دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تعداد سهام معامله شده در بورس تهران امروز دوشنبه 15 آبان 85 به 54.5 سهم به ارزش 280 میلیارد ریال نزدیک شد.

در این روز دو هزار و 104 نفر در 4 هزار و 391 دفعه مراجعه به کارگزاری ها سهام 114 شرکت را دست به دست کردند.

در جریان معاملات امروز این بازار، قیمت سهام 35 شرکت با افزایش، 54 شرکت کاهش و 25 شرکت بدون تغییر باقی ماند.

بالا و پایین بازار

پتروشیمی اراک، باما، قند شیروان، فرآورده های تزریقی، کیمیدارو، معدنی دماوند، ماشین آلات تراکتور سازی ایران، بانک اقتصاد نوین و ایران ارقام 9 شرکتی بودند که طی معاملات امروز بورس تهران با افزایش دو درصدی قیمت مواجه شدند.

در این روز قیمت هر سهم 8 شرکت گسترش خدمات کشاورزی، معدنی املاح، پتروشیمی اصفهان، فرومولیبدن کرمان، لیزینگ ایران، هپکو، جوشکاب یزد و آهنگری تراکتور دو درصد افت کرد.

صف های عرضه و تقاضا

باما امروز نیز در صدر جدول تقاضا جای گرفت و حجم تقاضا برای سهام این شرکت به 1.3 میلیون سهم به ارزش 62 میلیارد ریال رسید.

در این روز 428 دستور خرید برای 4 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 50 میلیارد ریال صادر شد و 614 نفر هم در صف خرید 6 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش  9 میلیارد ریال ایستادند.

حجم تقاضا برای خرید سهام بانک پارسیان هم امروز به 4 میلیون سهم به ارزش 5.5 میلیارد ریال نزدیک شد و 211 نفر نیز برای دو میلیون سهم بانک کارآفرین به ارزش 4.3 میلیارد ریال اقدام کردند.

در این روز بعد از شرکت های یاد شده تقاضا برای خرید سهام کارخانجات مخابراتی، سینا دارو،‌ پتروشیمی شیراز و داروسازی زهراوی بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

در کفه عرضه نیز امروز یک هزار و 294 دستور فروش برای 11 میلیون سهم مهرکام پارس به ارزش 18 میلیارد ریال صادر شد.

از سوی دیگر یک هزار و 119 نفر امروز 4.4 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 18 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 618 نفر هم برای فروش 4.2 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 11.3 میلیارد ریال صف کشیدند.

در جریان مبادلات این روز، صدرا، سایپا دیزل، داده پردازی ایران، تاید واتر و لیزینگ صنعت و معدن در فهرست شرکت های حاضر در جدول عرضه قرار گرفتند.

نوسان شاخص

افت و خیزهای شاخص کل قیمت سهام امروز دوشنبه 15 آبان 85 باز هم ادامه پیدا کرد و شاخص دوباره روندی صعودی آغاز کرد.

در این روز معاملات پتروشیمی اراک، چادرملو، باما، بانک پارسیان، سرمایه گذاری معادن و فلزات و بانک اقتصاد نوین مهمترین عامل رشد 9.5 واحدی شاخص کل شناخته شد.

این شاخص امروز در پایان معاملات به رقم 9 هزار و 649 واحد نزدیک شد.

 شاخص عملکرد تالار اصلی هم امروز 12.5 واحد بالاتر آمد تا در رقم 9 هزار و 501 واحد ثابت شود.

اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی با کاهش 1.3 واحدی به 9 هزار و 449 واحد بازگشت.

معاملات امروز بورس تهران منجر به افزایش 6 واحدی شاخص صنعت و رشد 50 واحدی شاخص مالی شد.

کد خبر 7537

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز