رئیس پلیس راهور فراجا از ترافیک سنگین در بیشتر جاده‌های کشور خبر داد و گفت: هنوز انباشتگی مسافری در استان گیلان، مازندران، اصفهان، فارس و استان کرمان داریم.

سید کمال هادیانفر

به گزارش همشهری آنلاین، سردار کمال هادیان فر گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۵ روز گذشته است و تقریباً بار ترافیک برگشت شروع شده و از ۴۸ ساعت گذشته امروز شدت بیشتری پیدا کرده است و تقریباً تا دیروز ۳۹۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی را تجربه کردیم و روز گذشته ۲۷ میلیون تردد در کشور اتفاق افتاده است و این روند حکایت از این است که ما نسبت به سال گذشته نوروز، ۵ درصد افزایش داریم و نسبت به سال نوروز ۱۴۰۰ تقریباً بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد در کشور گزارش شده است.

وی ادامه داد: در تصادفات جاده‌ای هم از ۱۵ نوروز طرح نوروزی ۶۶۶ نفر جان خود را ازدست داده‌اند و بیش از ۱۴ هزار نفر مجروح و مصدوم شدند.

سردار هادیان فر تصریح کرد: ۷۶ درصد علت تصادف سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته آماری که بررسی می‌کردیم تقریباً ۳۹ درصد تصادفات مربوط به واژگونی وسیله است که عدم توجه به جلو یا خستگی و خواب آلودگی است که رانندگان توجه جدی تری به این حوزه داشته باشند و بیشترین تصادفات از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب اتفاق می‌افتد و رانندگان باید دقت کافی داشته باشند.

وی با اعلام این خبر که به علت بارندگی در بیشتر جاده‌های کشور زنجیر چرخ الزامی است گفت: محور چالوس از صبح امروز محور شمال به جنوب یک طرفه کردیم و بار از مرزن آباد در حال تخلیه است و به صورت روان شمال به جنوب می‌آید.

سردار هادیان فر بیان داشت: محور گیلان هم از امروز صبح تقریباً بار شمال به جنوب افزایش پیدا کرده است و شدت بیشتری دارد هرچند هنوز انباشتگی مسافری در استان گیلان، مازندران، اصفهان، فارس و استان کرمان داریم و بیشتر از همه استان‌های ما، هنوز این انباشتگی در استان گیلان و مازندران هست و رفته رفته از امروز شدت برگشت بیشتر شده است و در ورودی به منجیل و رودبار یک تراکمی بیشتر از خروجی هست و راه به صورت دو طرفه نیمه سنگین و در بعضی از نقاط سنگین در حال تردد است.

کد خبر 751187
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha