یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در نامه ای به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه «دین خدا بازیچه و متاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسدالعقیده نیست» گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط معیشتی مردم، یکی از مهم‌ترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر حوزه معیشت و اقتصاد باشد.

هنجارشکنی - بی حجابی در نمایشگاه بهداشتی آرایشی یزد

به گزارش همشهری آنلاین، متن نامه مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس به حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شرح زیر است:

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای شیخ کاظم صدیقی

رئیس محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر

سلام علیکم

در روزهای گذشته اظهاراتی منتسب به حضرتعالی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که «مجلس، جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است. شما مردم باید وکلای خود در مجلس را بازخواست کنید». درباره این ادعای خلاف واقع نکاتی وجود دارد که منطقا شما به دلیل جایگاهی که دارید باید از آن مطلع باشید. در ادامه به صورت خلاصه به برخی نکات اشاره می‌کنم:

۱- انتظار این است که حضرتعالی در جریان باشید که مسئله عفاف و حجاب پیش از سال جدید در جلسات متعدد در نهادهای بالادستی مورد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته و از سوی مجلس شورای اسلامی به صورت صریح اعلام آمادگی شده است که اگر چنانچه متولیان امر یعنی دولت، قوه قضائیه یا فراجا معتقدند در این زمینه کمبود قانون وجود دارد، اعلام کنند تا مجلس آن را در کوتاه ترین زمان ممکن تصویب کند. و باز انتظار از حضرتعالی این است که اطلاع داشته باشید که نهادهای متولی این حوزه تاکید دارند که کمبود قانون وجود ندارد و نیاز به قانون جدید هم نیست بلکه باید قوانین موجود به شکل درست اجرا شود.

۲- حتما حضرتعالی نیز بر این نکته مهر تایید می‌زنید که هرگونه اقدام به صورت بخشی و خارج از جمع‌بندی‌های انجام شده امکان بروز اشتباه و رفتارهای خارج از ضابطه را بیشتر کند و همین موضوع ممکن است مجدد سبب سوءاستفاده دشمن و بروز مسائل امنیتی و هزینه‌سازی برای کشور شود. لذا انتظار بدیهی و طبیعی از حضرتعالی و مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که به جای بیان اظهارات تکمیل کننده پازل صهیونیسم و ارتجاع بین الملل و حرکت بر خلاف تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، به دنبال بررسی شیوه‌های جدید برای اجرای قوانین موجود در زمینه عفاف و حجاب باشید که بالاتر اشاره شد دستگاه‌های متولی معتقدند، کمبود قانون درباره آن وجود ندارد.

۳- متاسفانه برخی اظهارات درباره عفاف و حجاب در روزهای اخیر به نحوی است که شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن آن را پررنگ‌تر کرده است. سوال این است که وقتی دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب از کمبود قانون در این زمینه سخن نگفته و لایحه‌ای هم در این زمینه به مجلس تقدیم نشده، چه انگیزه ای جز سیاسی‌کاری و تخریب عقلای مجلس یازدهم باعث می‌شود که مجلس شورای اسلامی، مانع طرح عفاف و حجاب معرفی شود؟ به جز حضرتعالی، جناب آقای آقاطهرانی نیز اخیرا مدعی شده اند که رئیس مجلس جلوی طرح این کمیسیون را درباره عفاف حجاب گرفته است! عجب! گویی آقایان از سیاره دیگری آمده‌اند و در جریان امور کشور و سیاستگذاری و تصمیم‌های نهادی بالادستی و عدم نیاز به قانون جدید در این زمینه نیستند. لااقل جناب آقای آقاطهرانی که در مجالس هشتم، نهم و یازدهم در کسوت قانون‌گذار حاضر بود و هستند و در مجالس نهم و یازدهم رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بوده و هستند، حتی اگر قانونی نیاز باشد نباید مطالبه‌گر باشند بلکه باید پاسخ بدهند که در این ۱۲ سال نمایندگی و ۷ سال ریاست کمیسیون فرهنگی برای عفاف و حجاب چه کرده‌اند؟ آیا این که در سال انتخابات مجلس قرار داریم در بیان چنین مواضعی موثر است یا نه؟ چرا ایشان به یکباره در سال پایانی مجلس زبان به بیان لزوم قانون‌گذاری در این زمینه گشوده‌اند؟ در سال های گذشته که ایشان نماینده و رئیس کمیسیون فرهنگی بوده‌اند، مسئله عفاف و حجاب در کشور گل و بلبل بوده و ناگهان احساس نیاز به قانون در آن شدت گرفته است؟ انتظار از حضرتعالی به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که جلوی سیاسی یا امنیتی شدن مقوله عفاف و حجاب را بگیرید و اجازه ندهید برخی برای لیست‌های انتخاباتی خود از عفاف و حجاب هزینه کنند.

۴- به عنوان نماینده مردم شریف تهران و در جایگاه وکالت مردم ایران اعلام می‌کنم که مشی و سیاستگذاری در این زمینه نباید ذره‌ای از آنچه رهبر معظم انقلاب درباره عفاف و حجاب فرموده‌اند، تفاوت کند. ایشان صراحتا «ضعیف الحجاب‌ها» را نه مخالف دین نه انقلاب ندانسته‌اند و حتی گفته بودند که به برخی از آن‌ها غبطه می‌خورند. آیا خط و مشی افراد منتسب به شما و منصوبین  شما که اظهارات عمیقا غیر درست و ضدامنیتی و خلاف واقع درباره عفاف و حجاب بیان می‌کنند همین مشی رهبر حکیم انقلاب است؟ چه نسبتی است میان تفرقه و نقارافکنی مجموعه تحت زعامت شما با مشی وحدت آفرین رهبری؟ آیا این که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی راهبردی اول فروردین هیچ اشاره به موضوع عفاف و حجاب نکرده‌اند اما برخی این موضوع را تاجایگاه مسئله اصلی و اول کشور بالا برده‌اند، برای حضرتعالی و سایر دلسوزان ایجاد سوال و ابهام نمی‌کند؟

۵- و باز در جایگاه وکالت مردم ایران تصریح می‌کنم که اکثریت مردم ایران با هنجارشکنی و برهنگی در خیابان‌ها مخالف‌اند و صف هنجارشکنان را از ضعیف‌الحجاب‌ها جدا می‌دانند. طبیعتا با کسانی که با کشف حجاب یا برهنگی در خیابان‌ها، دست به هنجارشکنی می‌زنند باید برخورد قانونی شود. معتقدم که در این مسیر حتما نباید سراغ شیوه‌های پوسیده و شکست‌خورده قبلی برای این مسئله رفت. شیوه‌هایی همچون گشت ارشاد که قبلا باعث بروز مسائل امنیتی و سیاسی برای کشور و مردم شده‌اند، جواب این مسئله نیست و حتما متولیان امر در اجرای قوانین باید سراغ شیوه های موثر و کم هزینه بروند تا برخورد بازدارنده با هنجارشکنان انجام شود.

۶- باز هم تاکید می‌کنم که اگر پیام نوروزی و سخنرانی راهبردی اول فروردین رهبر معظم انقلاب برای همه ما فصل الخطاب است، که ان‌شاء‌الله هست، ایشان اصلی‌ترین مقوله و مسئله کشور را در شرایط کنونی، معیشت مردم و اقتصاد می‌دانند و به همین دلیل سال جاری را سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند. و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط معیشتی مردم یکی از مهم‌ترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر همین حوزه معیشت و اقتصاد باشد و لذا انتظار از همه متولیان در همه حوزه‌ها این است هر اقدامی انجام می‌دهند یا هر موضعی می‌گیرند، به مسئله اصلی و اولویت کشور و مردم نیز دقت و توجه داشته باشند.

در پایان به عنوان احدی از آحاد مسلمین؛

شما و منصوبین را مشفقانه به سبیل رحمت نبی خدا، اولیا، صلحا و ائمه هدی  فرا می‌خوانم. در بیان مواضع خدا را در نظر بگیرید و مصلحت دین خدا را.

اگر شما و دوستانتان در پی فتح کامل پارلمان هستید و از فرط بی‌کارنامه بودن مجبورید به ریسمان حجاب متوسل شوید، در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید. دین خدا بازیچه و متاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسد العقیده نیست که هر روز مانند مارگیران آن ملعبه قدرت‌طلبی کنند.

تاریخ اسلام مشحون از مفتیانی است که دین به میل خود تفسیر کردند و صلح را به حاشیه رانند. اما انقلابیون مسلمان و باورمندان به مکتب خمینی و  خامنه‌ای ایستاده‌اند تا زدودن همه مظاهر کفر، شرک و تحجر...

والعاقبه‌للمتقین.»

کد خبر 751472
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 127
  • نظرات غیرقابل انتشار: 76
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    کور خوندید بخواید به هر بهانه ای زنهارو لخت کنید این مشکلات از صد و بیست سال پیش بوده حجاب چه ربطی به معیشت داره یه زن لخت بشه دلار ارزون میشه یا بیکاری حل میشه نفوذی ها به دنبال ولنگاری هستن برنامه از اول هم همین بوده حتی تو تلوزیون دنبال عادی سازی بودن شو راه انداختن کور خوندید جمع نکنید این ولنگاری رو جمعش میکنیم اونم با شدت و زور این اخرین اخطار هست
    • حسن IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      یه کم یواش
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      وای چقدر خطرناکی تو :)
    • ناشناس IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      خطرناک وقتی بود که برای لخت شدن و فحاشی و چند تار مو آدم کشتند
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      مثل اینکه تو هم دنبال سطل ماست هستی؟
    • مشاوره IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      ازهرجای دنیابپرسیددرهرکشوری قانون رامطابق میل انسان های کشورتعیین می کنندکه همه رادرنظرمی گیرندچون همه برای کشورزحمت می کشندامادرکشورماقانون مطابق میل معدودای افرادوضع شده که بایدهمه افرادکشورسهم داشته باشندتاعدالت نیزاجراشود.
    • امین IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      تو که عددی نیستی،، اگه از فرمایشات حضرت آقا خارج بشید ، برای ما خوارج هستید و درس خوبی خواهید گرفت، حد و حدود را رهبری مشخص میکنند.نکنه تو از ایشان بیشتر قوانین خدا را میفهمی!! اگر احتمال تاثیر بود با خوشرویی امر به معروف کن و برو، قدمی بیشتر بردارید از حد خارج شدی. امثال تو بدنبال فتنه در کشور هستید، فتنه گر واقعی شمایید.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      84 14
      پازل رازمانی می سازیدکه ملت ومردم رانشناسید
    • سیاوش IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      ولنگ بازافکارامثال شماست که باعث بروزاین مشکلات هست بس کنید
    • سعید کاظمی * IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      15 9
      حضرت آقا فرمودند حجاب ضعیف نه قانونمند ضعیف🤨
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    لعنت به مغزهای پوسیده و عقب مانده
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      چند کلاس سواد داری
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      33 55
      مشخق شد که شما حتی شرایط امر به معروف ونهی از منکر را در تو ضیح المسائل مطالعه نکردید وشرایط آن رانمی دانید ائمه‌ اطهار سلام الله علیها چگونه نهی از منکر میکردن؟ اینگونه نیست که شما با عصبانیت و خشونت بیان می‌کنید متاسفم
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    مجلس درجایگاهی است که دستورات قرآنی رانهادینه کند
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      آقای مجتبی توانگر را بفرستید سر چهار راه امر به معروف کنند مردم یاد بگیرند
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      67 23
      اتفاقا آنهایی که نگران ریزش رای هایشان هستند همین امثال توانگرها هستند از یک طرف به حرف های آقا استناد می کنند از آن طرف خلافش را عمل می کنند
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      15 95
      عده ای می گویند قوانین موجود کافی است و عده ای دیگر می گویند قوانین موجود قدیمی و بازدارنده نیست جناب مجتبی توانگر بجای موضع دفاعی به وظیفه ای که برایش حقوق میگیرید و ... عمل کنید قوانین محکمی در حیطه حجاب لازم است چه برای ضابطین قضایی و آمران و چه برای حنجار شکنان و بی حجابان طوری که مو لای درزش نرود قوانین موجود کلی گویی است و به درد حال حاضر نمی خورد
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    آقای صدیقی ازنیروهای خدوم وارزشی هستندوبعیداست مجلس راتخریب کند
  • امیر‌مرادی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    توانگر‌ دین‌ خدا. بازیچه‌ تو .‌وامثال‌ تو‌ هم‌ نیست‌ که‌ طبق‌ میل‌ خود‌ قانون‌ وضع‌ کنید‌ وچیزی‌را که‌ اجبار‌ و دستور‌ نیامده‌ .تبدیل‌ به‌ اجباری‌ کنید
    • ناشناس IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      13 85
      مرادی توضیح بده داستان چی بوده چی رو زورکی قانون کردن بگو ما هم بدانیم.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    بخدا مردم دشمنان واقعی این کشور را میشناسند آنان که دل بدرد این مردم هستند در کنج عزلت نشسته و بر اقبال بدشان که در چنین زمانه ای پا به عرصه وجود گذاشتند که هرگز از فیلتر شورای نگهبان جان بدر نمی‌برند و گرنه دو روز را اگر بودند در راه درست قدم برمی‌داشتند نه مثل نمایندگان مجلس در ادوار حال و گذشته ، شما بفکر مردم نیستید
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      نه بابا یک کلام هم از مادر عروس اگر آن هایی که نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند سر کار بودند که الان ما هم مثل مردم اوکراین آواره شده بودیم
  • ماهان IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    مقایله با بی حجابی خوبه ولی چرا در روز ۲۲بهمن جلوی بی حجاب هارو نمی گرفتید
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      شل حجاب با بی حجاب دوتاست خودت تو کدام راهپیمایی شرکت کردی
    • ناشناس IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      چون باید همه میفهمیدید حتی بی حجاب ها هم به جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی و دین اسلامی و رهبر اسلامی شان معتقد و تسلیم هستند اگرچه فریب کافران را خورده اند و راه را اشتباه می‌روند ولی ذات شان خدا طلب است
  • کاربر IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    حجاب نه نیاز اول جامعه بلکه نیاز ضروری حکومت ناکارامد و بی برنامه برای انحراف افکار عمومی از مسایل اصلی مثل اقتصاد ویران تورم نجومی و گرانی کمر شکن و چهلسال سیاست غلط است. والا نه مردم یه شبه عوض شدن نه دین جدید و پیغمبر جددیدی آمده. حضرات بجا مردم دارن خودشونو بازی میدن. مردم آکاه تر ازین حرفان. حکومت فقط داره برا خودش هزینه میده .
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      84 17
      افرین
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      اگر شما راست می گویید اقتصاد؛ ویران تورم؛ نجومی و گرانی؛ کمر شکن است همه اش درست ولی چرا قشر مرفه و پولدار جامعه حجاب از سر برداشته در وسط خیابان و دشت و کوه به پایکوبی و رقاصی و ... می پردازند شادی برای گرانی و فقر مفهومش چیست این مسائل باید روی قشر ضعیف جامعه تاثیر بیشتری داشته باشد چرا یک نفر از بی حجابان از قشر ضعیف جامعه نیست چون قشر ضعیف خدا شناس است آبرودار است شما بروید بهانه دیگری برای خودتان جور کنید
    • سام IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      44 12
      درود بر شما دقیقا همینه
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      27 11
      احسنت و مرحبا به شما. بسی جای خوشحالی داره و از تعداد منفی ها مشخص شده که چقدر مردم آگاه شدند. احسنت به مردم فهیم ما.
  • داود IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    اگر قانون حجاب هست ،،،که هست ،،چرا و به دلیلی اجرا نمی‌شود. هروز بی حجابی بیشتر می‌شود و بر خورد سرد ،،،جامعه اسلامی در قدم اول نیاز به فرهنگ غنی اسلامی دارد که با این ابزار می‌توان با ارتباط با هنجار شکنان این روانپریشی غربی را تا حدود زیادی بر طرف و با تفهیم به آنان در مورد اینکه مفعول برای امنیت خود و جامعه باید حریم امنیتی برای خود ایجاد و حجاب یکی از ابزار فرهنگی است که مانع تعرض وناهنجاری اجتماعی میگردد.و از این طریق افراد فارغ از هر گونه گرایش دینی به این تفهیم خواهند رسید
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      این روانپریشی غربی نیست هموطن کل دنیا از غرب تا شرق حتی عربها هم پوشش اختیاری رو پذیرفتن
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    94 13
    افسوس ازاوضاع امروز افسوس
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      16 61
      جز معدود نمایندگان کمیسیون فرهنگی که در اجتماع زنان و مادران محجبه [ ای که قبل از عید مقابل مجلس در دفاع از حجاب تجمع نمودند] شرکت کردند بقیه نمایندگان کجا بودند انتظار بود مجلس یکپارچه برای مقابله با بی حجابی بپا خیزد مگر ابتدای دوره قسم نمی خورید که فلان و بیسار پس چرا به وظایف خود عمل نمی کنید انفعال تا کی سکوت امثال شما باعث جری تر شدن دشمن می شود بجای بیانیه های دشمن خوشحال کن و فرا فکنی به طرح موضوع و تصویب قوانین بپردازید که صندلی مجلس وفا ندارد
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    موضوعات بسیارمهمتری درکشوروجودداره ولی وان حل کردن اونهارونداریدفقط به موردحجاب اجباری میپردازید
    • نجفی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      12 46
      اگر امروز جلوی ولنگاری رو میگیرن فردا با بیکینی ولخت بیرون میان آنقدر ماهواره نگاه کرده آمد که قبح حیا ازبین رفته
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    دعوا نکنید مجلس و دولت برا خودتان
    • ناشناس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      مجلس و دولت باید بر اساس اسلام دین رسمی کشور قانون وضع کنند
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    17 95
    در این قائله یک عده با مغالطه و لفاظی میخواهد مخاطب را گیج کنند. بشکند قلمی که در مسیر شیطان و دشمنان این مردم و مملکت قلم فرسایی می‌کند. ... عمل این آقای ماست بدست، که البته هنوز هم مشکوک است، تا همین حدش هم مورد تأیید هیچکس قرار نگرفته و قطعا با آن برخورد می‌شود، ولی در مقابل، افرادی از طیف معلوم‌الحالها وقتی گردن مدافع امنیت را بریدند، یا آنان را با قمه و و مشت و لگد شکنجه میکردند و به شهادت میرساندند، نه تنها اعتراضی در کار نبود بلکه تشویق هم میکردند، آنجا خون ریخته شد و جان
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    87 27
    انسانیت انصاف حق کسی راپایمال نکردن حق کسی نخوری به هم ودوروریات یعنی حجاب یعنی عفاف یعنی عشق به خدا
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      67 33
      اشتباهی منفی دادم دقیقا همینه اولویت انسانیته نه یه تیکه پارچه
  • فاطمه IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    آن همه شهید واقعا برای چه بود؟کاش با بی حجاب ها برخورد جدی میشد
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      77 11
      شهادت فقط برای حجاب بود؟ یا برای همه مسائل در حوزه های مختلف مثل اقتصاد . فرهنگ و... که اوضاع معیشتی در صدر هست فکر نمی کنم شهیدی از این اوضاع اقتصادی راضی باشد چرا که کاد الفقر ان یکون الکفر
  • هادی مهدی پور IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    90 12
    خدا پشتیبان وکیلان سالم مردم باشد بنده خدا حرف حق زده امر به معروف و نهی از منکر آیا شامل معیشت و تورم نمیشود؟!! آیا این ستاد نمی‌داند و نمی‌تواند به دولت محترم بفرمایند از افزایش تورم،بازی با ارز منکر است و شخص رئیس جمهور را از این وضعیت جنگی نهی کند؟!!!
  • عباس LT ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    57 5
    آقای توانگر شما هم به نوعی همان مسیر را رفته و میروید منتهی به نفع خود چرا فکر می کنید قیم ملت بزرگ ایران هستید از کجا این اختیار و قدرت را پیدا کرده آید ثروت ملت را بخورید وعلیه ولی نعمت خود عمل کنید دست از تندروی بردارید به مردم بپیوندید پشیمان می‌شوید
  • محمد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    کاملا مشخصه که حجاب را سیاسی و امنیتی کرده اند و مسئله اول مملکت قلمداد می‌کنند تا ناکارآمدی و ضعفهایشان در اقتصاد و معیشت مردم پوشش داده شود !
  • CA ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    22 93
    . تا، می‌گوییم ،این يک نقشه برای،. ترويج فساد و بی بند و باری و از بین بردن حرمت هاست  است  ،، می‌گویند مشکلات اقتصادی و دلار را حل کنید  . در حالی‌که اغلب بی بندوباری ها  مربوط به تردد پولدارها در  پاساژهای گران  شهر است، در تعطیلات عید به کیش و قشم، تشریف می‌بردید ، تا ببینند، . کار به جایی رسیده که در ماه رمضان در جامعه، با نیم تنه و شلوارک  تردد دارند و شرب خمر می‌کنند ،و بدون حجاب به اماکن مقدس میروند،. کاری که در قبل از انقلاب هم انجام نمی‌شد
    • امین IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      54 7
      تو چرا همیشه با پرچم کانادا نظر میدی،
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    23 62
    قبلا بی حجابی بوده آیا لخت شدن و برهنه شدن هم بوده ؟ شما ها دلسوز این نظام نیستید که اکر بودید انقدر کار شکنی نمیکردید !
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    97 8
    چرا هر چیز داخل را به صهیونیست ها ویا آمریکا ودیگر کشورها ربط می دهید رفتارهای خود را که عامل بهم ریختگی در کشورهست چرا دنبال توجیح برای خودتان هستید چرا فرزندان شما با پول این ملت هر کاری را دوست دارند چه در داخل وچه در خارج انجام میدن وحتی کشور را جای زندگی برای خود نمی دانند چون کشور بسته ای شدیم
  • بی‌نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    95 10
    آقا تو رو خدا ول کنین دولاخ مو رو بچسبین به وضعیت اقتصاد، کمر مردم شکسته نای حرکت ندارن به خدا قسم بسه دیگه، اگه یک دهم این حساسیت رو نسبت به معیشت میداشتین الان محتاج نداشتیم
  • یعقوب IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    85 6
    خوشم میاد حتی طیف تندرو هم برای کسب قدرت به جان هم افتاده اند.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    78 6
    دین خدا بازیچه دست قدرت طلبان نشده ؟
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    46 6
    کدوم ستاد دیگه
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    41 27
    کسی موافق بی حجابی نیست مخالف خود محوری و تفسیر به رای کردن مسائل جامعه است ایجاد مسئله اعتقادی کار یک شبه و زوری نیست نیاز به رفتار و گفتار درسته با روش درست داره
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    64 8
    دین خدا رو امثال تو برای منافع خویش تحریف می کنن
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    100 9
    موضوع حجاب وسیله ایی برای پوشاندن ضعف شدید مدیران در اقتصاد وسیاست
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    17 55
    شال وروسریشون شال گردن کردن اینامنتظرن اون شال گردن بندازن کنار اذیتشون میکنه منتظرن یکی جلوبره بقیه دنبالش دخترام خوب بودن جامعه خرابشون میکنه میترسم خداکمک
  • محسن IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    12 64
    سلام علیکم بهتره هم برای مسئله کشف حجاب و امر به معروف و نهی از منکر اگر چه دینی و شرعی است قوانینی اجرایی حکومتی هم وضع شود
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    9 52
    با سلام آقای نماینده تهران ضعیف حجابها نه بدون حجابها دقت بفرمایید و تکرار کنید ضعیف حجاب نه بی حجابها از وضع تهران مشخص است عملکرد نماینده ها آنجا را
  • حاجی US ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    9 68
    باسلام من واقعا ناراحتم دین اسلام با برداشتن حجاب درایر ان بخطر افتاده یکی پیدا بشه درست کنه
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      56 12
      شما چرا با فیلتر شکن میری چیزای بد بد میبینی پسرم ؟ نامحرم هارو نگاه نکن زشته
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    12 74
    وقتی زندگی مردم فقط بر پایه ی مادیات باشد مسلما شهوت و فساد در درجه ی دوم قرار می گیرد لطفا فرهنگ ساده زیستی و ازدواج آسان را در میان مردم رواج دهید تا مسئله ی بی حجابی و بی حیایی توسط عده ای نفوذی جمع شود هر چند هم که با اهمال کاری مسئولین وقت وضع از این بدتر خواهد شد
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    79 4
    از دلواسپان برجام و جدیدا عربستان چه خبر
    • یوسف IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      5 26
      برجام معیشتمونو نابود کرد حالا اومدی به مردم میخندی،اگر عدالت بخواد برقرار بشه باید تمام عاملین برجام اعدام بشن
  • ناشناس IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    13 46
    حق پدرت و بیامرزه حرف دل مردم زدی.هرروز یک قانون من درآوردی ... زندگی و برای مردم تلخ کردن اگر کلام رهبری چراغ راه این ملت است پس این افراد چکاره هستند که خودشان قانون وضع میکنند وخودشان محاکمه میکنند مردم ونسبت به نظام بدبین میکنند باید جلوی تک روی وآشوب این افراد گرفته بشه تا به امنیت مملکت لطمه ای وارد نشه.
  • جلال US ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    74 7
    چرا هرجا کم میاورید پای شهدا را میان می کشید اونی که تو سوریه شهید شد بخاطر حجاب بود سوری ها که اکثریت بی حجاب هستند وخیلی جاهای دیگر که شهید شدند
    • سلام IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      5 34
      وصیت نامه هاشون بخون اگر دنبال حقیقت هستی تا بفهمی
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    63 9
    ما شدیم کاسه داغتر از اش کشورهای عربی که مرکزیت ظهور اسلام است آزادی پوشش‌ دارند مثل امارات و لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و حتی خود عربستان
  • at IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    16 72
    فقط اجازه تام بدن به بسیجیا و سپاهیا تا همه بی حجابها را از خیابونا جمع کنن
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    66 10
    کجای کشورداریتون اسلامی هست که حجابتون میخوان اسلامی باشه؟ بانک؟؟؟ افراد متخصص در جای خودشون هستن؟ عدالت اجتماعی رو رعایت میکنید؟ تورم ندارید؟ به فکر گرسنه ها هستید؟ و...
  • وحید IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    64 10
    خود پیغمبرم به زور کسیو وادار به مسلمون شدن نکرد، حالا شما به زور میخواید حجاب کنید سر دخترا، یا شما اسلام رو از یه شبکه دیگه دیدید یا ما اسلام رو متوجه نشدیم، خلاصه هر چی که هست هممون تو این مملکت عاقبت بخیر بشیم انشا الله
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      3 37
      تو از کجا به این نتیجه رسیدی کجا پیامبری که حکومت اسلامی تشکیل داد به دخترها گفت شما راست راست توی کوچه وبازار راه برید و کسی حق نداره به شما حتی تذکر بده دقیقا منبع تاریخی خودت رو ذکر کن بزار بقیه استفاده بکنن
  • عباس گرانمهر IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    51 7
    مدعیان دغدغه واقعی برای دین مبین ندارند مسیله حجاب مستمسکی برای مطامع خودشان است.
  • SE ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    35 6
    عجب دکانی والله آقا دروغ چرا تا قبر آ آ آ آ....
  • حسنی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    31 22
    واقعا توی خیابان مردم لخت هستند چون من ندیدم یا بی حجاب ها را لخت میگویند
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    35 5
    با سلام جناب توانگر بسیار زیبا تحریر فرموده اید ولی ای کاش در مجلس جلوی کسانی که بر پیکر دین می تازند بگیرید و امروز بواسط عملکرد اینان که بیشتر در لباس پایداریها هستند فاصله مردم از دین و مظاهر آن زیاد شده
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    65 6
    واقعاً اگر نگران حجاب هستید،لواسان پر از فساد رو جمع کنید،ویلاهای ۲۰۰۰ میلیارد تومانی که استخر مختلط و مشروبات و... هزار فساد دیگر رو نمیبینید؟ خودتونو به اون راه نزنید. ربا، رانت حکومتی،خصوصی سازی، کشور رو به ویرانی کشونده.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    47 4
    اقای توان گر دین خدا بازیچه دست شما هم نیست که فقط،شما برداشت دل بخواه خودتان را داشته باشید در دین خدا لا اکراه فدین هم هست یعنی در دین داری زیاده روی نکنید و مردم را به جون هم نندازید
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      3 27
      لا اکراه فی دین در اصل دین داری هست شما میتونی دین دار باشی یا دین دار نباشی میتونی مسلمان باشی یا نباشی وقتی مسلمون شدی باید به اصول و قواعد پایبند باشی شما وقتی میری مدرسه باید یه تعداد کتاب مشخص رو بخونی و نمره قبولی بگیری نمیتونی بگی من ریاضی دوست ندارم در عوض علوم دوست دارم باید توی همه درس ها حد اقل نمره رو بیاری هر آیه ای یه معنی داره یه تفسیر برو تفسیر این آیه رو بخون
  • حسین IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    20 33
    جلوی دو قطبی شدن در آحاد مردم را با تدبیر بگیرید و بین نظام و مردم فاصله ایجاد نکنید
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    4 12
    خیلی کوبنده و منطقی پاسخ داد
  • محمد IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    4 12
    این نامه نشان میده حق با آقای صدیقی است
  • محسن IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    3 21
    دوست عزیز،لطفابعضهم ببعض یابه قول معروف یکی به نعل یکی به مخ نزنید.همگی دست بدست هم بدیدواین معضل بزرگ روحل کنید.ومردم روبازیچه مطامع خودقرارندید