در برنامه نمایش فیلم‌های سینمایی برای نمایش در ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ نام دو فیلم باعث تعجب اهالی سینما شد. فیلمی با موضوع دفاع مقدس و فیلمی درباره کودکان و نوجوانان. دو فیلمی که سرنوشت متفاوتی پیدا کردند.

شماره 10

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته اعلام نام فیلم های «شماره ۱۰» ساخته حمید زرگرنژاد و «بچه های طوفان» ساخته صادق صادق دقیقی در شبکه های یک و امید به نمایش در خواهند آمد. اعلام این خبر در حالی که فیلم «شماره ۱۰» هنوز اکران نشده و فیلم «بچه‌های طوفان» در برنامه اکران نوروز قرار دارد، باعث تعجب اهالی سینما شود. با توجه به شراکت بنیاد سینمایی فارابی در تولید این اثار  این نهاد برای پخش این فیلم‌ها از شبکه های سیما با مدیران سزامان صدا و سیما به توافق رسیده است. اما  ساعاتی بعد از انتشار این خبر نامه ایی و نقل قولی از دست اندرکاران این دو فیلم منتشر شده که نشان می داد توافق فارابی و صدای و سیما بدون هماهنگی با سازندگان این اثار بوده است.

 نامه ایی از ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم شماره ۱۰ مننشر شد که در آن از پیمان جبلی، مدیر سازمان خواسته بود که به جای نمایش فیلم در ۱۲ فرودین آن را همزمان با با سالروز بازگشت اسرا از تلویزیون پخش کند. به نظر می رسد تهیه کننده با این نامه قصد داشت که  حقوق فروش نمایش خانگی فیلم را قبل از نمایش تلویزیونی زنده کند. اما نامه بی جواب ماند و فیلم «شماره ۱۰» روی آنتن شبکه یک رفت.

فیلم سینمایی «شماره ۱۰» درباره فرار دو اسیر ایرانی از یکی از اردوگاه‌های بعث در زمان جنگ تحمیلی است و در آن مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت و با ۱۱ نامزدی توانست در ۴ رشته بهترین نقش اول مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره ‌پردازی و بهترین طراحی صحنه جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کند.

صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم در حال اکران «بچه های طوفان» دیروز اعلام کرد که با مدیر شبکه افق توافق کرده که نپخش فبیلمش در روز ۱۲ فروردین منتفی شود. صادق دقیقی شراکت بنیاد فارابی را هم رد کرد. و به ایسنا گفته بود که فارابی تنها ۲۰۰ میلیون تومان به پروژه کمک کرده است. «بچه‌های طوفان» دیروز از شبکه امید پخش نشد. اکران این فیلم که کم فروش ترین برنامه نوروز ۱۴۰۲ است همچنان ادامه دارد.

فیلم «بچه‌های طوفان» ۳ سال قبل تولید شده که پیش‌تر نام آن «چهل کچل» بود و کارگردانش گفته بود «بچه‌های طوفان» نام خارجی آن برای شرکت در جشنواره‌های خارجی بود. این فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره رشد را گرفته و در جشنواره کودک هم پروانه زرین بهترین دستاورد هنری و بهترین بازیگر نوجوان را دریافت کرده است. در «بچه‌های طوفان» پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی و بازیگران نوجوانی همچون رضا مهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی بازی کرده‌اند.

کد خبر 751227
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha