سید حمید سجادی اظهار کرد: رفع مشکلات بیمه و معیشت ورزشکاران در اولویت برنامه‌های  وزارت ورزش و جوانان است.

حمیدرضا سجادی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،  سید حمید سجادی در حاشیه بازدید از تمرینات اردوی تیم ملی کشتی با اشاره به حضور ورزشکاران در اردوهای ورزشی در ایام تعطیل در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی، کشتی گیران در حال انجام فعالیت‌های طاقت‌فرسا هستند و علاقمند بودم که در کنارشان باشم تا ضمن آرزوی موفقیت برای ورزشکارانمان، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و در خواسته‌هایشان قرار بگیرم.

وی افزود: درخواست‌های کشتی گیران در دستور کار و مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدوارم با کسب بهترین نتایج در مسابقات مانند همیشه موجب شادی دوستداران کشتی شوند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های  سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته در دیدار ورزشکاران با دکتر رییسی، موارد مرتبط به بیمه و سوابق ورزشکاران مورد بحث قرار گرفت که در پایان دیدار  رییس محترم جمهور دستور رسیدگی به بیمه، رفاه و معیشت ورزشکاران دادند. بر همین اساس در چند ماه گذشته رفع مشکلات بیمه و معیشت ورزشکاران در اولویت برنامه‌های  وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

سجادی در ادامه خاطر نشان ساخت: به همین منظور صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی در راستای بیمه ورزشکاران طرح کاملی را تهیه کرد که پس از تعطیلات رونمایی خواهد شد و امیدوارم با اجرای این طرح بخش عظیمی از دغدغه‌های جامعه ورزش رفع شود و مورد رضایت رییس جمهور باشد.

وی با اشاره به جایگاه کشتی در ورزش کشور گفت: بسیاری از وزرای ورزش کشورهای مختلف پس از سفر به ایران در خواست برگزاری اردوهای کشتی را در ایران داشته‌اند و ما باید بیش از گذشته به این رشته ورزشی توجه کنیم.

همچنین سجادی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی وقفه رییس فدراسیون کشتی، کادر فنی و هیات رئیسه فدراسیون بیان کرد: از علیرضا دبیر درخواست برگزاری نشستی با حضور مدیران ورزشی کشور در محل فدراسیون کشتی به منظور تبادل تجربه برای تامین منابع، تجهیز امکانات ورزشی، نوشتن تقویم ورزشی و استفاده از امکانات داخلی و خارجی را دارم و امیدوارم با تبادل تجربیات  شاهد رشد و پیشرفت  درتمامی رشته های ورزشی همچون کشتی باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه فتح‌الله‌زاده در پستی اینستاگرامی استعفا کرد. لطفا در ابتدا درباره این استعفا بگویید و دوم اینکه پول پرداخت بدهی به استراماچونی یک بار از سوی دولت و سازمان خصوصی‌سازی به مبلغ ٩٠ میلیارد تومان تامین شد اما برخی سعی کردند این توپ به زمین دولت و وزارت ورزش بیفتد که با توجه به تهیه این پول توسط دولت، این منصفانه نبود، گفت: امروز با وجود اینکه تعطیل بود بر حسب وظیفه در دفتر حضور داشتم و تا لحظه‌ای که خدمت شما هستم، رسماً و حتی غیر رسمی یا تلفن و حتی پیامک در جریان این استعفا قرار نگرفته‌ام. این آمدن‌ها و رفتن‌ها در تمامی پست‌ها امری طبیعی است اما مهم این است که اگر با برنامه باشیم این آمدنها و رفتنها لطمه‌ای به ساختار نمی‌زند. باید اصل مطلب را دریابیم و به این فکر باشیم که باشگاه‌های معتبر  و باسابقه ما مثل باشگاههای سرخابی و بقیه باشگاه‌های معتبر ما خدایی ناکرده با تغییرات دچار لطمه نشوند. این وظیفه ذاتی ماست و بنده به همراه تمام معاونینم همواره حامی این دو باشگاه بوده و هستیم.

وی با اشاره به بدهی‌های باشگاه استقلال در پرونده اخیر گفت: این موضوع برای دو سال قبل است و از دو سال قبل همه این موضوع را می‌دانستند. ما هم یکی دو بار منابع مالی لازم را در اختیار دو باشگاه قرار دادیم و برای تمامی حمایت‌ها در چارچوب قانون در خدمت هستیم. از تمامی ظرفیت‌ها و مهلت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد اما این حمایت‌ها در چارچوب قانون است چرا که پس از حضور این دو باشگاه در محله واگذاری، قانون اجازه نمی‌دهد از منابع دولتی برای باشگاه‌ها استفاده کنیم. 

وزیر ورزش افزود: تا جایی که قانون اجازه دهد از باشگاه‌ها برای شاد کردن و امیدوار نگه داشتن هواداران این باشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد. 

سجادی در پایان گفت: همانطور که گفتم روال درباره مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این شکل است که مدیران این دو باشگاه استعفایشان را در ابتدا تقدیم هیات مدیره باشگاه می‌کنند و پس از بررسی این موضوع در هیات مدیره، این موضوع به وزارت ورزش می آید و پس از آن این موضوع در جلسه‌ای فوری با حضور وزیر، معاونین و اعضای هیأت مدیره بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 751191
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    پس به کجا نامه نوشته بوده آخرش هم از وزیر خواسته همین امروز جانشینش مشخص بشه نامه همه جا منتشر شده فقط به دست وزیر نرسیده