رئیس پلیس راهور پایتخت از اجرای تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز۱۳ فروردین خبر داد.

سیزده به در

به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تمهیدات پلیس راهور در روز ۱۳ فروردین اظهار داشت: براساس سنت دیرینه و کهن ایرانیان، همه ساله شهروندان تهرانی در روز سیزدهم فروردین، روز طبیعت، به منظور گردش و تفریح به دامان سبز طبیعت مانند پارک ها، تفرجگاه ها و گردشگاه های عمومی داخل و اطراف شهر عزیمت می‌کنند که با توجه به قرار داشتن روز مذکور در ماه مبارک رمضان، احتمال تغییر زمان حضور شهروندان در نشانگاه های موصوف متصور است به نحوی که شاهد حضور گسترده آنان در زمان بعدازظهر و یا افطار خواهیم بود؛ بنابراین پلیس راهور فاتب با پیش بینیِ این موضوع اقدام به پوشش ترافیکی مناسب در معابر پیرامونی تفرجگاه ها، پارک ها و بوستان های سطح شهر تهران از جمله پارک های چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی و... نموده است.

سردار حمیدی افزود: این تمهیدات ترافیکی به منظور برقراری نظم و ایمنی ترافیکی و سهولت حرکت در معابر و تقاطع های پیرامون تفرجگاه های شهر تهران، انضباط بخشی پارک حاشیه ای معابر شهر تهران به ویژه معابر پیرامونی پارک ها و بوستان ها و جلوگیری از گره های ترافیکی در محدوده های هدف و همچنین کنترل تردد های منتهی به تفرجگاه‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: تردد همه کامیون ها و تریلرها باستثناء وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و مواد غذایی فاسد شدنی در کلیه معابر شهر تهران از ساعت ۶ تا ۲۴ در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع است.

سردار حمیدی تصریح کرد: پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند علاوه بر این تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار نمودن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اطاق بار ، سوار نمودن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده و جابجایی مسافر در قسمت بار وانت ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری بعمل خواهند آورد.

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد با سرعت مجاز و از سمت راست در معابر حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته جمعی پرهیز نمایند و برابر ظرفیت مجاز تردد سوار کرده و حتما خود و سرنشین از کلاه ایمنی استفاده کنند.

سردار حمیدی با بیان اینکه حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است تصریح کرد: رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری کنند چراکه پلیس راهور با این تخلف به صورت جد برخورد می‌کند؛ همچنین رانندگان باید پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب کرده و از توقف‌های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز کنند.

وی افزود : در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح های ترافیکی مقطعی برقرار می کنند که نیاز به همکاری شهروندان و رانندگان گرامی دارد و از کلیه رانندگان تقاضا می شود با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را صورت دهند و اگر مشاهده می کنند که پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می کند به جهت جلوگیری از گره‌های ترافیک و وران سازی رفت و آمد است و پلیس انتظار دارد که شهروندان عزیز همکاری لازم را در این خصوص با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع است و پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه ای را به رانندگان نخواهد داد و حتما رانندگان و مراجعین به پارکینگ مراجعه کنند چرا که توقف حتی لحظه ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در این روز هیچ گونه حادثه ای را شاهد نباشیم و شهروندان روز طبیعت را به خوشی و خرمی در پارک ها و بوستان ها سپری کنند.

سردار حمیدی گفت: شاید معدودی از رانندگان با دیدن خلوتی معابر در این روز با سرعت غیرمجاز در معابر تردد کرده و از خلوتی سطح شهر جهت زودتر رسیدن یا انجام حرکات نمایشی و لایی کشی بخواهند بهره ببرند که به این رانندگان توصیه می شود از سرعت و سبقت در معابر خلوت پرهیز کرده و فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است ضمن اینکه پلیس راهور فاتب به صورت محسوس و نامحسوس و از طریق سامانه‌ها و دروبین ها حرکت رانندگان را در کلیه معابر شهر زیر نظر دارد و به صورت جدی و بدون هیچ گونه اغماضی با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد کرد.

کد خبر 751125
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha