سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، سومین روز برگزاری خود را در مصلی تهران  پشت سر گذاشت. در این دوره برگزار کنندگان سعی کرده اند با بخش‌های متنوعی فضای معنوی دلپذیری برای مخاطبان فراهم کنند.  

نمايشگاه قران 2

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه‌های سی امین نمایشگاه بین اللملی قران کریم با شعار «میخوانمت» به گونه‌ایی طراحی شده تا برای همه سنین و اهالی خانواده جذایبت داشته باشد. به عنوان یک برنامه فرهنگی – اسلامی برای خانواده‌ها مروری داریم بر برنامه‌های این دوره از نمایشگاه قران کریم.

نمایش عروسکی

نمایش تعاملی روزانه با سانس‌هایی که از قبل باید بلیت آن را برای کودکان رزرو کنند، با اجرای 30 دقیقه ترکیب بین فیلم و نمایش عروسکی و اجرای تعاملی بین کودکان و بازیگران در دستور این بخش قرار دارد.

فروشگاهی مبتنی بر شخصیت‌های ایرانی طراحی و ارائه می‌شود و محیط امن‌تری برای دریافت محصولات حوزه کودکان ارائه خواهد شد. در بخش‌های جنبی نقاشی، قصه‌گویی، خطاطی، کتابت، تذهیب، بازی و سرگرمی و شهر فرنگ و دو استودیو تصویری و عکاسی تعبیه شده تا کودکان تجربه ملموس‌تری داشته و با مربیان حرفه‌ای حوزه کودک مفاهیم را در قالب‌های مختلف تمرین کنند.

تئاتر و سرود

در بخش هنرهای دینی نمایشگاه، هفت گروه تئاتر آئینی آمادگی اجرا در موضوعات مرتبط با قرآن و عترت و همچنین بخشی از زندگی شهدای هسته‌ای همچون شهید فخری‌زاده را دارند.

اجرای موسیقی «بانگ افطار» از دیگر برنامه هاست. برخی از اقوام و قومیت‌ها به لحظه افطار در کوچه‌ها حاضر شده و سازه‌های محلی خود را به موجب اعلام زمان افطار اجرا می‌کنند. ، در واقع این به نوعی جشنی برای شکرگزاری روزه‌داری برگزار می شود.

اجرای 11 گروه‌ سرود قرانی نوجوانان که متولدین  در رده‌های سنی دهه 70، 80 و 90 را شامل می شود.

روان‌سنجی هوشمند وخدمات مشاوره‌ای

امسال دومین سالی است که بخش مشاوران قرآنی در نمایشگاه قرآن حضور دارند. مشاوران از بین اساتید دانشگاه و شخصیت‌های حوزوی در رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و خانواده انتخاب شده اند. ارائه راهنمایی‌هایی با نگاه دینی و تربیت معنوی است، به مخاطبان هدف این بخش از نمایشگاه است.

در بخش ویژه روان‌سنجی هوشمند مخاطبین براساس سامانه‌ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود با وارد کردن شماره‌شان، لینکی برای‌شان ارسال می‌شود که پس از ورود به آن می‌توانند از خدمات روان‌شناسی بهره ببرند، سپس نتایج جلسات روان‌شناسی در اختیار درمان‌گرها قرار می‌گیرد و آنها راهنمایی لازم‌ را انجام می‌دهند.

مسابقه «می‌خوانمت»

مسابقه پویشِ می‌خوانمت در 2 رشته عکاسی و نویسندگی متن کوتاه در 30 موضوع در حین برگزاری نمایشگاه آغاز می‌شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند در این 30 موضوع در دو محور مذکور تولید محتوا داشته باشند و آنها را در صفحات و سایت شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. این پویش مسابقه جنبی عکاسی از محیط نمایشگاه هم دارد.

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به منظور انس و الفت بیشتر عموم مردم، با قرآن کریم و آموزه‌های کلام الهی، مسابقه‌ ویژه پویش سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اولین روز ماه مبارک تا عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

در این مسابقه که در نرم‌افزار کاربردی باد صبا برگزار می‌شود، روزانه یک سؤال از مجموعه قطعات سی‌گانه پویش می‌خوانمت به همراه سه گزینه مطرح می‌شود و علاقه‌مندان به مدت 24 ساعت و تا ساعت 9 صبح روز بعد برای شرکت در مسابقه فرصت دارند.

شعر قرآنی و صنایع دستی

در طول زمان نمایشگاه علاوه بر برگزاری اختتامیه جشنواره شعر قرانی، 10 شب شعر و گفت‌وگو هایی پیرامون تاریخ و ادبیات ایران‌ با حضور شاعران برگزار می شود.

در قسمت ورک‌شاپ محصولات به صورت زنده توسط هنرمندان صنایع دستی ساخته می‌شوند. بازدیدکنندگان نحوه تولید محصول را مشاهده کنند و هم از محصولات بازدید کنند. امکان خرید محصولات نیز در این بخش وجود دارد.

رویدادهای نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تلویزیون، رادیو، تلوبیون و فضای مجازی قابل پیگیری است.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا 12 فروردین‌ماه 1402 در مصلای امام خمینی (ره) توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود و تا 26 فروردین‌ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.

کد خبر 751431
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha