۲ فیلم از ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در شبکه های تلویزیونی به نمایش درآمدند و دیگر اکران نخواهند شد.

شماره 10

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه نمایش فیلم های ایرانی از شبکه های سیما در نوروز ۱۴۰۲ نکات کم سابقه ایی داشت. از نمایش دو فیلم از جشنوراهچهل و یکم یا نمایش یک اثر با دو قالب فیلم و سریال.

 فیلم «های پاور» به کارگردانی هادی محمدپور و فیلم «شماره ۱۰ » ساخته حمید زرگر نژاد دو فیلمی هستند که برای اولین بار بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر در برنامه نمایش فیلم های نوروزی قرار گرفتند و از اکران در سینماها منصر ف شدند.

«های پاور»  از فیلم های جشنواره چهل و یکم فیلم فجر بود  که به زندگی شهید منصور ستاری و رشادت‌ های پدافند هوایی ارتیش در عملیات والفجر ۸ می پردازد در این فیلم اتابک نادری، علیرام نورایی و فرزاد حسنی  بازی می کنند. این فیلم در دوم فروردین از شبکه دوم سیما به نمایش درآمد.

«شماره ده » در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با ۱۱ نامزدی توانست در ۴ رشته بهترین نقش اول مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه جایزه سیمرغ بلورین بدست اورد. مجید صالحی ( برنده سمیرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد)، سیامک صفری و بهرنگ توفیقی از بازیگران این فیلم هستند که به ماجرای فرار آزادگان از اردوگاه های عراق می پردازد. این فیلم ۱۲ فروردین از شبکه اول سیما پخش می شود.

نمایش فیلم «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی فر از شبکه ۳ و اعلام پخش سریال «عاشورا »  که نسخه مینی سریال همان فیلم است در شب‌های قدر از شبکه یک هم از نکات قابل توجه فیلم های ایرانی نمایش داده شده نوروزی در شبکه‌های سیماست.

کد خبر 751129
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha