دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: مدل دعوت به خیر باید مومنانه باشد واگر کسی در برابر دعوت مومنانه به خیر توهین کند طبق قانون مجرم است.

بی حجاب

به گزاش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در محفل هیأت فدائیان حسین(ع) اصفهان اظهار داشت: ثمره ماه مبارک رمضان تقوا و پرهیز از گناهان است و روزه گرفتن در این ماه، تمرینی برای گناه نکردن در طول سال است. 

وی ضمن اشاره به اجرای احکام الهی با تأکید بر اینکه احکام خداوند نباید در فضای عمومی نقض شود، افزود: اگر کسی در خلوت خود و فضای شخصی احکام خدا را اجرا نکرد، به خود زیان رسانده و کسی هم کاری به او ندارد و تجسس نخواهد کرد ولی اگر شخصی در فضای عمومی منکری را انجام دهد مردم به او درباره این منکر متذکر خواهند شد.

مظاهری تصریح کرد : وظیفه آحاد مردم نهی کردن و تذکر دادن به کسی است که منکری را در جامعه انجام می‌دهد و وظیفه حاکمیت برخورد با منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه عنوان کرد: حجاب دستور و حکم الهی است و در پی آن سفارش اهل بیت معصومین(ع) است، پس بدانیم که یکی از حرام‌های شرعی کشف حجاب است که با این حرام شرعی در فضای مجازی نیز برخورد می‌شود.

وی به نقش آحاد مردم در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: نقش آحاد مردم دعوت به معروفات و نهی از منکرات است و بر این اساس این یک وظیفه شرعی برای همه مردم است که اگر در جامعه ترک شود جامعه گرفتار بلا خواهد شد.

مظاهری تصریح کرد: همه افراد جامعه حق دعوت به خیر و امر به معروفات و نهی از منکرات را دارند و این صراحت قانون است که می‌گوید همه باید این مهم را انجام دهند و بدانید که مدل دعوت به خیر باید مومنانه باشد و اگر کسی در برابر دعوت مومنانه به خیر توهین کند طبق قانون مجرم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با تأکید بر مخرب بودن بی‌تفاوتی در جامعه بیان داشت: نباید به مسائل جامعه بی تفاوت باشیم و بگوییم به ماچه، زیرا این بی‌تفاوتی جامعه را به تباهی خواهد کشاند، تا زمانی که در جامعه انذار و تذکر باشد، به سمت خیر و رشد وکمال پیش خواهد رفت اما اگر مردم نسبت به جامعه بی‌تفاوت باشند آن جامعه روبه افول خواهد رفت.

وی با بیان اینکه منکر مانند یک پازل است، عنوان کرد: اگر یک منکر در جامعه صورت گرفت و نسبت به آن بی‌تفاوت بودیم با گذشت زمان منکرات دیگری نیز پدیدار خواهد شد و کم کم تمام جامعه را فرا خواهد گرفت بر همین اساس نباید بی‌تفاوت باشیم تا منکر در جامعه برایمان ساده‌انگاری شود.

مظاهری با تأکید بر اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن ترک شود به فرموده امیرالمومنین علی(ع) روبه سقوط و دم پرتگاهی قرار می‌گیرد که در حال نابودی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تصریح کرد: وظیفه ما در جامعه در قبال منکر تذکر دادن است که به فرموده رهبر انقلاب اثرگذار است و باید این تذکرات توسط افراد تکرار شود.

وی با اشاره به فتنه سال گذشته افزود: در سال گذشته فتنه‌ای رقم خورد که با فتنه‌های گذشته متفاوت بود و در آن همه جریان‌های ضد نظام اسلامی به میدان آمدند و این بار زن‌ها را دستاویز خود در جریان فتنه کردند که در تاریخ نظام اسلامی بی‌سابقه بود.

مظاهری بیان داشت: فتنه باشعار برای آزادی زن شروع شد همان شعاری که در انقلاب صنعتی اروپا از آن استفاده شد اما امروز به‌واسطه آزادی که مد نظر آن‌ها بود شرایط اسف‌باری جامعه اروپا را فراگرفته که خودشان نیز به این امر معترف هستند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان ضمن اشاره به اهداف فتنه سال گذشته تصریح کرد: یکی از اهداف فتنه سال گذشته بر هم زدن ثبات اقتصادی کشور و هدف دیگر آن از بین بردن حیا و عفت عمومی در جامعه برای سقوط نظام اسلامی بود اما بانوان ایران زمین با بصیرت فاطمی که داشتند نقشه فتنه‌گران را نقش بر آب کردند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب یادگار مادرمان حضرت فاطمه زهرا(س) است که مردم ایران اسلامی به‌خصوص بانوان مومنه و متدین این یادگار را حفظ کرده و خواهند کرد.

مظاهری اظهار داشت: نباید بی‌تفاوت باشیم و در این مسیر اگر همه تذکر بدهیم مطمئن باشید که اثر گذار خواهد بود و چه بسا که این تذکرات افراد را به خود بیاورد و متنبه سازد تا راه و رسم درست را دریابند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تصریح کرد: اگر برای خطای دیگران بی تفاوت بودیم بلا برای جامعه نازل می‌شود واگر بی‌تفاوت نباشیم برای جامعه رحمت و برکت به ارمغان خواهد آمد.

مظاهری در پایان گفت: شهدای عزیز از جامعه توقع دارند و در روز قیامت در باره اجرای حکم الهی حساب‌کشی خواهند کرد پس نگذاریم که مدیون خون شهدا شویم ودر جهت اجرای حکم الهی قدم برداریم.

کد خبر 753138
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 149
  • نظرات غیرقابل انتشار: 62
  • حجت IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    در خارج ایرانم برخورد کنید باید بی حجابی در کل دنیا ریشه کن بشه .
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      موافقم .اول از همه باید با سلبریتی های خارجی شروع بشه .
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      و چقدر زیبا معنی عدالت رو در پخش نظرات میبینیم .مدعیان ازادی بیان
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      واقعا چه معنی داره سلبریتی خارجی ازاد و رها بگردن و‌جوانان غیور و انقلابی ما با دیدنشان به‌گناه بیوفتن
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      146 8
      حجت دلت گونی می خواد
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      93 75
      کرات و سیارات دیگه فراموش نشه
    • زینت IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      184 9
      برای مشکلات وهمین کارهاروزبه روزبرتعدادمهاجرت کنندگان ازکشورافزوده می شه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    احسنت خدا خیرتون بده جلوی این بیحجابی هارو بگیرید
    • G IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      پراید شده چهارصد میلیون دنا شده یک میلیارد کامیون ولوو شده ده میلیارد تو به فکر تار موی خانمها هستی؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      اگر از اول جلوی بی‌حجابی در فضای مجازی گرفته شده بود حالا به فضای حقیقی نمی کشید ...
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    برخورد بشه
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      بزرگوار اصلا پراید شده خدا تومن، چه ربطی داره.حجاب ربطی به این چیزها نداره.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    دورود برشما تورابه خدا پیگیر باشین تا این بی حجابیها که چهره ی جامعمون رو خیلی زشت کرده از بین بره .
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    لطفا فضای نجازی رو کنترل کنید هر بازیگری که دماغش رو عمل کرده وعمل زیبایی کرده از خودش فیلم میگره چه معنی داره این کارها فصای مجازی هم باید از اساس درست بشه چزهای آموزنده اجازه نشر داشته باشن نه بزک کردن خودشون به درد مردم نمیخوره
  • DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    برهانی ، حقوقدان : در خصوص عدم رعایت حجاب شرعی ، هیچ شخص و نهاد قضایی و امنیتی (پلیس و دادسرا) حق احضار اشخاص را ندارند . از آنجا که جرم مندرج در تبصره ماده ۶۳۸ درجه ۸ است تنها دادگاه حق احضار افراد را دارد...
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      قوانین آلمان اینجا کاربرد نداره به کار خودت برس برای ما هم از آلمان نخسه ننویس
  • ناشناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    بند و تبصره قانونش هم اعلام بفرمایید که اگر در اداره یا خیابان و یا هر سیستمی که خواستیم امر به معروف کنیم و گفتند به تو ربطی ندارد ما را مجرم نکنند
  • وحیدمرادی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    اول از سلبریتی های دوزاری باید شروع کنند
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    تظاهر وریا چی میشه؟
  • دیدبان DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    طبق قانون مستاجر نمیتواند برای مالک کسب تکلیف کند مردم مالک و مسعولین مستاجر ۴ ساله هستند مردم میتوانند به مسعولین تذکر بدهند نه برعکس