مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

در فصل تابستان، خنک کردن خانه از هر چیزی مهم‌تر است و انتخاب سیستم‌های خنک کننده برای خانه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

image-20230419155549-1.jpeg

سیستم‌های خنک کننده در فصل تابستان، باید بهتر از هر موقع دیگری، کار کنند. گرمای تابستان در برخی از مناطق کشور، به قدری بالاست که یک پنکه ساده و قدیمی، جواب‌گوی نیاز افراد خانواده نیست. استفاده از وسایل سرمایشی مدرن و تازه، می‌تواند گرمای جهنمی تابستان را به یک بهشت خنک تبدیل کند. البته در برخی از مناطق کشور، نیازی به استفاده از کولرهای آبی و گازی نیست و می‌توان با یک هواساز نیز، محیط را خنک کرد.

وسایل سرمایشی در یک خانه یا محیط یک اداره، باید به گونه‌ای انتخاب شوند که از هر نظر، مناسب محیط مورد نظر باشد. انتخاب و خرید درست، مهم‌ترین نکته در این زمینه است. اگر پیرامون وسایل خنک کننده و انتخاب آن‌ها اطلاعاتی ندارید، حتما این مقاله را تا انتها، مطالعه کنید.

انتخاب بهترین وسیله برای ایجاد سرمایش خانگی برای فصل تابستان

با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای شدید، نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی، شدت می‌گیرد. در برخی از مناطق کشور، مانند مناطق جنوبی و مرکزی، استفاده از پنکه، پاسخگوی نیاز مردم نیست. اما همین وسیله در مناطق کوهستانی کشور، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در واقع در این مناطق، گرمای هوا، زیاد نیست و می‌توان با خرید پنکه‌ی با کیفیت یا هواساز خنک کننده، گرما را کمتر کرد. برای انتخاب بهترین سیستم‌های خنک کننده برای منزل، بهتر است انواع این سیستم‌ها و وسایل را بشناسید و سپس برای خرید اقدام کنید.

کولر آبی از وسایل بسیار پرطرفدار برای خنک کردن خانه است. از این وسیله باید در مناطقی استفاده شود که رطوبت در آن، بالا نباشد. رطوبت هوا، اجازه درست کار کردن به کولرهای آبی را نمی‌دهد. به علاوه اینکه، کولرهای آبی در مناطق رطوبت دار، سرمای کمی تولید می‌کنند.

در مناطق جنوبی و شمالی، به دلیل بالا بودن رطوبت هوا و گرما، کولرهای آبی، کارایی خاصی ندارند. اما در مناطق معتدل و مرکزی ایران، استفاده از کولر آبی، کاری بس عاقلانه است. لازم به ذکر است که کولرهای آبی در فصل گرما، مصرف آب و برق را به طور همزمان، افزایش می‌دهند. مگر اینکه مصرف بهینه انرژی داشته باشند.

کولر گازی و اسپیلت، از وسایل سرمایشی بسیار پر بازده هستند که در مقابل رطوبت هوا، بسیار خوب عمل می‌کنند. ناگفته نماند که مصرف این کولرها کمی بالاست. شاید در برخی از مناطق گرمسیر و رطوبتی در کشور، مبلغ قبض برق، کمتر از سایر نقاط باشد، اما باز هم مصرف بالایی دارند.

اگر در مکان‌های سردسیر زندگی می‌کنید، به احتمال زیاد، تابستان‌های زیاد گرمی ندارید. در این مناطق می‌توانید از پنکه و هواسازهای معمولی هم استفاده کنید. خرید این پنکه‌ها قیمت خیلی بالایی ندارند و به صرفه‌تر از کولر هستند.

عوامل موثر در قیمت خرید کولرهای آبی و گازی

انواع سیستم‌های خنک کننده خانگی در تابستان

استفاده از کولر در تابستان

برای خرید سیستم‌های  خنک کننده در منازل و ادارات، باید اندازه محیط را در نظر گرفت. بزرگی محیط می‌تواند ارتباط مستقیمی با رضایت از وسایل سرمایشی داشته باشد. قیمت خرید کولر آبی یا گازی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به برخی از این عوامل، اشاره کرد:

· وارداتی یا ساخت داخل بودن موتور، بدنه و قطعات داخلی کولر گازی و آبی، قیمت را تغییر می‌دهد. معمولا کولرهای خارجی گران‌تر از کولرهای ساخت داخل هستند.

· نوع موتور کولر، چه آبی و چه گازی، تعیین کننده میزان زیادی از قیمت آن است. موتورهای ساخت داخل، معمولا ارزانتر هستند اما خارجی‌ها، گران هستند.

· قیمت روز دلار می‌تواند از عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت کولر داشته باشد.

· دور موتور پنکه یا کولر، و همچنین قطعات و لوازم یدکی آن‌ها، روی قیمت تمام شده تاثیر گذار است.

· برند در تعیین قیمت، بسیار موثر است. برخی از برندهای خارجی، کمی گران‌تر از بقیه هستند. این مورد در برندهای داخلی هم، به همین منوال است.

گذشته از قیمت خرید و نکاتی که باید به هنگام خرید سیستم‌های خنک کننده در نظر داشته باشید، دانستن چند نکته مهم و ضروری برای خرید پنکه‌ها، حائز اهمیت است.

نکات مهم  برای خرید سیستم‌های خنک کننده

انواع سیستم‌های خنک کننده خانگی در تابستان

نکات مهم در تهیه کولرهای آبی و گازی یا پنکه

سیستم‌های خنک کننده در مناطق مختلف با یکدیگر، تفاوت دارند. اگر در منطقه‌ی زندگی شما، استفاده از پنکه، جواب‌گوی گرما است، حتما موارد زیر را در هنگام خرید، مد نظر قرار دهید:

· به برچسب مصرف انرژی آن، توجه کنید. اگر مصرف انرژی آن بالاست، مطمئن باشید مصرف انرژی بالایی داشته و خنک کنندگی آن، کم است.

· به فاصله بین پره‌ها دقت کنید. تعداد آن هم مهم است. سیستم‌های خنک کننده پنکه‌ای‌، بهتر است دارای پره‌های بیشتر و با فواصل کم باشند.

· نوع موتور و دور موتور پنکه بسیار مهم است. این مورد در میزان هوادهی و قدرت آن، بسیار موثر است.

نتیجه گیری

وسایل سرمایشی در خنک کردن خانه،فضای ادارات و محیط‌های سربسته، تاثیر زیادی دارند. خرید سیستم‌های خنک کننده برای داخل خانه، اهمیت بالایی دارد. اما نباید هر وسیله‌ای و با هر کیفیتی را برای این کار، استفاده کرد.

کد خبر 755064

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha