقه روابط عمیق و تاریخی هستند و حاکمیت امروز آذربایجان خاطرات خوبی از ایران و جمهوری اسلامی دارند و به این کشور توصیه می کنیم که به سمت دنیا اسلام حرکت کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سران دولت آذربایجان از سرنوشت کشورهای منطقه که به آمریکا و رژیم صهیونیستی  اعتماد کردند عبرت بگیرند و بدانند آنها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی با بیان اینکه امت اسلامی در کنار هم می توانند منافع مشترکی را تعریف کنند گفت: کشورهای اسلامی و همسایگان منطقه ای قدرتمند و مستقل از کشورهای فرامنطقه ای بدون شک می توانند در کنار هم قرار بگیرند و ما همواره از اینگونه روابط استقبال می کنیم که قطعاً این هدف با آرامش و امنیت در منطقه و صلح محقق می شود.

کد خبر 755350
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 183
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    خدا شر آذر بایجان به خودشون بر گردونه879