مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال، هزاران ارز دیجیتال عرضه شده است که هرکدام می‌توانند فرصت‌های جذابی برای علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز داشته باشند.

گراف

گراف از جمله پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال جذاب و پرپتانسیل بازار است و خرید ارز گراف می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال گزینه‌های متنوع‌تری نسبت به انتخاب‌های همیشگی بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای برتر بازار هستند.

با پروتکل گراف آشنا شوید

ارز گراف یک نرم‌افزار بلاک چینی منبع باز است که به جهت جمع‌آوری، پردازش و ذخیره داده‌های برنامه‌ها و زنجیره‌های مختلف بلاک چینی فعالیت می‌کند و هدف آن تسهیل دسترسی و بازیابی اطلاعات موجود در شبکه‌های بلاک چینی است. گراف در شبکه اتریوم فعالیت خود را آغاز کرده است و پروتکل آن در ابتدا تنها از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کرد، با این حال گراف هم اکنون این امکان را فراهم کرده است تا برنامه‌ها و کاربران ده‌ها شبکه بلاک چینی دیگر مانند اولانچ نیز از خدمات آن استفاده کنند.

همان طور که وبیت نیز نوشته است، ارز گراف با نام اختصاری GRT، یک پروتکل شاخص‌گذار و منبع‌باز است که با استفاده از این ارز، به‌راحتی می‌توان به جستجوی اطلاعات پیرامون اتریوم پرداخت. درواقع توسعه‌دهندگان امکان ساخت APIهای مختلف را در قالب زیرگراف داشته تا درنهایت اپلیکیشن‌ها به روش GraphQL کار جستجو را کامل کنند. به‌طورکلی ارز دیجیتال گراف به لزوم فهرست‌بندی اطلاعاتی تأکید دارد که از طرف کاربران و از طریق API GraphQL دسترسی به آن وجود دارد. گفتنی است که ارز گراف موتور جستجو بوده و بر همهٔ شبکه‌های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال تأثیرگذار است. حال در ادامه به معرفی بیشتر این ارز بازار کریپتو می‌پردازیم.

گراف را می‌توانیم به موتورهای جستجو محبوب جهانی همانند گوگل تشبیه کنیم که در شبکه و زنجیره‌های بلاک چینی فعالیت می‌کند و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا برای افزایش کارایی و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز خود به داده‌ها دسترسی داشته باشند. گراف داده‌های بلاک چینی را در شاخص‌های مختلفی به نام ساب گراف تجزیه، تحلیل و جمع‌آوری می‌کند و به هر برنامه‌ای اجازه می‌دهد تا برای دسترسی به این داده‌ها به پروتکل درخواست ارسال کنند و در سریع‌ترین زمان پاسخ را دریافت کنند. این پروتکل از زبان GraphQL استفاده می‌کند که در ابتدا به صورت گسترده توسط فیسبوک در راستای جمع‌آوری داده‌ها برای فید خبری کاربران استفاده می‌شد.

ارز دیجیتال بومی آن GRT نام دارد که برای اطمینان از یکپارچگی ایمن داده‌ها در شبکه از آن استفاده می‌شود. هر کاربر در پروتکل گراف همچنین برای فعالیت باید GRT را استیک کند و در ازای آن از شبکه کارمزد دریافت کند. همچنین کاربران در گراف می‌توانند به شبکه برای پردازش داده‌ها و انتقال آن‌ها به برنامه‌های کاربردی کمک کنند و در ازای فعالیت‌های خود پاداش دریافت کنند.

کاربرد و مزایای گراف

ارز دیجیتال گراف هم اکنون توسط برنامه‌های محبوب بلاک چینی مانند Uniswap، Aave و Curve استفاده می‌شود و این امکان را برای کاربران و برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم کرده است تا به روشی ایمن و راحت، به داده‌های بلاک چینی دسترسی داشته باشند.

محصولات پروتکل گراف چیست؟

مالکیت و محافظت از اطلاعات، تضمین اجرا در زیرساخت‌های عمومی قابل اعتماد و ایمن، قابلیت همکاری با برنامه‌ها و پشتیبانی از حاکمیت غیرمتمرکز از جمله مزایایی هستند که پروتکل گراف از آن‌ها بهره‌مند است و به رشد قیمت ارز گراف کمک کرده است. حاکمیت غیرمتمرکز به این معنی است که تصمیمات و تغییرات در پروتکل گراف به کمک جامعه و علاقه‌مندان گرفته می‌شود و کاربران می‌توانند با داشتن توکن حاکمیتی، در تصمیم‌گیری‌ها و رقم زدن مسیر آینده این پروتکل مشارکت کنند.

مهم‌ترین محصولات پروتکل گراف کدام‌اند؟

گراف در راستای اهداف و نیازهای کاربران، محصولات مختلفی را عرضه کرده که آشنایی با این محصولات و خدمات می‌تواند اطلاعات مهمی برای علاقه‌مندان به خرید ارز گراف باشد.

کاوشگر گراف (Graph Explorer)

کاوشگر گراف یکی از مهم‌ترین محصولات پروتکل گراف است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا تمام داده‌های فهرست شده در گراف را جستجو کنند و به راحتی آن‌ها را به برنامه‌های غیرمتمرکز خود منتقل کنند. علاوه بر امکان کاوش و جستجوی داده‌ها، این کاوشگر همچنین از سیستم گزارش‌گیری نیز پشتیبانی می‌کند که به توسعه‌دهندگان و استفاده‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا خطاها را مشاهده و آن‌ها را برطرف کنند. کاوشگر گراف از جمله محصولاتی است که در راستای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر اطلاعات توسط تیم گراف عرضه شد و هم اکنون به صورت گسترده توسط برنامه‌ها و فعالان بازار استفاده می‌شود.

استودیو ساب گراف (Subgraph Studio)

ساب گراف‌ها در ذخیره و پردازش اطلاعات در پروتکل ارز گراف کاربرد دارند و با عرضه استودیو ساب گراف، پروتکل، این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است تا بتوانند ساب گراف‌های خود را ایجاد و فعال کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

محصولات پروتکل گراف چیست؟

استودیو این امکان را به برنامه‌های غیرمتمرکز داده است تا به روشی بهتر و در زمان سریع‌تری به اطلاعات و ساب گراف‌ها دسترسی داشته باشند و توسعه‌دهندگان می‌توانند ساب گراف‌های خود را به طور مستقیم در شبکه گراف اجرایی کنند.

سرویس میزبانی شده (Hosted Service)

یکی دیگر از محصولات پروتکل گراف، سرویس میزبانی شده نام دارد. این سرویس در راستای هدف غیرمتمرکزسازی ارز دیجیتال گراف و پشتیبانی از فعالیت‌های آن در دیگر شبکه‌های بلاک چینی عرضه شد و برنامه‌های وب 3.0 را قادر می‌ساخت تا به روشی کاملا غیرمتمرکز به داده‌های بلاک چینی دسترسی داشته باشند.

با این حال توسعه این سرویس هم اکنون موقف شده و ارز دیجیتال گراف اعلام کرده است که با توجه به ارائه راه‌حل‌های کاربردی و بهتر، سرویس میزبانی شده به مرور و طی سال 2023 متوقف خواهد شد. گراف هم اکنون راهنمای جامعی را برای مهاجرت از این سرویس در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است تا خطری فعالیت برنامه‌های آن‌ها را تهدید نکند.

جمع‌بندی

گراف یکی از پروتکل‌های برتر بلاک چینی است که هم اکنون در بسیاری از شبکه‌های بلاک چینی فعالیت دارد و به برنامه‌های غیرمتمرکز خدمات می‌دهد. پروتکل‌هایی مانند گراف از دلایل مهم رشد و توسعه حوزه غیرمتمرکز و دیفای هستند و وجود آن‌ها در بازار ضروری است. اتصال و استفاده از خدمات گراف به روشی غیرمتمرکز و به کمک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) امکان‌پذیر است و هم اکنون خدمات گراف در بازارهای مالی، پلتفرم‌های سرگرمی، شبکه‌های اجتماعی و ده‌ها برنامه متنوع دیگر حوزه دیفای کاربرد دارد. کاربرد پروتکل گراف و مزایای آن باعث شده است تا جایگاه خوبی در بازار پیدا کند و خرید ارز گراف به یکی از گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری تبدیل شود و قیمت ارز گراف طی چند سال اخیر بارها افزایش قیمتی داشته باشد.

با ادامه توسعه گراف، محصولات این پروتکل در بلاک چین‌های دیگر بازار نیز گسترش و کاربرد پیدا می‌کند و برنامه‌های بیشتری می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند، موضوعی که می‌تواند اثر مثبت مستقیمی بر قیمت ارز گراف بگذارد. با وجود تمام مزایا و کاربرد گراف، تا به امروز GRT همانند دیگر ارزهای دیجیتال بازار نوسانات شدید را تجربه کرده و بارها کاهش قیمتی داشته است؛ به همین دلیل قبل از خرید و سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال مهم است تحقیق و بررسی خود را انجام دهید و به ریسک‌های این بازار پرنوسان توجه داشته باشید.

کد خبر 750875

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha