پایش را روی پدال گاز فشار می‌دهد و چشمانش را می‌بندد، با خیال راحت لایی می‌کشد و پیش می‌رود. در خیالش هیچکس به گرد پایش نمی‌رسد، تا اینکه نور دوربین کنترل سرعت، او را از خیالاتش بیرون می‌کشد. چند روز بعد، قبض جریمه را به در خانه‌اش می‌فرستند.

سرعت

به گزارش همشهری آنلاین، بعدتر هم نامه‌ای از کتاب رکوردهای جهانی گینس به آدرسش ارسال می‌شود. راننده فنلاندی به خاطر بیشترین جریمه رانندگی تاریخ بشر محاکمه شده و البته نامش در گینس جاودان شده است.

جایزه ۷۰۰ میلیونی در فنلاند و دانمارک

رکورد بالاترین جریمه رانندگی برای سرعت بالا مربوط به کشور فنلاند و دانمارک است. حتی اگر پولدارترین آدم دنیا هم باشید، ۲۰۰ هزار دلار (۱۰ میلیارد تومان) جریمه برای رانندگی با سرعت زیاد، قطعا شما را به خاک سیاه می‌نشاند. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید جریمه سرعت غیرمجاز در کشورهای فنلاند و دانمارک، محدودیت خاصی ندارند و متناسب با درآمد سالیانه راننده تعیین می‌شود.

با این حساب، اگر برای مثال، سالی هزار دلار درآمد داشته باشید، جریمه شما هم به همین نسبت کاهش خواهد داشت اما به‌هرحال جریمه طوری تعیین می‌شود که اثر بازدارندگی‌اش را حفظ کند. این جریمه متغیر می‌تواند تا هزاران دلار هم افزایش پیدا کند. بیشترین جریمه تمام طول تاریخ رانندگی که تا به حال رکورد جهانی گینس را هم شکسته، مربوط به جوان ۲۷ ساله‌ای به نام «یوسی سالونوجای» است.

او که در زمان رانندگی ۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت، به خاطر درآمد بالای ۱۱ و نیم میلیون دلاری در سال، ۲۰۰ هزار دلار جریمه شد. این جریمه عجیب و غریب بعد از کش و قوس‌های فراوان و تایید در دادگاه، رکورد بیشترین جریمه رانندگی دنیا را به دست آورد. جالب است بدانید در محلی که آقای خلافکار رانندگی می‌کرد، محدودیت سرعت حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت بود و راننده خلافکار با دوبرابر سرعت غیرمجاز مشغول رانندگی بود.

موتوری که ۱۲۰۰۰ دلار جریمه شد

جریمه سرعت غیرمجاز در اتوبان‌های کانادا، معمولا بیشتر از هزار دلار نیست، اما سال گذشته موتورسواری که با سرعت ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت در ایالت آلبرتای این کشور رانندگی می‌کرد، ۱۲ هزار دلار   جریمه شد. در همین دادگاه، یک موتورسوار دیگر با دلیلی مشابه، ۸ هزار و ۵۰۰ دلار  به دولت پرداخت کرد. این در حالی است که بیشترین جریمه ثبت شده به خاطر سرعت بالا در ایالت آلبرتا ۲۵ هزار دلار بوده است.

سرعت تندتر، جریمه بیشتر

جریمه‌ سرعت غیرمجاز در انگلستان مثل بعضی کشورهای دیگر بنابر میزانی که راننده از سرعت غیرمجاز تخلف می‌کند، تعیین می‌شود. برای مثال اگر حداقل سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر برساعت باشد، کسی که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرده، باید بیشتر از کسی که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کند، جریمه پرداخت کند.

راننده یک خودروی پورشه در سال ۲۰۰۷ به خاطر رانندگی با سرعت ۲۷۶ کیلومتر برساعت، ۸ هزار دلار  جریمه شد. در همین زمان، یکی از موتورسواران انگلیسی هم به خاطر رانندگی با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت، به جریمه ۱۲۵۰ دلاری  و ده هفته زندان محکوم شد. بالا بودن این جریمه‌ها، وقتی مشخص می‌شود که بدانید بیشترین میزان جریمه رانندگی در این کشور، تا به حال ۱۰۰ دلار بوده است.

کد خبر 753913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha