رضوی درخصوص در دستور کار بودن پروژه محرم‌سازی مدارس دخترانه که از قول وی در فضای مجازی منتشر شده است، توضیح داد.

مدرسه دخترانه - دبیرستان

به گزارش همشهری آنلاین، رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش ضمن تکذیب اخباری که از قول وی تحت عنوان پروژه محرم‌سازی مدارس دخترانه در رسانه‌ها منتشر شده بود، اظهار کرد: سخنان من را در قالب پروژه محرم سازی تعریف کردند که این امر بهره‌برداری از سخنان من بود. درواقع با رویکرد خودشان، سخنان من را تحلیل کردند در حالی که من چنین منظوری نداشتم.

وی با بیان اینکه منصب مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش نه توان و نه امکان انجام محرم سازی مدارس را دارد، توضیح داد: ما فقط به مدیران مدارس پیشنهاد دادیم که برای راحتی، شادی و نشاط دانش آموزان اگر می‌توانند فضای مدرسه را طوری مهیا کنند تا دانش آموزان بتوانند در محیطی که اشراف نامحرم به آن نیست، مقنعه خود را بردارند. این امر می‌تواند به سلامت فیزیکی و جسمانی و حتی روحی و روانی و معنوی دانش آموزان کمک کند.

رضوی یادآور شد: درواقع ما فقط تاکید کردیم که خوب است مدیران مدارس ابتکار عمل داشته باشند و در شرایطی که اشراف نامحرم به فضای آموزشی وجود ندارد به دانش آموزان اجازه دهند مقنعه خود را بردارند. منظور ما این نبود که دور تا دور مدرسه دیوار بکشند بلکه خطاب به مدیران تاکید داشتیم تا در همان فضای راهرو مدرسه، کلاس درس و سالن ورزش شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان دختر مجبور نباشند مقنعه سر کنند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این امر صرفا یک پیشنهاد به مدیران مدارس و تایید عملکرد مدیرانی بود که چنین فضایی را ایجاد کرده‌اند، عنوان کرد: پیشنهاد جدی ما به مدیران این است که در این زمینه کار کنند. حتی مدارسی که از این پس ساخته می‌شوند را می‌توان به نحوی ساخت تا اشراف نا محرم به این محیط فراهم نباشد و دختران مجبور نباشند در محیط آموزشی دخترانه مقنعه سر کنند. این تنها یک پیشنهاد بود اما به اشتباه اسمش را پروژه محرم سازی گذاشتند.

وی در پاسخ به این سوال که بعضا مدیران یا دبیران مدارس دخترانه تاکید دارند که دختران مقنعه را از سر بر ندارند و این در حالی است که حداقل در کلاس درس نامحرمی وجود ندارد، اظهار کرد: از همکاران عزیز درخواست می‌کنم که این آزادی را به دختران بدهند که در محیطی که اشراف نامحرم به آن نیست مقنعه را از سر بردارند. چه اشکالی دارد؟، می‌توانند اجازه دهند. حتی می‌توانند تدابیری بیاندیشند تا در راهرو مدرسه و طبقات کلاس‌ها پدران دانش آموزان و حتی سرایدار آقا حضور پیدا نکند تا دانش آموزان دختر راحت باشند و مجبور نباشند مقنعه سر کنند. این امر باعث شادابی روحی و جسمانی دختران می‌شوند.

کد خبر 755239
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha