معترضان بر ضد تغییرات قضایی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد ایجاد کند، نشانه‌ای از عقب‌نشینی نشان نمی‌دهند و با وجود به تاخیر افتادن این تغییرات تظاهرکنندگان روز شنبه با خیابان‌ها آمدند و خواستار لغو کامل آنها شدند.

protest

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز نتانیاهو که با خیزش داخلی و ابراز نگرانی و مخالفت در واشنگتن روبرو است، دوشنبه گذشته برنامه اصلاحات قضایی را متوقف کرد تا امکان مذاکره برای مصالحه‌ا میان اتحاد ملی‌گرا- مذهبی او و احزاب مخالف ایجاد شود.

اما معترضان می‌گویند به سخنان نتانیاهو اعتماد ندارند و آن را صرفا یک نمایش سیاسی به هدف متوقف کردن اعتراضات می‌شمارند.

یکی از نقاط اصلی اختلاف در فشار ائتلاف حاکم برای به دست آوردن قدرت بیشتر در انتصاب قضات از جمله قضات دیوان عالی است.

منتقدان اقدام دولت نتانیاهو را تهدیدی برای استقلال دادگاه‌ها و تلاشی برای کودتای قانونی می‌دانند. موافقان این تغییرات می‌گویند هدف این است که از نخبه‌گرایی و مداخله‌گرایی قوه قضایی کاسته شود.

نتانیاهو که به خاطر اتهامات فساد که انکار می‌کند، تحت محاکمه است، می‌گوید اصلاحات قضایی برای متعادل کردن شعبه‌های حکومت ضروری است. حزب لیکود نتانیاهو و متحدان سیاسی‌اش در راست افراطی از طرفدارانشان خواسته‌اند یک ضد تظاهرات در برابر معترضان به راه بیندازند.

رسانه‌های اسرائیل تخمین زدند که بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در اعتراضات ضد دولتی در روز شنبه شرکت کردند و و بزرگترین تظاهرات در شهر تل‌آویو رخ داد.

کد خبر 751203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha